Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Barbamamma: skönt att alwin är bättre nu! vilken skum säljare du råkade på... hm... kul med klädshopping! jasså hon gillar hello kitty hon med..
Barbamamma: skönt att alwin är bättre nu! vilken skum säljare du råkade på... hm... kul med klädshopping! jasså hon gillar hello kitty hon med..
Am zandra: här är jag! jag mår väl sådär, har GBS fortfarande, har påbörjat en ny antibiotika kur, sen har jag tagit nya thyroideaprover så jag fått höjt dosen på levaxin..
hur mår du själv? hur går det med allt? blir ni hundvakt?
igår natt började jag få världens huvudvärk och började kräkas på morgonen, sambon tjatade på mig att vi skulle kolla upp mig, läkaren sa att jag hellre skulle komma in en gång för mkt för att kollas upp... så upp igen på sjukhuset och låg med ctg i en timme!... hjärtljuden var uppe i 190 på bebisen men sen blev det lägre och läkarna var nöjda, hade ju ingen äggvita i urinen heller... nu hoppas jag att nästa gång jag åker dit är när bebisen ska födas, gillar fasiken inte sjukhus...
Barbamamma: men du ska inte äta gräddkola, det är ju döden för tänderna... du får äta nåt mjukare, gräddfudge kanske? jobbigt att tänderna ska gå sänder sådär bara...
måste få fråga dig, du har ju fått några av dina barn tidigare än BF men efter Sista mens som du räknat ut, eller hur? hur mkt vägde de barnen? hade de normalvikt?
jag är så nojjig, 11 april har jag ju själv räknat ut BF, men som blev 27 april efter UL... tänk om jag går över en månad!! haha! big bebis!
Barbamamma: va knepigt med din mens! förstår att 10 mil känns långt
Am zandra: låter precis som här, snön har smält bort nu i veckan så lekparken kikar fram, jisses vad det såg ut i hallen igår efter att Nova och sambon varit ute, bad sambon lite snällt att dammsuga upp all sand, det var faktiskt inte så blött, och så var jag snabb att lägga dit hallmattorna som vi inte lagt dit sen dammsugningen i veckan, varför vet jag inte... men nu kanske skiten stannar i hallen...
Har inte Dan fått prata med kontaktpersonen sen i januari??!! vad är det för stöd eg?
ha så kul med vovven nu då!
barbamamma: ja som jag skrev till Am zandra , i våran lekpark utanför dörren så såg man knappt rutchkanan för två veckor sen för all snö! sen har det regnat och varit knäppt väder men så skönt att det smälter bort!
Håller tummarna jag!
jasså det funkar bra i silikonformarna, jag älskar kladdkakemuffins och fick silkonformar, som nova använder och bakar med playdoh i.. inte i köksugnen utan i sin ugn på sitt rum utan värme så jag får väl se om jag kan få tillbaka dem och testa baka kladdisar i
Ain: GBS kan orsaka infektioner hos barnet som luninflammation m m och hos mamman livmoderinfektion bl a men det händer sällan vad jag fattat, dock ska jag få antibiotikadropp i samband med förlossningen... äter en till kur til nu... GISSA hur urinet såg ut i går morse!! NEONGRÖNT!! tabletterna är den färgen, inget mera av den färgen sen dess men ni må tro jag blev lite chockad när jag torkade mig.... står på asken att det kan bli brunfärgat urin, men detta var grönt, fick ropa på sambon och han såg ju samma med...
Oj vad Nova frågar "VARFÖR" hela tiden, man får förklara saker hela tiden, väldigt gulligt, men lite klurigt att svara på frågor som "varför är diskmedel grönt", varför smälter snön" Varför dricker man ur glas? .... haha... är era barn så med nu eller varit det redan? man ser hur hon funderar och tänker
KLÄDER: här behövs nog flera byxor, Nova har växt ur många byxor på längden och blivit smalare, har en del tshirts som hon kan ha, långärmat har hon massor, skulle in på lindex hemsida för att kika nyss på lite sommarkläder, så himla fina klänningar och tunikor där nu!! såg att de hade 25 % på babyplaggen nu, men icke det går inte komma in....
Xgirl: smidigt att hon ärver kläder sådär, men lite fräscha kläder vill man ju ha.. har du sett alla fina kläder på lindex nu, jag skulle kunna köpa alla klänningar där..
skönt att komma framåt i köksrenoveringen men jobbigt när man är uppe i det...
CA: smart med tvreglerna, har faktiskt sen jag läste om dina regeler börjat tänka på hur vi har det här hemma, på morgonen blir det innan dagis, sen ofta när nova kommer hem, ska försöka minska på det, för bolibompa kl 18 är nästan som ett måste för nova för att komma ner i varv på kvällen, tycker det är ganska mysigt att sitta tillsammans och kika då, det gör vi ju på morgonen med henne med om vi inte har nåt annat för oss
ibland blir det så att om hon ser tv innan middan tex och säger att hon ska stänga av för att vi ska äta mat, så säger hon bara " det är snart slut" men det där snart kan vara 20 min till... stänger man av så blir hon rasande, försöker förbereda henne att snart får hon stänga av men det funkar oftast inte... men jag stänger av ändå och det blir ju en del skrik då...försöker få henne att duka eller nåt så glömmer hon oftast bort det
Am zandra: läste om soc nu, vilka knepiga typer... du vet vart jag finns att skriva till om du vill!!
*Kramar om*
Kul det lät att börja träffas regelbundet så där, bra ålder på barnen ni har med så de är på samma nivå
Detta skrev jag till CA. : Kul det lät att börja träffas regelbundet så där, bra ålder på barnen ni har med så de är på samma nivå
såg ut som att jag skrev det till Am zandra
ain: ja den ska nog bakas i en platt form.. förstår att inte glasyren inte fick plats
Polen ute redan, jisses vilken skillnad på klimat hör ju jag..haha....
Barbamamma: Grattis till Agathon idag! hjälp vad fort tiden går!!
Oj vilken skillnad i pris på hans present.. det där är ju aldrig kul!
va bra att silikonformarna funkade så bra! Vi skulle baka igår, lite inför bebisen kommer så man har lite fika hemma i frysen och sambon kom på den smarta ide´n att vi gör kladdkaka i långpanna! att det kom från honom gjorde mig chockad.. det funkade ju jättebra och föredrar det istället för att göra muffins med Nova, kladd över hela plåten och emellan ju... haha....
jasså bara ett barn som frågat så! igår kom det massor med frågor, varför har bilar lampor?, varför dricker du mjölk mamma? varför finns moln?...jag blir helt slut i huvudet....
svarar mera senare... Nova kom just på att vi hade kladdkaka sen igår så vi fikar väl lite mellis nu då...
am zandra: håller tummarna att du kommer in på det du vil plugga nu då, och 4 år är inte så mkt! rätt som det är så är du klar med utbildningen! vad är det för inriktining du vill jobba inom nu igen?
jobbigt att hunden hade sönder dina byxor, fy farao vad ledsen jag skulle blivit med! skönt att slippa henne nu då
Xgirl: va så mkt i skillnad på tapeterna! det är ju rena rånet! jag har en kompis som nyss tapetserade hallen och en ynka våd saknades... bara en kort bit också, inte fullängd för de har panel nedtill.. den ynka biten kostade dem 500.. men vad skulle de göra ??!!...
ÅÅh så skönt att det gick så bra hos tandhygienisten! billigt var det ju med, perfekt, undra om det finns flera såna i landet... var det privat?