• sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?
  • I Blackrose I
    M C skrev 2010-08-13 11:39:27 följande:
    *hjärta*

Det jag inte förstår, som jag aldrig kommer förstå, är hur man kan gå igenom livet och hata för att man inte vet.

Har Sverige misslyckats så totalt i sin utbildning att vi kommer få fler och fler nazister? Är vår grundutbildning så värdelös numera att andelen ignoranta fattiga svenskar blir så många att vi slungas in i medeltiden?

Jag blir fan mörkrädd.
    Om siffrorna i TS: det säger bara det jag redan vet. Andelen ignoranta/lågutbildade är betydligt högre än de välutbildade här på FL.
    Undersökning på undersökning visar på samma förbannade offermenalitet, samma korkade pöbeltänk. Klart vi ska döda, mörda, lemlästa och slänga ut alla som inte passar in.
    Om SD har jag bara en sak att säga: idioter.
    Det bästa inlägget på läääääääääääääääänge.

Hade du vatt male hade jag kysst dig...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Dorian Ertymexx
    I Blackrose I skrev 2010-08-13 11:57:21 följande:
    Det bästa inlägget på läääääääääääääääänge.

Hade du vatt male hade jag kysst dig...
    Meh, var inte så heteronormativ! ;)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 12:02:44 följande:
    Meh, var inte så heteronormativ! ;)
    Det skulle du gilla va? Flört
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Dorian Ertymexx
    I Blackrose I skrev 2010-08-13 12:11:31 följande:
    Det skulle du gilla va? Flört
    Njae, mig gör det ju varken till eller från egentligen... Tänker mest för MC. :)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Uhngoliant

Ja. Vi lever i en demokrati och får nu SD så många röster så dom faktiskt kommer in i riksdagen vill jag givetvis se dom där va skulle det annars vara för demokrati!?

♥IDUN♥
  • sumpbäver
    sstv skrev 2010-08-13 08:30:45 följande:
    Jag syftade inte på eventuella likheter mellan de två grupperna utan på att dåliga idiologier är dåliga oavsett vem som ansluter sig till gruppen.
    typ kommunismen?
  • Bonanza
    Uhngoliant skrev 2010-08-13 13:52:33 följande:
    Ja. Vi lever i en demokrati och får nu SD så många röster så dom faktiskt kommer in i riksdagen vill jag givetvis se dom där va skulle det annars vara för demokrati!?
    Fast nu var ju frågan: vill du att de ska bli invalda till riksdagen? Inget annat.
  • sumpbäver
    I Blackrose I skrev 2010-08-13 09:28:09 följande:
    Det är alltid lättare att skylla problemet på andra och hitta en syndabock mitt i allt elände.
    Ha ha, tillåt mig smålè
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 11:48:32 följande:
    Om ni läste på istället för  att anta saker hade ni vetat att det är anmälningsfrekvensen som ökat. Fler kvinnor i svenska hem anmäler när de blir våldtagna av sina svenska makar, sambos och pojkvänner. Det är vad som händer. Guuud vad hemskt va, att folk anmäler oftare?
    Jag läser allt vad som går att få tag på. Att våldtäkterna i regel utförs av en, om man säger, speciell grupp av människor är ett vedertaget faktum. I Norge går man ut med fakta och konstaterar att utomeuropéiska invandrare står för 100% av alla överfallsvåldtäkter, medans man i Sverige skyller ökade antal våldtäkter på en varm sommar.

Någon "expert" skrev i media nyss att " det är anmälningsfrekvensen som har ökat" men säger senare emot sig själv när han konstaterar att " men mörkertalet är stort". Hur kan man säga att anmälningsfrekvensen har ökat, vilka verktyg använder man för att ta reda på det?  "Jo, jag brukar bli nedslagen och gruppvåldtagen. Förr anmälde jag inte, men nu har jag blivit mer anmälningsbenägen"

BRÅ har konstaterat ett flertal ggr att invandrare från typiskt muslimska länder är överrepresenterade i grova brott, däribland våldtäkter. Men muslimerna som massinvandrar från Irak, Afghanistan Somalia med fler idag är säkert betydligt mindra brottsbenägna än när BRÅ presenterade senaste undersökningen 2005?
  • sumpbäver
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 11:01:45 följande:
    Ursäkta? Det säger personen som talar ett språk som tvingats på grannlandet finland till den grad att svenska fortfarande står på många skyltar jämte finskan, och svenskan fortfarande är ett obligatoriskt språk i skolan. Jag hoppas du vet vad ordet hyckleri betyder, för det passar något fasligt på dig och dina meningsfränder.

Och ja, har man inte koll på historia och tror att nazismen poppade upp med folkmord och allt så måste likheterna mellan SD och NSP vara fasligt konstig. Men har man koll så...
    Tja, tvingat är ett hårt ord. Finland fanns nämligen inte som land före 1809, utan blev just Finland efter att Ryssland genom överfallskrig helt enkelt tog östra delen av Sverige. Dagens Finland var som sagt en del av Sverige i närmare 700 år och det har konstaterats att svenskar har bosatt sig där sedan 600-talet. Som mest hade 20% av Finlands befolkning ( vi kallar det Finland för enkelhetens skull) svenska som modersmål.

Att Finland, som inte ens fanns då, skulle ha intagits av Sverige, som faktiskt inte heller fanns då, genom ett korståg, ska tydligen vara  tidig kristen propaganda. Kristendomen fanns uppenbarligen där redan innan. Vad man tror sig veta idag är att de svenska folken samarbetade med de finska mot dåtidens Ryssland, Novgorod. Det samarbetet ska tillslut ha resulterat i riket Sverige.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?