Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Hej!
    Vad roligt att det finns fler som är hemma med lite äldre barn i närheten!

Jag bor med man och två pojkar (födda novermber -07 och juni -09) på landet, en bit utanför Malmö/Lund. Jag har båda pojkarna hemma på heltid, och stortrivs med det!

Vi träffar mer än gärna nya lekkamrater !

• KajsaMaja70

Vi hittar gärna på något nästa vecka!

Just torsdagen kan vara svår för oss. Jag har anmält mina pojkar till musiklek i Malmö (Studiefrämjandet), och den startar förhoppningsvis på torsdag - om det blir av, det verkar vara svårt att få till en grupp...

De dagar som passar oss bäst är måndagar, onsdagar och fredagar!

• KajsaMaja70

queenofangels: Åhhh, det kan ju bli när som helst... Vad spännande !

Sofias bebbe: Ja, jag tycker att det låter kul med Musikleken - det vore jättesynd om det inte blir av. Vore kul om ni hänger på! Kika på den här länken, och anmäl er ! http://www.studieframjandet.se/Public/Skane--Blekinge---Sydvastra-Skane.aspx?srchCrsPgID=0&csq=TXVzaWtsZWs%3d&SSaID=MTM%3d&SDiID=MTI4MA%3d%3d&SAcID=&SCoID=MzMxMzQ%3d&Se=title&Sd=ASC&red=1

Finns mycket att hitta på, speciellt om vi inte behöver vara just i Lund. Måste vi det, finns ju t ex stadsparken.
    Förslag på andra aktiviteter:
    Tirups örtagård (strax utanför Staffanstorp), ett mysigt ställe med trevlig lekplats och god mat/fika
    Skrylle, lek och/eller promenad
    Bokskogen i Torup, lek och/eller promenad
    Svaneholms slott, trevlig promenadstig, stor sandlåda med leksaker, och stora ängar att springa på
    Sedan finns det massor av fina lekplatser på olika håll...

Nej, nu har jag en ledsen lillkille här... Ha en trevlig helg!

• KajsaMaja70

Här finns en länk om Tirups örtagård: http://www.tirupsortagard.se/. Cafét har öppt 11-17. Själv har jag inte hunnit med något besök där i år, och tidigare gånger har barnen varit lite små för lekplatsen, så den har jag faktiskt inte utforskat något närmare. Men, jag hoppas att den är bra - det brukar i alla fall vara fullt med barn där på sommaren. Om vi klär på oss ordentligt kan vi kanske sitta i deras vackra trädgård och fika!

Vi har haft picknick här hemma i trädgården nu på kvällen - varm nyponsoppa i solnedgången - det uppskattas av mina killar !!!

Vi är också flexibla med tider! Eftermiddag passar oss utmärkt!

Kul att fler hakar på i tråden!

• KajsaMaja70

Träffen i veckan är planerad till onsdag, inte torsdag Glad! Klockan 14 låter som en bra tid! Fick precis veta att jag måste ha möte med några hantverkare på onsdag förmiddag (vi helrenoverar huset...), men det bör fungera för oss med träff klockan 14 ändå. Om mötet mot förmodan drar ut på tiden, vet ni varför jag i så fall kommer lite senare.

Vad roligt det lät med Skrylle-träffen! Jag hoppas vi kan träffas där igen någon dag! Träff i simhall låter kul, men för vår del passar nog andra aktiviteter bättre för tillfället. Att ensam hålla koll på två buspojkar, som aldrig har sett en simhall, känns inte alltför lockande... De älskar att bada, men har hittills faktiskt bara gjort det i havet.

• KajsaMaja70

Sofias bebbe: Det var trevligt att träffa dig och dina barn igår! Det var allt lite öde på Tirup den här årstiden ! Synd att Laterna fick förhinder, och att inte fler kunde komma. Till nästa gång ska vi tänka på att byta telefonnummer, så att det går att meddela att man blir sen - eller inte kommer alls.

Vi ser fram emot någon ny aktivitet snart!

• KajsaMaja70

Hej!
    Vi kommer också gärna till Skrylle någon dag! För tillfället har äldsta sonen hög feber, och har dessutom kräkts, så vi får kurera oss ett tag...

Tjingeling!

• KajsaMaja70

Laterna, det låter jättebra! Vi komer gärna till Snäckan den 8:e, det såg trevligt ut på bilderna!

• KajsaMaja70

Hej tjejer!
    Har varit sjuk i över en vecka, och det verkar aldrig vilja ge med sig. Förkyld, har tappat rösten helt, och har ont både här och där. Jag hoppas att  jag är pigg på måndag, men förvarnar redan nu om att så kanske inte är fallet. Skriver i morgon och meddelar om vi kan komma.

Resten av familjen är pigga och glada, som tur är !

Ha en fortsatt trevlig helg!

• KajsaMaja70

Här var det öde... Räknar ni fortfarande med att åka till lekplatsträffen i morgon?

Jag mår bättre, och börjar hoppas på att jag kan åka. Men, vi har ett litet problem till. Min man måste ta "barnbilen" och släpvagnen (med dragkrok) in till Malmö på morgonen, för att hämta taklister till snickaren. Butiken öppnar klockan 9, och jag vet inte när han är hemma igen. Troligen lär jag inte hinna till Lund till klockan 10 i alla fall...

Laterna, jag SMS:ar dig för att meddela hur jag gör i morgon bitti!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?