Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Barnen mår lite bättre här, så vi kunde vara med på gymnastikavslutning nu på kvällen! Men, nu verkar det vara min tur att bli krasslig... Sitter med dubbla fleecetröjor, ullstrumpor och yllefilt och fryyyyyser + nyser...Rynkar på näsan Så, det ser inte ut att kunna bli någon dans kring morgondagens gran för oss heller.

• KajsaMaja70

Och jag har blivit dunderförkyld... Ni som träffas i morgon är nog förståndiga om ni inte ger iväg så långt, för vädret ska väl inte bli det bästa vad jag förstår.

• KajsaMaja70

Kikar in för att önska God Jul! Här är lite stressigt just nu, för vi har bestämt att åka en dag tidigare till Dalarna. Vädret ser inte roligt ut på torsdag, så vi åker tidigt, tidigt i morgon bitti. Jag försöker packa - medan, framförallt Gustav, tycker att kläder och skor ska flyttas och vara någon heeeelt annanstans än vad jag tycker !

Vi kommer tillbaka strax innan nyår, och ser fram emot nya, roliga aktiviteter nästa år!

• KajsaMaja70

Hej hej!

Vad mysigt det låter med öppna förskolan i Lund!  Jag kommer att vidga våra vyer lite (brukar ju gå i Bara, men har tröttnat lite), och har varit i kontakt med öppna förskolorna i både Svedala och Staffanstorp - dit vi har närmare. Men, vi hänger kanske med till Lund någon gång ändå!

Vi måste jobba i huset på söndag, annars hade jag gärna åkt på julgransplundring på Kulturen!

Sångstunden på Malmö stadsbibliotek låter också trevlig, eventuellt anmäler vi oss dit? Jag såg att de hade sagostund för samma åldrar vid ett senare tillfälle också.

Jag har nu bokat in flera fasta aktiviteter i veckan för Melker. På måndagar kommer han att gå på kyrkans barntimmar (utan förälder) i Svedala, på onsdagar blir det gymnastik på The Little Gym i Malmö igen (han gick där för ett år sedan, men då var han lite i minsta laget - nu blir det en klass utan förälder) och på lördagar ska han och jag skaka loss i Funky Kidz-dans i Svedala! Övriga dagar blir det öppna förskolan, eller något annat skoj (gärna med er)!

Ni som verkar bada så mycket... Jag funderade länge på om pojkarna skulle få gå på sykonsim den här terminen, men bestämde mig för att avvakta någon termin till. Vi kan ju börja vänja dem vid bassängvatten i lugn och ro först Flört!

Är det någon som vill hitta på något nästa vecka, annat än simning? Vi kan alla dagar utom måndag och onsdag.

• KajsaMaja70

Hej! Håller med, det låter trevligt med träffen i Hofterup. Men, vi kan inte åka dit i morgon.

Laterna: Vad kul att det var trevligt på stadsbiblioteket! Jag anmälde oss precis till sagostund i sagogrottan den 25:e kl 10.30. En av oss blev satt på väntelista, så blir det inga återbud kan vi ju inte gå. Synd. Det verkar vara en populär aktivitet! Sagan i morgon är väl för lite äldre barn?

• KajsaMaja70

Sofias bebbe: Det låter kul, att träffas på en av lekplatserna nästa vecka! Vi kan inte på måndag eller onsdag, så förslagsvis på torsdag eller fredag? Vad härligt att få flytta in... Jag gläds med er ! Själv hoppas jag att vi ska kunna flytta in i maj, men vågar inte glädjas åt det än..., mycket kan fortfarande sättar käppar i hjulet.

• KajsaMaja70

Sofias bebbe: Det ser ut att bli riktigt ruggväder i morgon, och dessutom har det kört ihop sig lite här... Snickaren kommer tillbaka efter ett litet uppehåll, en kakelugnsmakare ska fixa med kakelugnarna, elektrikern kommer hit och den nye målaren har precis börjat. Jag måste prata med dem allihop på morgonen/förmiddagen. Skulle vi kunna ta lekplatsträffen en annan dag i stället?

Vi har bara varit på lekplatsen vid biblioteket, men nu är det länge sedan vi var där. Den är rolig! Annars har vi inte hunnit utforska dea ndra lekplatserna i Malmö. Piratskepp låter ju spännande! Och bondgårdslekplatsen, var ligger den? För oss spelar det inte någon större roll vart vi åker, vi måste ju ändå ta oss in till Malmö (bor öster om Malmö).

Förstår verkligen att du njuter av nya huset !!!! Gissa om jag längtar efter att få ett hem igen, bara det att ha ett riktigt kök - och att barnen kan få tillbaka sina rum...

• KajsaMaja70

Vi är ju som bekant fortfarande badkrukor ! Skattkammarön, är det leklandet i Lund? Vi hänger gärna med på det! Nästa vecka kan vi hitta på saker igen (efter en vecka med barnvakt = hårt arbete)! Vi kan på tisdag, torsdag och kanske fredag.

• KajsaMaja70

Vi kom fram till till Fredagen den 8 April på skattkammarön i Lund klockan 10.
    Vem vill med?

L78
    Laterna
    KajsaMaja

• KajsaMaja70

Kikade nyss på väderprognosen för fredag, och som det ser ut nu kommer det att vara strålande sol och 10 grader varmt då. Det kan ju iofs ändra sig, men eftersom Sofias bebbe (som väl var den som först kom med idén om Skattkammarön, eller var det du Laterna?) och DHF inte kan på fredag, kanske vi ska fundera över om vi ska ändra dag ändå? Vi skulle ju kunna träffas utomhus på fredag i stället, och åka till leklandet en dag när alla kan? För mig är det helt OK!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?