Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Mandi74 skrev 2010-08-19 21:58:48 följande:
    Den dagen svenskarna röstar på ett sånt parti, slutar sverige vara svenskt.
    Den dagen bryter jag mot lagen och blir kristen terrorist. Det kan du lita på. Men röstar vi SD så kanske det inte sker?
  • sumpbäver
    Anova skrev 2010-08-19 22:00:15 följande:
    Då uppfattade jag dig fel, trodde att de fått igenom motionerna (du skriver ju faktiskt det)

Fast bälten på bussar är väl lag? (och bör väl inte motioneras om?)
    Tror inte det var lag då.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 22:06:18 följande:
    Nej, att fler och fler kvinnor (de få som fanns i det mest mansdominerade partiet i Sverge), lämnar partiet.
    Alla partier är sämst i något. SD har många invandrare däremot i partiet.
  • sumpbäver
    Emmel skrev 2010-08-20 06:51:16 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaa, vilken bra idé. Du kan ju bli precis som det invandrarna anklagas för, den anledningen som gör att de INTE ska vara här enligt många här i tråden. Bra, smart... verkligen! 

Ja, jag är ironisk!
    Jamen visst, galenskaper skapar galenskaper.
  • sumpbäver
    Anova skrev 2010-08-19 22:56:07 följande:
    Vad tänker folk då de röstar egentligen? Som jag skrev ovan, röstar man inte helhjärtat i kommunpolitiken?
    Jag vet exakt vilka som står högst på valsedeln i det partiet jag tänker rösta på. (jag är inte aktiv inom partiet om någon skulle tro det).
    Duktigt av dig. Kanske beror på att de har suttit med i femton år? Hur ska man rösta helhjärtat om inte något etablerat parti har ens egna åsikter? En helhjärtad blank röst?
  • sumpbäver
    Anova skrev 2010-08-20 13:24:39 följande:
    Nja.. Det kanske beror på att jag är intresserad? (jag har inte ens bott i min hemstad i 15 år) Det kostar inte mycket att gå ner till en valstuga och höra sig för och träffa kommunalpolitikerna.

Kanske kan man rösta på det parti som ligger nämast till hand? Det finns ju många småpartier som är rätt så stora på lokal/regional nivå men inte på riksnivå. De går ju alltid att rösta på.
    Då jag röstar (och särskilt då jag personröstar) vill jag att min/-a kanditat/-er ska företräda mina åsikter i kommunen/landstinget/riksdagen, litar jag inte på att  personen/-erna kommer uppfylla mina krav så är det väl dumt att rösta på dem? 
    Varför rösta på ett parti som ligger "nära till hands" när det finns ett som passar som handen i handsken? Jag kan ju inte svara för vad alla lokalpolitiker i landet motionerar om, men våra lokala SD-politiker har  lagt fram 17 motioner i.a.f. Sedan får man ju utgå från att de följer partiets åsikter i övrigt.
  • sumpbäver
    Anova skrev 2010-08-20 14:49:45 följande:

Litar du på det parti dina åsikter ligger närmast och vet att de ställer upp fullt ut och sköter sitt jobb så är du väl välkommen att rösta på vad du vill?

Du kanske inte bryr dig så mycket om vem som sitter utan hellre fokuserar på vilket parti de företräder?

Man är alltid välkommen att rösta på vad man vill. Jag tycker SD har gjort ett bra jobb  här i.a.f. Och de får min röst även detta val.
  • sumpbäver
    Buster78 skrev 2010-08-20 19:52:33 följande:

SD vann i vårt komunalval sist......Men det va ingen som i SD som vill ta den rollen här.....:-/

Vann dom?
  • sumpbäver
    Buster78 skrev 2010-08-20 20:09:06 följande:
    Yes i vår komun! Sen kan man ju fundera på varför!
    Dom kom in menar du väl?
  • sumpbäver
    Buster78 skrev 2010-08-20 20:16:03 följande:
    Nä dom vann komunvalet i vår komun, men det va ingen i SD här som ville ta den posten, så sossarna tog den sitsen!
    De fick flest röster men det fanns inget SD i din kommun?Förvånad
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?