• sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?
  • Bonanza
    Eshka skrev 2010-08-12 19:45:46 följande:
    Självklart kan jag hålla med om att det är onödigt att servera kött ö.h.t om majoriteten är vegetarianer eller fläskkött om majoriteten består av muslimer.

Poängen är att en del hävdar att skolan ska vara sekualiserad, men om man anpassar menyn åt muslimer, serverar halalslaktat kött m.m så tycker då inte jag att det verkar särskillt sekualiserat då muslimer inte kan äta fläsk pga islam, alltså en religion?
    Men det handlar ju om att ta hänsyn till de enskilda barnen. Inte om att skolan förespråkar en viss religion.
  • Eshka
    Bonanza skrev 2010-08-12 19:46:33 följande:
    Men det handlar ju om att ta hänsyn till de enskilda barnen. Inte om att skolan förespråkar en viss religion.
    Ok. Men om majoriteten är muslimer (fast det inte är någon frireligiös-prrivatskola) ska man inte kunna visa lika mycket hänsyn till de som fortfarande äter fläsk då?
  • Modgun
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:45:30 följande:
    Men dåså, varför ska invandrarna ta skiten om det är fegisrektorn det är fel på? Jag har personligen aldrig träffat på en invandrare som har någonting emot nationalsången. Det fanns en omröstning om ämnet men nu hittar jag inte den här på FL. Inte en enda invandrare hade någonting emot nationalsången.

Problem har varit och är att svenskar är konflikträdda ( tolka fritt ). Ni kan inte stå för ert land. Hade ni brytt er om nationalsången/ ert flagga och inte frivilligt gav dom till rasisterna så att det blev deras symbol så hade vi inte haft den här diskussionen men som med allt annat så är det mycket lättare att skylla på invandrarna.
    Jag sa ANTAGLIGEN, men skiten har ingen gett till invandrarna. Svenskar är inte konflikträdda, utan att det är lite svårt att uttrycka vissa saker utan att få en sk rasiststämpel. Och då kan jag (med invandrarbakgrund) förstå att man "lägger" sig. Jag har själv varit med om att vissa invandrare mer än gärna spelar rasistkortet så fort det är någon svensk som vill hävda sin rätt till att sjunga nationalsången som t.ex.
    Gav till rasisterna? tillåt mig skratta hahahahaha
    Vilka rasister? Rasister finns så många i alla folk, så det blir lite defust när du bara skriver rasister.
  • Bonanza
    Eshka skrev 2010-08-12 19:49:04 följande:
    Ok. Men om majoriteten är muslimer (fast det inte är någon frireligiös-prrivatskola) ska man inte kunna visa lika mycket hänsyn till de som fortfarande äter fläsk då?
    Men vad är det för hänsyn att visa? Det är ingen som mår dåligt av att inte äta fläsk på förskolan, så vad är det man ska ta hänsyn till då?
  • Modgun
    Bonanza skrev 2010-08-12 20:03:49 följande:
    Men vad är det för hänsyn att visa? Det är ingen som mår dåligt av att inte äta fläsk på förskolan, så vad är det man ska ta hänsyn till då?
    att det faktist FINNS de som VILL äta fläsk. och det finns ingen som mår dåligt av att se andra äta fläsk.
  • daddybear
    Bonanza skrev 2010-08-12 20:03:49 följande:
    det finns ingen som inte mår dåligt av att inte äta kött helt och hållet heller ?
  • Bonanza
    Modgun skrev 2010-08-12 20:05:12 följande:
    att det faktist FINNS de som VILL äta fläsk. och det finns ingen som mår dåligt av att se andra äta fläsk.
    Nej men det handlar ju om EFFEKTIVISERING. Det är ineffektivt att laga två maträtter om bara några få av barnen äter det, särskilt när fläsk inte är något man behöver äta. Det kan man äta hemma om man tycker att det är gott.
  • Bonanza
    daddybear skrev 2010-08-12 20:10:00 följande:
    det finns ingen som inte mår dåligt av att inte äta kött helt och hållet heller ?
    Nej. Så är en överväldigande majoritet barn vegetarianer tycker jag att det är rätt självklart att förskolan serverar vegetarisk mat.
  • Modgun
    Bonanza skrev 2010-08-12 20:10:51 följande:
    Nej men det handlar ju om EFFEKTIVISERING. Det är ineffektivt att laga två maträtter om bara några få av barnen äter det, särskilt när fläsk inte är något man behöver äta. Det kan man äta hemma om man tycker att det är gott.
    Spelar ingen roll om det handlar om  EFFEKTIVISERING. Nötkött är inte heller något som man behöver äta. Varför bestämma vad vissa barn får äta och inte äta? Varför ska det serveras enbart nötkött på en förskola bara för att det finns barn som inte äter fläsk där?
  • Bonanza
    Modgun skrev 2010-08-12 20:14:56 följande:
    Spelar ingen roll om det handlar om  EFFEKTIVISERING. Nötkött är inte heller något som man behöver äta. Varför bestämma vad vissa barn får äta och inte äta? Varför ska det serveras enbart nötkött på en förskola bara för att det finns barn som inte äter fläsk där?
    För att det är det enklaste för de som lagar maten. Så klart. Precis som att är en unge fiskallergiker så serverar man inte fisk på den förskoleavdelningen. Hänsyn, är det så jätteskrämmande för sd-anhängare?
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?