Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Sofias bebbe: Du får allt ta och skippa Karlstad !

Vi åker gärna till Skånes djurpark! En stor fördel där är att en löst biljett gäller hela året ut, så dit kan man åka många gånger!

• KajsaMaja70

Vi tycker också att vi skippar djurparken i morgon, det blåser för mycket... Vi ser fram emot att ta det en solig och fin dag i stället!

Rebecca är här hos mig och hälsar på, och vi tycker båda att det vore kul att testa Skattkammarön i Lund. Ingen av oss har varit där förut, och vet inte riktigt var det ligger? Vi brukar annars åka till Trelleborg och Kulhuset, men det vore kul att testa något nytt!

• KajsaMaja70

Vi har ännu inget inplanerat på tisdag eller torsdag heller, men som väderprognosen ser ut nu - kommer det att vara mulet och regnigt i djurparkstrakten de dagarna. Fast det kan som bekant ändra sig ! Mitt förslag är att vi bestämmer oss för djuparken ganska nära inpå, när vi bättre vet väderläget, det blir så mycket trevligare om vi slipper regn och blåst!

• KajsaMaja70

Tråkigt att du inte heller kan i morgon, Laterna. Det känns som vi ska avvakta med Skattkammarön då i alla fall, så att alla som vill dit kan följa med. Nu är timmen rätt sen, och det blir nog svårt att komma överens om något annat, så det lutar åt att det blir kyrkans öppna verksamhet i Bara i morgon för vår del.

• KajsaMaja70

Hej LottaU! Vad kul att ännu en hemmamamma hittat hit Glad! Vi är några mammor med äldre barn hemma, som har samlats här - och vi blir mer än gärna fler! Själv har jag två killar hemma på heltid, 3,5 år och 1,5 år gamla, som gärna träffar nya kompisar!

Någon aktivitet nästa vecka bör det kunna bli? Vad det verkar är det tisdagen och/eller torsdagen som de flesta kan. Nu går vi ju mot riktigt härliga tider, när vi slipper overaller, gråtrist regn och blåst! Ser fram emot många roliga utflykter under våren!

• KajsaMaja70

Har varit hos läkare idag och fått ett inflammerat långfinger kollat och bandagerat. Fick återbesökstid på torsdag vid 11-tiden, så nu är vi två med läkartider då. Men, jag ska försöka ändra min tid om det blir Skånes djurpark på torsdag. Jag och grabbarna hänger gärna med till djurparken! Vi kan även på fredag, om det skulle vara så!

Sofias bebbe: Jag hoppar troligen över korv den här gången, det får nog bli pannkakor för oss i stället Flört!

Justerar listan lite, så att alla kommer med på den!

Skånes djurpark torsdag kl 10, vi kommer:
    Laterna
    Sofias bebbe
    Lotta U
    DHF (kan även fredag)
    KajsaMaja (kan även fredag)
    Rebecca (kan även fredag)
  • KajsaMaja70

7feb: Några av oss i den här tråden känner varandra sedan tidigare, några har setts någon gång bara, och några är helt nya. Det hela är inte mer komplicerat än att vi bestämmer oss för att göra något tillsammans, och sedan gör vi det Glad! Det händer att vi ses hemma hos varandra! Det finns hur mycket uteaktiviter som helst att hitta på, det är bara fantasin som sätter gränser - speciellt den kommande årstiden! Det är bara att komma med förslag här på önskade aktiviteter, så hakar de som vill och kan på!

Idag var det ju ruggigt väder, men fortfarande ser torsdagen bra ut i Höör Glad!

Jag kommer eventuellt att bli lite sen till djurparken på torsdag, måste hinna med ett byggmöte på morgonen  innan jag åker, och jag vet inte riktigt hur lång tid det tar... 

Kan torsdag:
    Laterna, Sofias bebbe, Lotta U, Kajsa Maja, Vimsan0809 , L78

Kan fredag: Laterna, DHF , Kajsa Maja, Vimsan0809 (hellst), L78 (hellst), 7feb

Åker till Skånes djurpark på torsdag, träffas där kl 10:  Laterna, KajsaMaja

Åker till Skånes djurpakt på fredag, träffas där kl 10: 

• KajsaMaja70

Vi räknar också med att komma, även om mitt finger inte tycks vilja bli bättre... Vi kommer (som sagt) eventuellt lite senare p g a byggmötet, men hittar er nog på något sätt!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?