Inlägg från: Emmelinan |Visa alla inlägg
  • Emmelinan

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Louisa har oxå en bumbostol. Från tre månader tror jag det står. Så länge de är någorlunda stadiga i nacken funkar det. (fast Lou ser lite obekväm ut rean efter några minuter så vi är fortfarande i träningsstadiet med den. )

• Emmelinan

Skumt det där.. Jag fick min stol till Louisa av min kollega som är kiropraktor nacke och rygg är ju deras specialitet!

• Emmelinan

Ni med bumbostolar, jag tycker jag får trycka lite väl mycket på Louisas ben/lår för att få ner henne helt i stolen. Ska det va så, eller är Lous lår lite pluffsigare än rekommenderat för den stolen?

• Emmelinan

Ja, när hon väl sitter i den så så får ben och lår plats. Det är precis när man sätter ner henne och ska förbi den där lilla "knoppen" uppe på i mitten (eller ja, "knopp" och "knopp" men där det är bredare) och när man ska lyfta ur henne -då följer hela stolen med!

• Emmelinan

Tiiinaa skrev 2011-08-04 22:03:45 följande:

hej alla mammor. SÅ söta små bebbar ni har, och alla ser så himla stora och duktiga ut. Vilka straka bebisar ni alla har. Julian står visserligen upp rätt så mycket men han sitter absolut inte själv. Vi har provat lite i hans matstol men han bara sjunker ihop så han behöver nog bli lite starkare först! Greppar era små efter sina leksaker bra? När lärde de sig det?

Här är min lilla Julian 3.5 månader!

Louisa greppar oxa sina leksaker med bada handerna och det borjade hon med for kanske 2-3 veckor sedan (var da 14-15 veckor), men det var med enorm koncentration och fokus! Nu har hon borjat bli battre (fyller 17 veckor pa onsdag) och jag var sa impad av henne idag nar hon greppade tag om ena gym-leksaken ganska direkt, men efter ett tag blev hon jatteledsen! Sa jag antar att det inte gar riktigt lika fort som hon sjalv vill! Hjärta

• Emmelinan
    needtobreathe skrev 2011-09-05 22:49:16 följande:
    Emmelinan; Åh va söt! Och vad lik dig hon är!
    TACK!!! Hjärta
  • Emmelinan
    Jomialmi skrev 2011-09-05 22:53:20 följande:
    MariaM78a skrev 2011-09-05 22:46:34 följande:
    Joanna: man kan använda ätbart lim eller så tar man vatten på en pensel som jag, vattnet limmar ju ihop sockret i sockerpastan med underlaget som är också är sockerpasta eller marsipan
    Emmelinan: Underbara lilla tjej!!! Jättefin klänning. Visst hade du gjort den?
    TACK! {#emotions_dlg.flower} Ja, jag har virkat klänningen.
  • Emmelinan

YAL och joialmi, hahaha. TACK! Visst, det gör jag. Tänkte på det när jag såg Lou i klänningen att det kanske varit smart/bra om jag skrivit ner ett exakt mönster så jag vet/minns hur jag gjorde, för den blev faktiskt riktigt fin! (till min stora lycka eftersom det innebär lite risk att virka ett så pass stort projekt, så där på "måfå" ) Jättekul att ni gillar!! {#emotions_dlg.flower}

• Emmelinan
    ewaulrica skrev 2011-09-06 09:36:14 följande:
    Men emmelinan!! den dopklänningen var fin du!!!! en av de vackraste jag sett, vilket jobb du gjort! :) och vilken sötnos hon är...

som alla andra bebisar i den här tråden-så många fina bilder och bebisar! Hjärta
    Men wow! Vilken komplimang!! TACK! (Nu blir jag nästan generad!... hehe) Solig _________________________ I have added cool emoticons to this message. To see them go to x.exps.me
  • Emmelinan
    ASL skrev 2011-09-06 15:56:17 följande:
    Emmelinan: Alldeles alldeles underbar klänning på en alldeles alldeles underbar tös!
    TACK! {#emotions_dlg.flower} 

och TACK Pluppe och MariaM!! Solig
  • Emmelinan

Grattis MammaSöt och om jag inte grattat dig Emmie på fejan så gör jag det här - grattis!! Så KUL!!

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.