-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?
-
Är du seriös?Mandi74 skrev 2010-08-12 17:43:51 följande:
Men det är ju det dom gör i filmen.. flyttar alla barnen till en ö, för att dom ska lära sig den kristnatron.
Hur många sd är det som anser att invandrarna ska lära sig den kristnatron? Tror dom flesta anser att invandrarna ska anpassa sig efter det samället dom lever i istället för att förvänta sig att samhället ska anpassa sig efter dom. Tro vad ni vill hemma, men kom inte och kräv att skolorna ska sluta med en massa pga er tro, vem har anpassat sig efter alla Johovas barn i skolorna innan? Ingen..
Läs SD partiprogram där dom vill att barnen ska lära sig mer om kristendomen och mycket mindre om andra religioner och en massa annat strunt.
Jehovas vittne? Du måste skoja igen?! Har en liten JV på lillens dagis som inte får äta blodpudding/blodkorv och måste ha specialmat dom gångerna PLUS att han inte får närvara vid högtider såsom (Julfirande/födelsedagar m.m ). DÅ MÅSTE en personal vara med just honom medans andra firar men DET KANSKE är okej?! -
Modgun
Du har Rätt. My foul. -
Sen vill jag gärna veta vad det är skolorna har slutat med pågrund av invandrarna?!
Kom inte med BS-snacket om nationalsången. Sist diskussionen var uppe kunde inte ens hälften av dom som gnällde över situationen ens stava till nationalsång och jag kan garantera att dom flesta inte ens kan sjunga den från början till slut utan att googla.
-
Ja jag är som sagt inte särskilt insatt i SD, får kanske läsa på lite extra dåI Blackrose I skrev 2010-08-12 18:05:14 följande:Nu fick du Patrioter att se rött. SD är så långt ifrån en patriot man kan komma.
Snarare nationalister och det är stooooooort skillnad mellan en patriot och en nationalist.kommer inte rösta på dom hur som helst.
-
Vi fick inte sjunga nationalsången när jag gick i skolan.I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:23:21 följande:Sen vill jag gärna veta vad det är skolorna har slutat med pågrund av invandrarna?!
Kom inte med BS-snacket om nationalsången. Sist diskussionen var uppe kunde inte ens hälften av dom som gnällde över situationen ens stava till nationalsång och jag kan garantera att dom flesta inte ens kan sjunga den från början till slut utan att googla.
Och jag KAN hela nationalsången. -
Vems fel var det? Var det invandrarnas eller en fegis till rektor?Modgun skrev 2010-08-12 18:26:58 följande:Vi fick inte sjunga nationalsången när jag gick i skolan.
Och jag KAN hela nationalsången.
Vi sjöng både nationalsången och blomstertid på min sons skola när han hade avslutning men åt andra är rektorn invandrare... -
Jag har röstat nej...
Delar med mig av något kul för att göra en poäng:
"> -
I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:23:21 följande:Sen vill jag gärna veta vad det är skolorna har slutat med pågrund av invandrarna?!
Luciafirande och allt som har med det att göra. Vilket är en stor tradition och något som har firats i skolan långt tillbaka. Pyssel mm de sista dagarna innan jullovet har stoppats för att inte alla kan vara med.
Man får inte sjunga den blomster tid nu kommer för det är en psalm, något som oxå gjorts i alla tider. Vissa inslag i religoin och historie undervisningen har plockats bort. Besök i kyrkor eller andra religösa byggnader har oxå tagits bort.. mm mm.
-
Det kan ju snarare bero på att skolan har insett att skolan ska vara fri från religion?Mandi74 skrev 2010-08-12 18:35:18 följande:
Luciafirande och allt som har med det att göra. Vilket är en stor tradition och något som har firats i skolan långt tillbaka. Pyssel mm de sista dagarna innan jullovet har stoppats för att inte alla kan vara med.
Man får inte sjunga den blomster tid nu kommer för det är en psalm, något som oxå gjorts i alla tider. Vissa inslag i religoin och historie undervisningen har plockats bort. Besök i kyrkor eller andra religösa byggnader har oxå tagits bort.. mm mm.
-
I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:31:23 följande:Vems fel var det? Var det invandrarnas eller en fegis till rektor?
Vi sjöng både nationalsången och blomstertid på min sons skola när han hade avslutning men åt andra är rektorn invandrare...Vet faktist inte.
Men antagligen var det väl rektorn, man vill ju inte verka rasistisk om man sjunger sitt lands nationalsång. Det var en sådan mentalitet på min skola iaf.