Hej hej!
Vad mysigt det låter med öppna förskolan i Lund! Jag kommer att vidga våra vyer lite (brukar ju gå i Bara, men har tröttnat lite), och har varit i kontakt med öppna förskolorna i både Svedala och Staffanstorp - dit vi har närmare. Men, vi hänger kanske med till Lund någon gång ändå!
Vi måste jobba i huset på söndag, annars hade jag gärna åkt på julgransplundring på Kulturen!
Sångstunden på Malmö stadsbibliotek låter också trevlig, eventuellt anmäler vi oss dit? Jag såg att de hade sagostund för samma åldrar vid ett senare tillfälle också.
Jag har nu bokat in flera fasta aktiviteter i veckan för Melker. På måndagar kommer han att gå på kyrkans barntimmar (utan förälder) i Svedala, på onsdagar blir det gymnastik på The Little Gym i Malmö igen (han gick där för ett år sedan, men då var han lite i minsta laget - nu blir det en klass utan förälder) och på lördagar ska han och jag skaka loss i Funky Kidz-dans i Svedala! Övriga dagar blir det öppna förskolan, eller något annat skoj (gärna med er)!
Ni som verkar bada så mycket... Jag funderade länge på om pojkarna skulle få gå på sykonsim den här terminen, men bestämde mig för att avvakta någon termin till. Vi kan ju börja vänja dem vid bassängvatten i lugn och ro först !
Är det någon som vill hitta på något nästa vecka, annat än simning? Vi kan alla dagar utom måndag och onsdag.