Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Vad roligt att det kommer så många nya till tråden, välkomna allihop Glad!!!

• KajsaMaja70

Tyvärr är mitt finger mycket sämre idag, så jag är tvungen att försöka få en läkartid... Ser inte ut kunna bli någon djupark idag Rynkar på näsan... Matsäck och kläder är packade, så trist...

• KajsaMaja70

Hoppas ni hade en underbar dag i djuparken, ni som kom dit!

Vi åker inte till djurparken i morgon heller, eftersom jag väntar på att få en snabb tid hos handkirurgen. Har jag tur blir det redan i morgon, men troligen får jag vänta till nästa vecka.

• KajsaMaja70

Vi har tyvärr svårt på onsdagar, gymnastik på agendan då! Men annars gillar vi också lekplatsen vid biblioteket, och det var hur länge sen som helst vi var där...

• KajsaMaja70

Skånes djurpark nästa vecka hänger vi gärna med på! På måndagar funkar bara eftermiddagen för oss, men fredagen kan vi hela dagen! Annars kan vi tisdag och torsdag nästa vecka också, som det ser ut nu.

Skriver ned några förslag på ställen som skulle kunna vara mysiga att åka till framöver:

Är det fint väder är ett besök vid Tirups örtagård mysigt. Det ligger strax utanför Staffanstorp, har en naturlekplats, ett kafé med både mat och goda kakor - och en underbar trädgård att sitta och fika i! Handelsträdgård finns där också.

En utflykt till Svaneholms slott och dess vackra omgivningar är alltid trevligt om det är fint väder. Fikakorg och vackert väder är ett måste!

Folkets park i Malmö

Stadsparken i Lund

Ystad djurpark har vi aldrig besökt, det kanske vore kul att testa?

Sedan finns det ju hur många vackra naturområden och vandringsleder som helst här i Skåne - bara att packa picknickkorgen och bege sig ut!

• KajsaMaja70
    Strålande solsken och 21 grader är prognosen för fredagen Cool!!!

Skånes Djurpark fredag den 13 (!) Kl.10????

Vi kommer:

vimsan0809
    KajsaMaja70
  • KajsaMaja70

Hej hej!

Hur ser det ut för er andra i morgon? Vimsan har dundersjuka barn, så jag tror inte att de kommer att kunna åka till djurparken. Själv måste jag träffa snickaren och målaren i morgon förmiddag... De skulle ha kommit idag, men fick lov att skjuta upp det till morgondagen. Nu är det slutspurt i renoveringen som gäller, så det är viktigt att jag får prata igenom allt som återstår med dem. Om allt går som det ska är huset klart (det mesta i alla fall!) i mitten av juni, och vi hoppas kunna flytta in till midsommar Drömmer!!! Men jag vågar inte tro att det är sant än...

Jag vet inte alls när hantverkarna dyker upp i morgon, och vågar därför inte säga att jag kan komma till djurparken... Hur gör ni andra?

På eftermiddagen borde jag vara "ledig". Kanske är det någon i tråden som är intresserad av att träffas i Skrylle, på Tirups örtagård eller någon annanstans?

• KajsaMaja70

Jag menade inte alls att få er andra att inte åka till djurparken, jag hoppas ni inte tolkade det så? Fast jag blir ju jätteglad om ni vill åka till Tirup i stället

Länk till Tirup: http://www.tirupsortagard.se/

Kanske skulle 15-tiden kunna passa? Träffas vid lekplatsen? Fler som vill hänga på?

Jag vill gärna till djurparken snart... Nästa vecka kan jag tisdag och torsdag, och veckan efter det måndag, tisdag och torsdag. Hur ser det ut för er andra?

• KajsaMaja70

Ni ska absolut åka till djurparken om ni hellre vill det!

Blir det ändå Tirup,så finns det gott fika att köpa där (vet inte om man får ha med sig eget faktiskt). I alla fall inte om man vill sitta i den mysiga trädgården. Lekparken ligger bredvid trädgården. Tirup ligger strax utanför Staffanstorp, det bör finnas vägbeskrivning på hemsidan! Sök på Eniro annars!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?