Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Blackbird skrev 2010-08-27 17:14:51 följande:
    Han vet nog vad han talar om. Om han är PK eller ej beror på ens egna ställningstagande. Man behöver inte vara PK för att man har tillräckligt mycket kunskaper för att kunna uttala sig om de faktorer SD väljer att förbise.
    Den tramsgubben har visat innan var han står. Man behöver inte ens bemöda sig att läsa vad han skriver, man vet redan innan.

Förövrigt finns det fler experter som uttalar sig, bl. a professor i kriminologi Leif GW. Han borde väl om något veta vad han pratar om efter att ha jobbat som expert i Efterlyst i alla år.
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 17:16:24 följande:
    Jag har redan sagt att jag är politisk aktiv i Iran om du kommer ihåg det. Ja, jag bryr mig om henne som person och gör mitt bästa att det är här medeltida bestraffningar avskaffas någon gång i framtiden.
    Bra Rose. Nej, jag har inte läst allt som alla skriver här.

Förövrigt tycker jag att sveriges regering ska kämpa stenhårt för att en kvinna som henne ska få komma hit, hon är bevisligen förföljd, diskriminerad och befinner sig i fara för sitt liv.
  • sumpbäver
    Blackbird skrev 2010-08-27 17:26:04 följande:
    Det är farligt att ta saker ur sitt sammanhang och  anpassa dem efter sina egna resonemang. Här finns det mer fakta att ta hänsyn till. Notera att alla försöker ge den stora bilden, den bilden som speglar verkligheten bättre. Ta hänsyn till den:

blogg.svd.se/faktakollen?id=20272
    Trams, SD har visat på fällande domar. Finns inget att tillägga mer än att jag fick mina farhågor bekräftade.
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 17:26:44 följande:
    Han har en bloggsida. Gå in där och läs vet jag...
    Jag vet att han har en blogg, so what?
  • sumpbäver
    Blackbird skrev 2010-08-27 17:30:07 följande:
    Varför är han tramsgubbe? Var står han. Enligt det jag läser i hans uttalande verkar han vara väldigt klarsynt och förklarande.

Leif GW har nog heller inte fel, men man ska inte endast fokusera på siffror. Det har ju förklarats gång efter annan VILKA faktorer som påverkar siffrorna. SDs enda faktor är etnicitet, samhällsforskarnas helt andra. Varför inte ta hänsyn till helheten?
    Vilka faktorer är det som spelar in då? Tittade du på klippen förresten?

"Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Det är till och med så att den största överrepresentationen finns bland förvärvsarbetande invandrare med tjänstemannayrken (126 procent kontra cirka 90 procent för invandrade personer med arbetaryrken eller icke förvärvsarbetande).

Med andra ord, invandrarnas överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte förklaras med en enkel hänvisning till socioekonomiska faktorer eller, som det står att läsa i rapporten från 1996: "Invandrarnas överrepresentation i brottslighet förklaras således inte av en ogynnsam fördelning vad gäller kön, ålder och bostadsort (&) Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade än svenskar när det gäller socioekonomisk status."

• sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 17:31:59 följande:
    Du gör mig FÖRBLUFFAD. Är du säkert på att dina värderingar stämmer överens med SD?! Nej, jag blir fortfarande inte klok på dig...

Hon är nog Shia-muslim, troende eller ej vet jag inte men shia-muslim och hur går det ihop med SDs muslim-politik tycker du att Sverige ska hjälpa utsatta kvinnor (muslimer) i dessa länder?!
    Ja, du blir förbluffad för att du har blivit hjärntvättad av PK-Sverige att alla SDs väljare är obildade bönder som står på gatorna (grusvägarna?) och skriker Sieg Heil hela tiden.

Jag skiter i vad hon är, hon om något har ett skäl. Tror du innerts inne att hon tycker sharia-lagar är bra?
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 17:34:37 följande:
    Var inne där för nån vecka sen och läste en artikel han hade skrivit om invandrarnas brottslighet och hurvida bilden SD målar upp stämmer eller ej.
    Han har uttalat sig mycket politiskt inkorrekt i Efterlyst också flera gånger, och fått smisk på fingrarna.
  • sumpbäver
    Blackbird skrev 2010-08-27 17:36:42 följande:
    Siffrorna på dessa fällande domar har aldrig varit någon hemlighet, det farliga är vilka slutsatser som dras enbart genom dessa siffror. SD undanhåller eller är inte intresserad av all annan information som de kunniga inom detta område försöker nå ut med.

Det är synd att du endast väljer att dra slutsatser genom antaganden baserade endast på något så ytligt som siffror, när det finns massor av förklaringar till varför ens dessa siffror ser ut som de gör.
    Min slutsats är att massinvandringen stället till enorma problem. Förövrigt har jag för länge sedan tröttnat på åratal av flummiga förklaringar. Det ser ut som det gör, och ingen har några lösningar.
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 18:09:37 följande:
    När jag läser dina inlägg så finner jag ingenstans lika mycket motvilja mot invandrare som SD förespråkar men jag kanske har fel?! Ska du inte ta och rösta på Moderaterna och ge dom en chans till? ( Bara en tanke )

Nej, ingen normalfuntad människa tycker att sharia-lagar är bra.
    Jag har aldrig sagt att jag hyser någon motvilja mot invandrare. Har som sagt kompisar från alla världens hörn.
    Däremot så tycker jag inte om islam, och ser med häpnad hur islamister får igenom krav efter krav runt om i Sverige. Vem vet vad dom känner sig kränkta av nästa gång? Ja, du vet hur det kan gå i fria länder när muslimer får för mycket att säga till om.

Nej tyvärr, jag har gett upp hoppet om de etablerade. Förhoppningsvis kanske de åtminstone tar upp invandringsproblemen och tar en seriös debatt denna gång. Sen får vi se till nästa val.
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 18:10:19 följande:
    Läs artikeln som heter:

SD:s tjuvknep med statistiken
    Jag skier faktiskt i SDs statistik. Jag ser till andra källor som man lätt kan hitta överallt. Dessutom ser och hör man saker själv dagarna i ända.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?