• sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?
  • Sixxty
    Sixxty skrev 2010-08-14 23:12:29 följande:
    Vilken tur att det finns några som är klarsynta när "svenskarna" inte är det.
    Just det leta efter fakta. Men använd också huvudet och fundera på vad det "fakta" du hittar innebär. Att skylla Sveriges problem på invandrare är att göra det alldeles för enkelt för sig och mer än lovligt naivt och framförallt enkelspårigt.
    Att kasta ur sig en massa förolämpningar mot någon som råkar ha en annan åsikt ger inte ett särskilt intelligent intryck. Snarare ett bevis på att man egentligen inte har så mycket att komma med.
     I min hemkommun har SD ingen kandidat till kommunfullmäktige. Deras lösning på problemed är att försöka värva någon en månad innan valet med flygblad. "du behöver inte kunna något om politik vi lär dig". Känns som ett mycket seriöst parti som är måna om att partiprogrammet följs och att deras åsikter framförs av seriösa personer.
  • Sixxty
    Anton Chigurh skrev 2010-08-14 23:04:55 följande:
    Lysande debattteknik, helt enkelt lysande.............
    Tycker du? Vad snällt
  • Wheehuu
    Sixxty skrev 2010-08-14 23:12:29 följande:
    Vilken tur att det finns några som är klarsynta när "svenskarna" inte är det.
    Just det leta efter fakta. Men använd också huvudet och fundera på vad det "fakta" du hittar innebär. Att skylla Sveriges problem på invandrare är att göra det alldeles för enkelt för sig och mer än lovligt naivt och framförallt enkelspårigt.
    Att kasta ur sig en massa förolämpningar mot någon som råkar ha en annan åsikt ger inte ett särskilt intelligent intryck. Snarare ett bevis på att man egentligen inte har så mycket att komma
    sorry, jag trodde man kunde lita på justitiedepartementets myndighet BRÅ,  professor Leif GW, poliser jag pratat med, utsatta offer, vad JAG SJÄLV ser ute osv.

men du har ju lite rätt i vad du säger, huvudproblemet ligger hos våra politiker som har sett till att sverige ser ut som det gör.
  • Wheehuu
    Sixxty skrev 2010-08-14 23:16:06 följande:
     I min hemkommun har SD ingen kandidat till kommunfullmäktige. Deras lösning på problemed är att försöka värva någon en månad innan valet med flygblad. "du behöver inte kunna något om politik vi lär dig". Känns som ett mycket seriöst parti som är måna om att partiprogrammet följs och att deras åsikter framförs av seriösa personer.
    det är tyvärr sds största problem. de har ökat så markant i popularitet att de knappt hinner få fram lokalpolitiker. många kommer att sätta kvällsmaten i fel strupe när valresultatet visar sig, lita på mej.
  • Sixxty
    Wheehuu skrev 2010-08-14 23:25:10 följande:
    sorry, jag trodde man kunde lita på justitiedepartementets myndighet BRÅ,  professor Leif GW,....
     Hur ska du har det döljer man problemen eller inte?

Säger som sagt inte att det inte finns problem med invandringen. Men att skylla Sveriges problem på det är att söka sig lite för enkla lösningar.
  • Sixxty
    Wheehuu skrev 2010-08-14 23:29:46 följande:
    det är tyvärr sds största problem. de har ökat så markant i popularitet att de knappt hinner få fram lokalpolitiker. många kommer att sätta kvällsmaten i fel strupe när valresultatet visar sig, lita på mej.
    Så hellre en nolla utan kunskap om det politiska systemet än ingen alls? Känns inte så seriöst men, men. Om intresset nu är så stort så borde det finnas folk till valsedlarna kan man ju tycka. Förövrigt fanns en kandidat fram till ivåras men han är inte välkommen eftersom han inte är emot invandring (Enfrågeparti någon...?)
  • Wheehuu
    Sixxty skrev 2010-08-14 23:32:58 följande:
     Hur ska du har det döljer man problemen eller inte?

Säger som sagt inte att det inte finns problem med invandringen. Men att skylla Sveriges problem på det är att söka sig lite för enkla lösningar.
     man döljer problemet  i och med att man har slutat redovisa sådana siffror. ibland kan någon expert "tyvärr" inte hålla sig och blir lite inkorrekt så sanningen kommer fram, typ GW.

tycker du invandringens problem är enkla?
  • Wheehuu
    Sixxty skrev 2010-08-14 23:39:07 följande:
    Så hellre en nolla utan kunskap om det politiska systemet än ingen alls? Känns inte så seriöst men, men. Om intresset nu är så stort så borde det finnas folk till valsedlarna kan man ju tycka. Förövrigt fanns en kandidat fram till ivåras men han är inte välkommen eftersom han inte är emot invandring (Enfrågeparti någon...?)
    nollor är ett snällt ord enligt mej när jag tänker på de etablerade politikerna.
  • Sixxty
    Wheehuu skrev 2010-08-14 23:57:10 följande:
     man döljer problemet  i och med att man har slutat redovisa sådana siffror. ibland kan någon expert "tyvärr" inte hålla sig och blir lite inkorrekt så sanningen kommer fram, typ GW.

tycker du invandringens problem är enkla?
    Invandringens problem är definitivt inte enkla. Vore de det skulle delar av vårt samhälle inte se ut som det gör. Men invandringen är inte Sveriges största problem. Att göra det till det är att blunda för så otroligt mycket andra och betydligt större problem.  Blundar man för problemen blir de inte heller lösta, Att skylla på "invandrarna" är att göra det alldeles för enkelt för sig. Hur definierar du en invandrare förresten?
  • Wheehuu
    Sixxty skrev 2010-08-15 00:03:42 följande:
    Invandringens problem är definitivt inte enkla. Vore de det skulle delar av vårt samhälle inte se ut som det gör. Men invandringen är inte Sveriges största problem. Att göra det till det är att blunda för så otroligt mycket andra och betydligt större problem.  Blundar man för problemen blir de inte heller lösta, Att skylla på "invandrarna" är att göra det alldeles för enkelt för sig. Hur definierar du en invandrare förresten?
    förklara för mig vad som är sveriges nuvarande största problem tack. alla "rasistnazister" som helt plötsligt utan orsak ploppat upp och röstar SD? något annat?

hur jag definierar en invandrare? en som vandrat in kanske? hur definierar du?
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?