Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

I Blackrose I skrev 2010-08-27 18:30:31 följande:
    Är du inne på religionforumet nåt så vet du nog vad jag tycker om Islam men vill du ha en demokratisk land där alla får leva fritt oavsett vilka knäppa/sjuka religioner dom tillhör eller vill du ha en Diktatur?!

Sen måste jag säga detta till muslimers försvar att alla INTE är extrema.
    Islam ÄR diktatur.
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-27 21:33:43 följande:
    Lustigt då att det finns flera muslimska demokratier...

Dessutom är det där bara korkade fördomar. Ingen religion är mer eller mindre diktatur än någon annan. Alla religioner kan existera i diktatur, demokrati eller något annat styrelseskick. Låt inte ditt islamhat förblinda dig.
    Jomen visst. Jag hatar ingen, bara ogillar vissa saker.
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-27 21:34:38 följande:
    Jodå, du bara vägrar lyssna på de förklaringar och lösningar som inte passar dig och din världsbild.
    Du menar språktest för invandrare och liknande?
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-27 21:46:01 följande:
    Det är det inte inom kristendomen heller. Eller inom buddism. Eller judendom. Eller någon annan religion. Om man är fundamentalist får man alla religioner till teokratier och diktaturer. Men om man inte är fundamentalist, så finns inte det tvånget i NÅGON religion. Och vet du vad, de flesta muslimer är inte fundamentalister, utan folk som du och jag. Eller, ja, jag vet iofs inte hur du är, du kanske är fundamentalist, fast för en annan tro eller ideologi?
    Skulle vilja att du ger exempel på en buddhistisk diktatur. Hur kan det gå ihop?
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 22:30:50 följande:
    Men det är just det jag inte förstår mig på. Du säger dig ogilla vissa saker. Det gör jag med men bara för det så tänker jag inte sälja min själ till SD som sagt. Förstår du verkligen inte hur extrema dom är?!
    sumpbäver skrev 2010-08-27 19:38:24 följande:
    Islam ÄR diktatur.
    Tänker inte säga emot dig.
    Men vad ska göras Rose? Hur länge kan man vänta på att något ljushuvud löser alla problem?
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-27 22:33:34 följande:
    Skapar debatt?
    Jag tror faktiskt inte det, mer än det gamla vanliga.
    Sämre underlag för en debatt har jag aldrig skådat.
    Dina skor är tillbaka.Skål
  • sumpbäver
    Add3 skrev 2010-08-27 22:36:25 följande:
    Även om jag tycker att man skall anpassa invandringen till en nivå som vi kan hantera (dvs se till att de ärliga människor som vill skapa sig en ny framtid får en ordentlig chans (och 'skjuts' ut) i samhället) så betyder det inte att jag tror att SD är rätta partiet att göra detta på ett bra sätt.
    Vilket är det rätta då?
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-27 22:36:29 följande:
    Men jisses, det är DIN tolkning. Det faktum att det finns uppdelningar, precis som med kristendomen, torde väl motbevisa din tes? Det finns, bara för att nämna det mest uppenbara, sunni- och shiamuslimer. Det finns givetvis fler grupper och sekter, precis som med kristendomen.

Kristendomen är, som text, inte heller uppdelat i liberalt myspys och fundamental del - GT är bara läskig och NT har använts som grund för värsta sortens terror, diktatur och förföljelse.

Alla religioner är i grunden samma. Att utmåla en som värre är bara i bästa fall fånigt, och i värsta fall fördomsfullt.

Jodå. De allra flesta människor är normala. Fundisar är, i alla religioner, en liten fanatisk grupp.
    Den är klart mycket större i vissa.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-27 22:39:49 följande:
    Och ditt öga behöver fortfarande roteras.
    Nej då. Jag ser ju snett på saker och ting du vet.
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-27 22:41:56 följande:
    Öööh,  menar du att blattarna (Balkanfolket) i SD ska lösa problemet eller? Drömmer Hängde inte med riktigt.
    Varför inte? Finns säkert iranier med också.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?