usch, besöket på mvc gick inte alls bra idag, först fick jag ta blodtryck hos en sköterska och det var ju helt åt fanders! fick ligga och vila en stund, det gick ner lite men inte till normalt...
sen var blodsockret med för högt så jag måste göra en Glukosbelastning nästa vecka...nån som gjort det?
kan det aldrig var nåt bra i denna graviditeten!! jag låg ju dessutom bakom ett draperi och vilade och hörde allt som sköterskan pratade med bm om, OM MIG... hör Bm säga "oj vad är det här" när hon får se dagens värden av sköterskan... inte lite orolig man blev då?
förlåt att jag är så negativ nu, grät mig på väg ut från bm till parkeringen, tyckte bm var så jävlig idag så jag ville bara spy på henne.. sambon som var med tyckte med att hon inte var så mjuk, hon tog tex fram den här snurran för att kika vilken v jag var på och utbrister " oj du har hela den här biten kvar" jättepsykologi till max!
sen blir sambon sur på mig för att jag inte säger till bm på en gång om hur hon betedde sig, men hur i hela friden ska jag kunna göra det!! jag är ju i underläge känner jag och ska ju lita på bm... tror på allt hon säger blir det ju tyvärr... jag storgrät i bilen och fick inget stöd av honom!!
sen frågar hon varför jag tar av mig bältet och inte har det på mig, JO för att sjukgymnasten sagt att jag inte ska ha det på mig då jag sitter eller ligger, enkelt! samma sak upplyste sjukgymnsten jag hade med Nova och det var en annan sukgymnast då, men det har hon aldrig hört under sina 32 år i yrket, och hon har minsann lämnat ut massor med bälten, hon har aldrig hört detta av någon , ingen annan patient heller.... det blir ju inga fosterskador av bältet och det tror ju inte jag heller, jag följer ju bara vad sjukgymnasterna sagt!!! jag sa att jag har ju inte missuppfattat råden jag fått
Sen frågar hon om jag har nåt urinprov med mig, men det har jag ju inte, "men det ska du ju ha" fräser hon till mig... jaha, inget hon berättat för mig!! nästa besök ska det lämnas står det på broshyren vad som händer på bmbesöken... vilka prov som tas bla a... jag menar, OM jag inte vill lämna urinprov så är det väl upp till mig, jag behöver ju inte ens gå på besök till bm, mvc under grav är ju inte ett tvång!
fy vad jag blev neddtryckt i skorna idag... tårarna brände under ögonlocken och jag ville bara gå därifrån!! kanske synd att jag inte började gråta där hos bm, för då hade jag nog släppt på allt och berättat hur rutten hon är, för det är så jag känner!
funderar nu på hur jag ska göra, byta bm, ska försöka säga till hur hon betedde sig nästa gång.. känner mig inte hundra med henne, på inskrivningen så beklagade hon sig dessutom hur trött hon var, så därför sa hon att hon var lite virrig...!!! det reagerade sambon på med...
Ska jag maila bm? och skriva precis hur jag känner, sambon tyckte jag skulle vänta lite tills senare idag, så jag fått lugnat mig, kan ju hålla med, mycket hormoner i omlopp, han tyckte ju med att hon borde vara lite mjukare då det handlar om gravida kvinnor, hon vet ju dessutom hur jag mår och hur nedstämd jag är och det här besöket vill jag bara glömma... F*N!!!