Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
JÄTTEGRATTIS 7feb, vad skönt för er !!!!!! Två busgrabbar är det bästa !
JÄTTEGRATTIS 7feb, vad skönt för er !!!!!! Två busgrabbar är det bästa !
Någon mer som är intresserad av att åka till Skånes Djurpark snart? Fr o m i helgen är parken julpyntad. Jag föreslår torsdag nästa vecka, då det ser ut att kunna vara fint väder då!
Skånes Djurpark: torsdag 1 december. Parken öppen 10.00-15.00 (grindarna till 16.00)
Bad: Fredag den 2 december kl 13, Tolvåkersbadet, Landskronavägen 24, Löddeköpinge. Badet öppnar kl 13. Kommer: Laterna
Barnzoo öppet igen, och vad jag förstår ingen smitta i parken. Finns att läsa pressmeddelande på deras hemsida. Då sätter jag upp dig, 7feb.
Jättebra tips, Sofia! Perfekt med museet en regnig dag!
När tycker ni övriga att vi ska ses på djurparken? Laterna (som vi också sade idag på dansen), kom och anslut till oss andra efter julkrubban! Men, det är ju i lite senaste laget för alla att komma vid 13.30.... Räknar vi med att stanna hela dagen (till 16.00) så kanske klockan 10 är onödigt tidigt, eller? Kanske kan 11-tiden passa? För oss skulle det vara perfekt! Vad säger ni andra, 7 feb och L78?
11.00 är vi där !!! Vi tar nog med köttbullar, pannkaka el liknande. Går ju att äta kallt, även om det kanske hade varit gott med lite varm mat i magen så här års. Och så lite fika, mycket att dricka och en hel del frukt! Får hoppas att vinden har mojnat lite till dess, för huuuuu vad det blåser ute nu.
Skånes Djurpark: torsdag 1 december. Vi träffas klockan 11.00 vid grindarna. De som vill ansluter senare (Laterna t ex). Parken öppen 10.00-15.00 (grindarna till 16.00) Kommer: KajsaMaja70, 7feb, L78, Laterna?
Bad: Fredag den 2 december kl 13, Tolvåkersbadet, Landskronavägen 24, Löddeköpinge. Badet öppnar kl 13. Kommer: Laterna, L78, 7Feb, Sofias bebbe
L78, vad trist med hunden... Hoppas hon snart blir pigg och kry igen!
Inser att det inte är så många veckor till jul, så vi lär kanske inte hinna djurparken ytterligare en sväng innan dess. Vi vill gärna dit en sväng nu snart, efter nyår kommer vi troligen att ha svårare att åka till djurparken p g a nye lille familjemedlemmen !
Vad säger ni, 7feb och Laterna? Ska vi skjuta på djurparksbesöket någon vecka så att alla som vill kan följa med? För min del är det helt ok (har inte berättat för grabbarna än), och jag såg dessutom att väderprognosen för Höör nu visar att det ska regna på torsdag.
Vi kan nu på fredag (ska vara fint väder, men jag antar att du inte kan då L78, och dessutom är det väl bad inplanerat). Nästa vecka kan vi bara på torsdagen (8 december), och veckan därefter kan vi måndag, tisdag, torsdag och fredag (12-16:e, ej 14:e).
Vad tycker ni???
Oj vad det går undan, redan dags för den stora födelsedagen !!! Det var så länge sedan jag fyllde 30 (!), men vad jag minns är det inget att ha ångest för!!! Inte 40 heller för den delen !
Om vi ska köra djurpark den här veckan, vilket absolut fungerar för oss, så röstar jag nog för fredagen om det är möjligt - det ser mycket bättre ut på väderfronten då! Men, det fungerar ju inte om ni ska bada... Vi kan väl se väderprognosen i morgon, och bestämma då?
Hur ser det annars ut för dig veckan efter födelsedagsveckan? Eller har du fullt upp med att vila upp dig då? Det som kan ställa till det då är ju vädret..., så här bra som det är nu är det ju sällan den här årstiden. Desutom finns det ju aldrig någon garanti för att alla kan hänga med ändå, med tanke på sjuka barn och djur.
OK, då byter vi djurparksdag till fredag och hoppas på att vädret håller sig skapligt då! Det är ju bra att passa på att åka när så många vill, så får vi hitta på något annat skoj (el möjligen djurparken igen) när L78 kan igen!
Sofias bebbe: är det ok för dig? Hänger du i så fall med till djurparken i stället?
Tyvärr kan vi inte hänga med till Sjöfartsmuseet på måndag, eftersom jag måste åka in till kontoret då (första gången på 5 år)...
Någon som är sugen att hitta på något på torsdag (8:e), tisdag (13:e, kanske hitta något luciatåg?) och/eller torsdag (15:e) ???
Barnkoncert i morgon låter kul! Kostar det något, Laterna? Behöver man anmäla sig?
L78, hur är det med hunden?
Laterna, vi räknar med att komma i morgon !
Vi får nosa upp något luciatåg, alla kan väl hålla ögon och öron öppna?
Vi hoppar över luciatåget i Kävlinge, L78, hoppas ni får det riktigt mysigt!
Ev åker vi och kikar på luciatåget i Svedala kyrka kl 19.00, även om det inte är den mest praktiska tiden... Vi får se!
Hej Pobrecita, välkommen till vårt gäng ! Har också en kille på 2,5 år (och en 4-åring).
Nu är vi tillbaka i Skåne, efter en veckas julfirande i Dalarna. Vi myser för fullt med nye familjemedlemmen, hundvalpen Castor 8 veckor!!! Behöver jag säga att barnen (och vi) är saliga !
Gott slut på 2011!
Här har vi också varit sjuka i omgångar sedan julafton, jag har varit värst däran. Åkte på hand-, mouth- and foot desease, en ovanligt aggressiv variant med inflammerade, kliande blåsor på hela kroppen. Har käkat antibiotika och tavegyl, och nu börjar tröttheten så sakteliga gå över (hoppas jag)... Annars har det varit förkylningar och en fallolycka. Och så förskolestart för M, och ny hundvalp. Fullt upp med andra ord!
Den här veckan är rätt fulltecknad, men kanske skulle vi kunna hitta på något nästa vecka? Måndagar och fredagar är "hellediga", medan tisdag-torsdag är uppbokade mellan 9 och 14 för M:s del. Och så är jag ju inte så flexibel just nu, med en busig hundvalp som inte kan vara själv så länge.
Skönt att ni mår bättre, L78! Och så spännande att det närmar sig med stormsteg !
Nej, dags att hämta M på förskolan, han har avslutning på gymnastiken i Malmö idag. Vi hörs!
Här är vi fortfarande sjuka... Sjukorna avlöser varandra Kan hända att det har med förskolestarten att göra !
Förstå vad nära det är nu 78L, snart får du träffa den lill* !!!!!!
Jag, pojkarna och valpen (!) räknar med att komma, men svarar definitivt i morgon (om pojkarnas förkylningar inte har blivit sämre)...
Ny träff på måndag, lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 13:30-14-tiden och framåt. Tips: ta gärna med lite fika/mellanmål ! Kommer: Laterna, KajsaMaja70
Åhhh, jag vet inte... Så vackert väder ute, och barnen vill självklart leka. Båda hostar och rosslar, själv har jag IGEN fått vrålont i halsen. Vad är det för något som aldrig ger sig???? Borde stanna hemma idag, jag vill ju att vi ska bli FRISKA!!! För att ni andra ska kunna planera er eftermiddag (om ni vill hitta på något annat) så skriver jag att det lutar åt att vi inte kommer, men att jag inte har bestämt mig riktigt !
Nej, jag blir inte bättre i halsen... Vi stannar hemma och kurerar oss idag. Så tråkigt.
Ny träff på måndag, lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 13:30-14-tiden och framåt. Tips: ta gärna med lite fika/mellanmål ! Kommer: Laterna