Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Vi har tänkt åka till Alnarp, men det verkar inte vara så många fler som kommer... L78, vad tycker du? Har du tänkt komma? Ska vi träffas någon annanstans, eller ska vi köra på Alnarp ändå?

• KajsaMaja70

Det blir Alnarp idag ändå, så alla som vill kommer dit för en härlig höstpromenad i parken  !

• KajsaMaja70

Helhärlig dag, eller hur L78!!! Trötta, och väldigt nöjda, blev vi också! Vilken underbar park !!!

• KajsaMaja70

7feb, skönt att du börjar må bättre - men usch vad jobbigt att få felaktiga besked + dålig behandling, speciellt efter allt som ni har gått igenom... Det verkar alltid vara så, att man måste stå på sig och kräva sin rätt - så trist, speciellt när det är i situationer när man minst ska behöva det. Skönt i alla fall att allt visade sig vara bra ! Och, alla jag har hört talas om som fått dåliga värden på KUB har fått helt friska små bebisar, det är ju, trots allt, bara en sannolikhetsbedömning. 

Ha, ha - jag tvekar fortfarande angående bad (men får väl sluta göra det snart)! Dessutom vill mannen min gärna vara med första gången i badhuset, och när vi ska klämma in det besöket vet jag  bara inte...

Vi får en 4-åring i huset på måndag, och mina föräldrar kommer ned från Dalarna och firar + och hälsar på, så jag vet inte om vi har någon möjlighet att träffas under den dryga vecka som de stannar? Men, vi får se? Kanske behöver vi ut och leka lite ?  

• KajsaMaja70

Då borde ju NUPP (ej blodprovet) ge ett bättre resultat för de som genomgått IVF? Ja, man kan ju fråga sig varför det inte informeras om det... Kanske har de lärt sig något?

• KajsaMaja70

Här samlas det också, men de flesta hinner Melker ta och omvandla till diverse olika gubbar !

• KajsaMaja70

Ajaj, L78.... Håller tummarna för att det går bra med hunden! Var sitter den?
    Lycka till på UL!  

Vi hoppar nog över fotograferingen på fredag, jag tog måååånga bilder på barnen vid havet i söndags - och många av dem blev faktiskt riktigt bra! Har t o m svårt att välja vilka som ska bli årets julklappar...

• KajsaMaja70

Är ju tyvärr en vanlig plats för problem..., men det gör ju också att veterinärerna är vana vid att operera bort "problem" där! Det kommer att gå jättebra!

• KajsaMaja70

Hej Serpentin!
    Min 4-åring ska troligen få börja förskola några timmar per vecka i januari, men två dagar i veckan är han hemma på heltid och alla eftermiddagar (och bara för att få komma in i en grupp och få många kompisar, jag vill det egentligen inte alls )! 2,5-åringen får vara hemma med mig på heltid ännu ett tag!  

7feb: Tropikariet i Helsingborg är ju suveränt bra! Är säkert kul med sagoläsning där. Vi kan inte på onsdagar, men du får gärna berätta hur det var ändå! Glöm inte att skicka vägbeskrivning, förresten!  

• KajsaMaja70

Trötta och leriga barn här med !!!

TACK för en jättetrevlig dag! Nu kan vi börja pynta inför julen här hemma! 

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?