• sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?
  • I Blackrose I
    Eshka skrev 2010-08-12 19:49:04 följande:
    Ok. Men om majoriteten är muslimer (fast det inte är någon frireligiös-prrivatskola) ska man inte kunna visa lika mycket hänsyn till de som fortfarande äter fläsk då?
    Men om skolan tar bort grisköttet ur menyn helt och hållet så är det fortfarande inte muslimernas fel. Det är skolans fel som inte kan se till att alla får lika rättigheter.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I

Sen undrar jag vilka skolor det handlar om som har tagit bort fläsk ur menyt helt och hållet. Dumt om det är så. Jag vägrade äta gris när jag gick i skolan och NEJ, jag ÄR INTE muslim. Skolan jag gick i serverade både fläsk till barnen som åt fläsk och VEGETARISK till dom som inte åt fläsk så det var inte precis så att vi fick Oxfile serverad varje dag.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 21:01:22 följande:
    Hon är inte feg för det första. Hon vill att eleverna ska sjunga nationalsången och det står hon för.

Vad har det med feghet att göra? Om det nu bestäms att så här ska det vara, vad ska hon göra då?

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Bonanza skrev 2010-08-12 20:57:51 följande:
    Eh ja? Om majoriteten inte äter nötköttkan man strunta i det också och servera en mestadels vegetarisk mat. Var har jag sagt något annat?

Man visar hänsyn utifrån behov. Det finns inget behov av att visa hänsyn till några få som vill äta fläsk eftersom det inte är något viktigt. Däremot är det viktigt för många att inte äta fläsk. En enorm skillnad.
    Men nu är det väl så att i sverige så har vi inget som gör att våra barn inte äter fläskkött, om man inte är vegeterian. Varför ska då fläskköttet plockas bort från våra svenska skolor?
    Jo, för att vi ska anpassa oss efter invandrarna/muslimerna, istället för att dom anpassar sig till det samhället som dom kommit till så ska samhället anpassas efter dom.
  • Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 21:04:15 följande:
    Men om skolan tar bort grisköttet ur menyn helt och hållet så är det fortfarande inte muslimernas fel. Det är skolans fel som inte kan se till att alla får lika rättigheter.
    Vad tror du det är som får skolan att göra det? För att dom vill vara snälla? Skulle inte tro det, en sån ändring gör man inte om man inte måste.. och vilka är det som påverka skolan till att ta bort fläskkottet, jo de som inte äter det och vilka är det? Just det, muslimerna/invandrarna. Så som jag skrev innan, så är det inte invandrarna som anpassar sig till det samhälle de har kommit till utan samhället som ska anpassa sig efter dom.
  • Mandi74
    Bonanza skrev 2010-08-12 19:33:11 följande:
    Sekulariserat.
    Är det därför vi betalar kyrkoskatt och har kyrkoval?
  • Eshka
    Bonanza skrev 2010-08-12 20:57:51 följande:
    Eh ja? Om majoriteten inte äter nötköttkan man strunta i det också och servera en mestadels vegetarisk mat. Var har jag sagt något annat?

Man visar hänsyn utifrån behov. Det finns inget behov av att visa hänsyn till några få som vill äta fläsk eftersom det inte är något viktigt. Däremot är det viktigt för många att inte äta fläsk. En enorm skillnad.
    Det verkar nästan som att du har lite agg mot just fläsk? Klart det är viktigt att få kött (fläsk eller inte) serverat för de som äter det. Jag har aldrig talat om några förskolebarn på 6 år som du, det handlar väl om alla åldrar där man blir bespisad i skolan?. Jag tror att en majoritet i detta landet fortfarande äter fläsk då vi dels inte har något förbud om att äta det (om man inte är religiös av någon form) och äter man det inte beror det på att man antingen är allergisk, är vegetarian/vegan eller så kanske man inte tycker om det helt enkelt. Några andra anledningar finns det väl inte?
  • Eshka
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 21:02:36 följande:
    Men nu är det inte bara muslimer som inte äter griskött men nuförtiden verkar folk ha fastnat i Islam-tjafset. Tragiskt.
    Nej men det har jag aldrig påstått heller?
  • Eshka
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 21:04:15 följande:
    På sätt och vis kan man tycka det eftersom Bonanza ivrigt hävdar att det är för att visa hänsyn. Om de inte hade varit för muslimernas fläskförbud hade det väl inte blivit bortplockat helt från första början?
    Men visst, man kan skylla på skolans ledning också eftersom du säger att de kan se till att alla får lika rättigheter.

Nu vet jag inte om det finns något ställe i Sverige där det inte serveras fläsk ö.h.t?
  • Eshka
    Eshka skrev 2010-08-12 23:51:24 följande:
    På sätt och vis kan man tycka det eftersom Bonanza ivrigt hävdar att det är för att visa hänsyn. Om de inte hade varit för muslimernas fläskförbud hade det väl inte blivit bortplockat helt från första början?
    Men visst, man kan skylla på skolans ledning också eftersom du säger att de inte kan se till att alla får lika rättigheter.

Nu vet jag inte om det finns något ställe i Sverige där det inte serveras fläsk ö.h.t?
    Edit.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?