Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Vimsan och jag funderar lite smått på att åka till djurparken i morgon (fredag), är det någon annan som vill med?

• KajsaMaja70

Vad kul L78! Vid 10-tiden, det är väl då de öppnar? Vi tar matsäck med oss. Då ses  vi!

• KajsaMaja70

Är mitt uppe i flyttbestyr, och ska dessutom hinna måla om alla fönster och dörrfoder innan inflytt (målaren gjorde inget bra jobb)... Och vi måste flytta senast om en vecka, eftersom vi har hyrt ut huset vi bor i fr o m 2 juli. Känns som ett omöjligt uppdrag just nu, men det får lov att gå. Hinner tyvärr inte ses förrän efter den 2:a! Men sedan vill vi gärna !

• KajsaMaja70

Mamma40, jag har försökt skriva till dig - men din mailadress fungerade inte längre... Vad roligt! Skriver direkt i din gästbok! Går det inte att komma in på min sida? Och vad är det jag ser.... TVÅ barn???????!!!!

• KajsaMaja70

Hej hej!!!

Flyttbestyr, REGN och en riktigt segdragen förkylning i familjen sammanfattar vår sommar ! Nu är det vardag igen, mannen är tillbaka på jobbet.

Jag kommer att vara hemma med barnen minst ett år till ! Äldsta blir 4 år i november och yngsta fyllde 2 år i juni.

Kommande vecka har jag mina föräldrar på besök (de åker hem i början av vecka 34), efter det hittar vi gärna på något!

Förhoppningsvis blir det en fin sensommar, så att vi kan träffas utomhus och leka, ha picknick mm... Folkets park är ju trevligt och roligt, dit åker vi gärna en fin dag! Åkte förbi en lekplats som såg rolig ut vid Sibbarps camping häromdagen, den utforskar vi gärna! Sedan finns ju favoriter som Skånes djurpark och Tirups örtagård...

• KajsaMaja70

Välkommen Ässbe! Kul att fler hittar tråden!

Har, som sagt, två pojkar på 3,5 och 2 år. Vi bor 15 min bilfärd från Lund. Har också passerat 40   

• KajsaMaja70

Tack tejer för en trevlig - och lerig - lekträff på Tirups örtagård idag! Blev raka vägen in i duschen för båda mina genomleriga killar när vi kom hem ! Men kul var det!

Det vore roligt om fler hänger med nästa gång vi hittar på något! Kom gärna med förslag på aktivieter, så är det säkert en eller flera som hakar på!   

• KajsaMaja70

Hej Somliga!
    Vad roligt att ännu en mamma hittat tråden, välkommen hit  ! Vi hade en jättetrevlig eftermiddag på Tirups örtagård idag, sex mammor och ett helt gäng med leksugna barn! Synd att du inte visste om det, men du (och alla andra som vill) får en ny chans nu på fredag - då vi är några som kommer att träffas på lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 10-tiden. Vi leker på lekplatsen, på stranden och tar med oss lite lunchmat att kalasa på när vi blir trötta och hungriga!

Var bor du och hur gamla är dina barn?  

• KajsaMaja70

7feb! Skånes djurpark är jättetrevlig, men just nu avvaktar vi med besök där. De har/har haft salmonella i parken, och har inte hittat smittkällan. Är säkert ingen större smittrisk, men vi tar det säkra före det osäkra och åker dit först när det är helt smittfritt. Kom gärna till Bjärred på fredag f m!

• KajsaMaja70

Vi hade en kul eftermiddag på den riktigt fina lekplatsen vid Linero - som vi inte hade testat förut! Nu är vi rätt genomblåsta (fast vi var ordentligt klädda), men trötta, nöjda och glada !

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?