• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

barbamamma: ååh vad spännande! är det nästan klart att ni kommer med i tv eller? vore jättekul! ska ta och lyssna på radioprogrammet vid tillfälle

jättefint det blev i rummet, så ljust och fint i taket!

am zandra; oj vad kämpigt du har det och jag tror med att du behöver komma iväg lite, vart ligger öregrund?    

pilea: stora killen som lärt sig cykla! Förvånad 

Evanor: kul när tvätten blir genomblöt av regn så där!Obestämd 
    hur var det nu, visst är du gravid? hur långt har du kommit? *nyfiken*

har säkert inte kommenterat alla nu..men återkommer  

Här har vi varit sjuka sen förra veckan jag och sambon, nova har varit till och från sen veckan innan dess...jag fick gå till vc i fredags, då hade jag knappt kunnat svälja sen 5 dar tillbaka.... ingen halsfluss, men 45 i snabbsänka så nåt var på g i kroppen så jag fick pencillin ändå..för att jag har småbarn sa läkaren...ja tack eller nåt för det!  och som ett brev på posten så fick jag såklart svamp av det...! grrr! men det är helt sjukt vad vi hostar jag och sambon.... vi ligger och hostar i kapp på nätterna och väcker varandra.... tur vi har snälla barn som fortsätter sova hela nätterna...  räknas inte att Meja vaknade kl 5 nu imorse ändå och ville äta, hon somnade ju om på stört igen!        

lägger in en bild på barnen, sjukt vad tiden går fort! Nova blir ju 4 år om ca 3 månader och Meja är  3 månader nästa fredag!! näääää stanna tiden!! blir nog fler barn här... haha!!!

• Glittrax

ligger bilder i mitt galleri här på fl nu

• Glittrax

in en snabbis bara... måste få fråga, vi ska till bvc i morgon, har ni tagit hepatit B vaccin till era barn? känns lite onödigt om man ändå inte ska ut och resa innan Meja är ett år... för det är inte vår plan, ...man kan väl ta vaccinet senare om så blir fallet? eller?

Barbamamma: men vad tråkigt!! Rynkar på näsan  

• Glittrax

God morgon!
    får man morra lite här idag... sambon var på fest igår em/kväll/natt/imorse..kom hem 6.30!!Skrikandes jag blev rasande.... då började vår morgon här då Nova kom in och sa att hon var hungrig.. så jag sa till henne att gå till pappa och be om frukost....han hade precis somnat i vardagsrummet... efter att jag bett honom lägga sig där.....  sen då han blivit väckt så bad jag honom lä'gga siog i sovrummet... haha.. behandlade honom som en hund.. men tycer han lika gärna kunnat sovit hemma hos sina föräldrar, tror hans mamma hämtade honom... 

vi har det inte så bra just nu, tjafsar om allt, så fort han kommer in i ett rum som jag är i så går jag därifrån, irriterar mig på allt med honom....  Nova är ju världens trots med men när jag är själv med henne och meja så är hon som en ängel..... F*N varför ska det kännas så här för....Gråter

• Glittrax

kikar in i tråden..

styrkekramar till er am zandra och barbamamma... vet inte vad jag ska sägaObestämd   säger som de andra tjejerna, vi finns här och lyssnar  

• Glittrax

hej hej!

tänkte skriva lite nu då Nova är på dagis och jag är hemma själv med Meja, hon sover så gott på balkongen, var ute och gick och gick och handlade lite efter lämningen. såå skönt att komma ut. Idag är det första dagen som jag känner mig helt mammaledig för sambon började på sitt nya jobb idag! ( samma för andreas såg jag xgirl! jag har haft det bra ändå att han varit hemma så länge från att Meja föddes.. det behövdes, har varit så utmattad,  men vi har tjafsat en del... men känner att det bara kommer bli bätre nu då vi är från varandra, så vi kan längta och sakna varandra!   

bara det att nu blir det lite nya rutiner på morgonen...förut har vi ju haft varannan dag, jag vänjer mig nog snabbt men eftersom sambon åker runt 7.15 varje morgon och nova behöver ju inte upp så tidigt, så gör ju jag allt på morgonen med barnen.. men idag så hade hon vaknat och satt och åt frukost medhonom.. så det var skönt! det gäller bara att planera, lägga fram kläder osv.. så blir det några moment mindre på morgonen!

am zandra: jobbigt med din mage, är ju inte så konstigt att den är så nu efter allt som händer runt er! har du testat proviva? det är ju dyra produkter men så himla väl värt! jag var och köpte några små proviva tidigare, min mage är i uppror idag och jag känner faktiskt att det lugnat ner sig!

men vad lustigt med noahs feber! är han bra nu idag då?

Nova var precis likadan i sön kväll, hon somnade halv sex då vi kom hem från ett lekland!!Förvånad sen tyckte sambon hon var så varm vid 21... och hon hade 40,1 i temp då! men sen hade hon bara 38 på måndagen och sen försvann den! knepigt! hon sov för övrigt till 8 på måndag morgon! trött eller?

barbamamma: jag har nog inte kommenterat angående dina syskon osv, hoppas allt lugnar sig och att ni får nog klarhet vad som hänt.

vad ska du läsa?

pilea:vad ska du läsa, samma som barbamamma?   

vilken kommentar från sin man om den som tjänar mest gör inget hemma, jag skulle blivit jättebesviken!    Gråter

xgirl:vilken jobbig pms!Kräks 

skönt att få ordning och reda, finns ju så mycket smart förvaring!    

• Glittrax

xgirl: oj, nära för honom att gå till arbetsterapeuten..Skrattande

jättebra det blir i er tvättstuga, ååh vad jag längtar efter tvättstuga nu jag med... men drygt att inte få nån dörr...

här funderar jag med på födelsedagspresenter... Nova har tjatat om en "hellokittydator" sen hon fyllde 3 tror jag... men tycker hon varit för liten för en tidigare, vi var på ica maxi häromdagen och där fanns en blå vanlig för 300 och så den där som hon önskar för 500... jag sa till sambon att man kan ju köpa den där billigare och sätta på en hellokittydekal... men vet inte om hon går på det.. den är ju inte rosa!Flört

vad är det för bondgård?

Nova har ingen tågbana.. såg en på biltema, men hon kanske är för stor för en sån?? annars får väl Meja ta över den..

dockskåp tror jag att tjejer gillar, nova älskar sitt pippihus och håller på och leker med det mest av allt tror jag... men nu fick hon ett hellokitty duplo set av farmor så hon har inte lika mycket tid till pippi!     Skrattande

• Glittrax

äh vad knepigt inlägget blev! hade svarat er alla men det försvann, skriver igen senare för nu vaknade Meja

• Glittrax

barbamamma: trist med alwins hosta, hoppas vc kan ge er nån mirakelmedicin...

hoppas du hittar nån bra liaplats som ger nåt i framtiden med! smart att kunna plugga innan och vara klar så du har tid till barnen om de blir sjuka!

jag har inte hängt med, sorry, men vad är det för knölar uno har?Obestämd

här har vi varit sjuka i veckan, hela familjen inkl meja hostar... Obestämd  var lite orolig för henne så jag tog henne till vc, hon har haft feber, 38 grader och åt inte så bra och ville bara sova.. men enligt läkaren så var det ingen fara... får hon hög feber och verkar tungadad så skulle vi söka vård direkt... jag är ju lite nojjig fö RS!.... sköterksan i telefonen förklarade kyligt att spädbarn har så små luftrör så det är därför låter och piper.... hm...kärring!  varje gång hon äter så börjar hon hosta så hon kräks upp maten istället....Rynkar på näsan

am zandra: vad struligt allt ska behöva vara...  tråkigt att du känner dig utanför, hur många gånger har ni träffats? det löser sig till det bästa ska du se!

xgirl: vad kul med dans! vad snäll din mamma är som erbjuder sig att ta henne på dans!

här har det börjat en barnkör från 4 år... vet inte hur vi ska göra om vi låter nova börja senare... men träffade ledaren på babysången igår och hon sa att hon fick börja fast hon inte fyllt 4..  känns lite stressigt att gå iväg bara, det är kl 16 på onsdagar... lite mitt i middagstid och nova brukar vara lite tjurig den där tiden efter dagis... fast man fick lämna barnen om det funkade..Skrattande

var som sagt på babysång igår.. vet inte vad jag tycker.. blev så stressad av att det var så mycket folk... vi var 18 mammor!! och då hade inte alls kommit! lite för stor grupp! bara surrade i huvudet.... kanske inte riktigt frisk än, 

måste bara berätta om min sambo, han gör storstilad entre på jobbet..haha!!  första dagen fick han igång överfallslarmet som gick till ALLA på jobbet... men det fick han veta dagen efter... Flörtsen var ha förkyld så han gjorde visst flera förkylda så på fredagen var flera sjuka utom   han själv...( han var hemma i veckan istället) sen på fredagen så ringde företagets chef från nån annan stad och sa att min sambo hade sökt honom..!! men det hade ju han aldrig gjort, för det hade blivit nån felkoppling!!! närmaste chefen förstod ingenting han heller och tyckte det var kul att chefen som är chef över honom aldrig ringer till honom men till min sambo! Skrattande 

• Glittrax

hej på er! nu finns jag på fb! . om ni skriver vad ni heter så kan jag lägga in er... inboxa om ni inte vill skylta med era namn här

Här är det en skön kväll, barnen sover, Meja blir 6 månader om en vecka!!! shit! samma dag som hon ska döpas... och Nova fyller ju 4år 2 november...   hur har ni det? mycket som händer här ser jag när jag är borta... datorn är verkligen ingen prio nu då man har en bebis igen... ja hinner inte alls sitta här....

• Glittrax

Hej. länge sen jag skrev här. skriver bara till sandra just nu, men er andra skriver jag till på fejjan!

sandra: ÅÅÅHvad söta barn!! blir så glad av att se bilden. Hur mår du nu? förstår att det är tomt efter barnen, men jag tror du vänjer dig, du får hitta på nåt, nån ny hobby? Jag har en plan i huvudet.. att sy onepiece till barnen...haha.. men bara i huvudet än. gruvar för att ta mig an det!! får se om det blir av

Idag var jag till läkare, har en knöl i ena bröstet och har gråtit senaste nätterna så nu tyckte jag det var nog, kund inte ligga på mage för det gjorde ont. läkaren tyckte den satt som i muskeln, som inflammation men  tyckte jag skulle få komma på mammografi och provtagning. Jösses vad rädd jag blir nu.. min mamma gick ju bort i bröstcancer efter att det spritt sig till skelett och lever.. min mormor som gick bort i maj i år hade bröstcancer för nåt år sen och så fick jag nyss veta att hon även hade levercancer nu på slutet!! jag försöker intala mig själv om att det inte är nån fara, det är en inflammation eller mjölkörtel...

direkt efteråt så var jag på utvecklingsamtal, helt trött i huvudet nu, lite mycket känslor av dagen. Nova är jätteempatisk och omtänksam och hjälpsam, men lite försiktig och låter gärna andra gå före samtidigt som hon är väldigt envis och håller fast vid en sak om hon ska ha den och delar inte med sig.. så det får vi jobba på, hon ha åxå gått tillbaka att vara nära personalen utomhus ... nån som har nån ide hur vi ska puscha henne ?

Till nåt äckligt...Jag fick med mig tvätt från dagis idag, hon hade både kissat och bajsat på sig idag, då hon var på en annan avdelning, hon måste påminnas  om toabesök ibland och speciellt om hon är på en annan avdelning där hon är lite försiktigare och inte vågar säga til.  Hon har aldrig bajsat på sig och blev helbrydd när jag kom hem med bajset kvar i trosorna, alltså en bajskorv!!! spolar man inte ner sånt i toan??!!!

• Glittrax

bajset låg alltså i smutstvätten som jag togmed hem från dagis

• Glittrax

hej hej! hoppas alla haft en skön jul och nyår!

Xgirl: va tråkigt att höra om din mormor, beklagar sorgen 

Jag bara undrar en sak, ska vi ha en grupp på FB och prata där??  

• Glittrax

Nu har jag fixat en grupp på fb! är det nån som inte blivit inbjuden så säg till!

• Glittrax

Ain: när jag skapade gruppen så gjorde jag en sluten grupp, ville inte att våra inlägg ska synas för andra än vi medlemmar, knepigt att det går läsa ändå!!  nu har jag gjort den hemlig, syns det fortfarande för icke medlemmar? vet inte vart man hittar "wallen" vill inte heller att våra namn ska synas, för det är som du säger lite mer diskret här inne på fl.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)