daddybear skrev 2010-08-24 21:11:08 följande:
nejdå inte alls, jag fascineras bara av att svenskar inte kan se att det mesta dom kallar svenskt är importerade saker från andra länder, mat traditioner mm, så varför motsätta sig när denna naturliga gång fortsätter? varför är den fel idag men inte för 60/100/200 år sedan? svenskar är ett underbart folk i mycket och jag personligen är väldigt STOLT SVENSK men det är bara en av de ursprung jag tar till mig och ser det objektivt när man oxå kan poängtera vad jag anser fel med det här landet. varför måste alla på FL och i samhället i stort bara se saker i svart eller vit? varöfr kan man inte se att det finns mycket bra men och brister med sverige/integrationspolitik/svensk politik mm mm, varför ska alla vara så förbannat dogmatiska??
Jag trodde diskussionerna om vad som har importerats till Sverige under årtusenden, som ett argument för att massinvandring är något bra, var över. Det har för det första inte alls varit en naturlig gång att kanske 100.000 invandrare kommer hit varje år, med helt olika kultur och religion, långt ifrån. Har inte du blundat och bara läst Aftonbladet eller Expo så vet du också varför den är fel idag.
Det är bara löjligt att prata om fördelningen av ingredienserna på våra tallrikar, eller traditioner som vi själva har tagit till oss, och med det flumma ihop att vi visst behöver massinvandring. Urlöjligt.