![sumpbäver](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?
-
Som jag sa vi sjöng BÅDE nationalsången och blomstertid på sonens skola men så är inte rektorn svensk heller...Mandi74 skrev 2010-08-12 18:35:18 följande:
Luciafirande och allt som har med det att göra. Vilket är en stor tradition och något som har firats i skolan långt tillbaka. Pyssel mm de sista dagarna innan jullovet har stoppats för att inte alla kan vara med.
Man får inte sjunga den blomster tid nu kommer för det är en psalm, något som oxå gjorts i alla tider. Vissa inslag i religoin och historie undervisningen har plockats bort. Besök i kyrkor eller andra religösa byggnader har oxå tagits bort.. mm mm.
Jag vet verkligen inte var du bor men jag har gått i svensk sen mellanstadiet och vi har firat LUCIA VARJE år. Har till och med varit lucia en gång själv.
Jag köper inte det där att skolorna har slutat med det ena och det andra för invandrarnasskull. Det verkar skilja rejält beroende på vart man bor. Jag är uppvuxen i Skåne och där gjorde vi allt det där. Sonens skola firar alla högtider och likaså lillens förskola.
Det beror på vilken fegis till rektor man har. -
*s* dom har plockat bort kroppkakor och kålpudding från matlistan för att alla inte kan äta det pga det görs med fläskkött.
-
Och vad är problemet med det? Fläsk är ju inte särskilt nyttigt, så det är inget som verkligen behöver finnas på förskolan. Det handlar ju om effektivisering. Är det många barn på en förskola som är vegetarianer så serverar förskolan främst vegetarisk mat. Är det många som inte äter fläsk behöver inte de andra göra det heller. Osv osv.Mandi74 skrev 2010-08-12 18:41:40 följande:*s* dom har plockat bort kroppkakor och kålpudding från matlistan för att alla inte kan äta det pga det görs med fläskkött.
-
Nej, när det togs upp av föräldrarföreningen så var det för att det skulle invandraanpassas.Bonanza skrev 2010-08-12 18:36:49 följande:Det kan ju snarare bero på att skolan har insett att skolan ska vara fri från religion?
-
Bara vänta du, det lär komma i era skolor oxå.. samhället ska anpassas som de så fint säger.I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:41:06 följande:Som jag sa vi sjöng BÅDE nationalsången och blomstertid på sonens skola men så är inte rektorn svensk heller...
Jag vet verkligen inte var du bor men jag har gått i svensk sen mellanstadiet och vi har firat LUCIA VARJE år. Har till och med varit lucia en gång själv.
Jag köper inte det där att skolorna har slutat med det ena och det andra för invandrarnasskull. Det verkar skilja rejält beroende på vart man bor. Jag är uppvuxen i Skåne och där gjorde vi allt det där. Sonens skola firar alla högtider och likaså lillens förskola.
Det beror på vilken fegis till rektor man har. -
Och vad är det för fel att lära sig om den religionen som gäller i det land man bor i?I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:13:31 följande:Är du seriös?
Läs SD partiprogram där dom vill att barnen ska lära sig mer om kristendomen och mycket mindre om andra religioner och en massa annat strunt.
Jehovas vittne? Du måste skoja igen?! Har en liten JV på lillens dagis som inte får äta blodpudding/blodkorv och måste ha specialmat dom gångerna PLUS att han inte får närvara vid högtider såsom (Julfirande/födelsedagar m.m ). DÅ MÅSTE en personal vara med just honom medans andra firar men DET KANSKE är okej?! -
Men dåså, varför ska invandrarna ta skiten om det är fegisrektorn det är fel på? Jag har personligen aldrig träffat på en invandrare som har någonting emot nationalsången. Det fanns en omröstning om ämnet men nu hittar jag inte den här på FL. Inte en enda invandrare hade någonting emot nationalsången.Modgun skrev 2010-08-12 18:39:45 följande:
Vet faktist inte.
Men antagligen var det väl rektorn, man vill ju inte verka rasistisk om man sjunger sitt lands nationalsång. Det var en sådan mentalitet på min skola iaf.
Problem har varit och är att svenskar är konflikträdda ( tolka fritt ). Ni kan inte stå för ert land. Hade ni brytt er om nationalsången/ ert flagga och inte frivilligt gav dom till rasisterna så att det blev deras symbol så hade vi inte haft den här diskussionen men som med allt annat så är det mycket lättare att skylla på invandrarna. -
Invandraranpassas...är det inte meningen att skolan och samhället ska vara anpassat för alla, det spelar väl ingen roll vilket ursprungsland man har!?Mandi74 skrev 2010-08-12 18:43:33 följande:Nej, när det togs upp av föräldrarföreningen så var det för att det skulle invandraanpassas.
-
Tror inte det. Rektorn är som sagt invandrare så det är lugnt.Mandi74 skrev 2010-08-12 18:44:39 följande:Bara vänta du, det lär komma i era skolor oxå.. samhället ska anpassas som de så fint säger.
-
Bs och en massa bla bla bla.. hur många år har inte vegeterianerna kämpat för att få vegetarisk kost i skolan. Här har den striden pågått länge och det är endast på gymnasiet som man serverar det.Bonanza skrev 2010-08-12 18:43:06 följande:Och vad är problemet med det? Fläsk är ju inte särskilt nyttigt, så det är inget som verkligen behöver finnas på förskolan. Det handlar ju om effektivisering. Är det många barn på en förskola som är vegetarianer så serverar förskolan främst vegetarisk mat. Är det många som inte äter fläsk behöver inte de andra göra det heller. Osv osv.
Det är svenskhusmanskost, men den ska plockas bort för att inte alla kan äta fläskkött inte för att den är onyttig eller för att det finns vegeterianer.