• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att gå runt naken i sitt egna hem?
  • Waldo
    Här och nu skrev 2010-07-26 19:01:26 följande:
    Är kanske inte så kul om det väl händer.
    Inte för dig nej, men poliserna lär ha galet roligt
  • Analoga
    Viggo och pyrets mamma skrev 2010-07-26 17:08:13 följande:
    Ja men....
    Jag anser att man ör visa hänsyn även om man är i sitt eget hem, genom att ev dra ner persienner el att i möjligaste mån enbart vara naken i de rum där man inte har direkt insyn från grannar el dylikt. 
    Men vad är det som är så himla farligt med att se en naken människa? Jag tycker inte det är det minsta besvärande.

Det är väl en sak om en gubbe t ex står och runkar framför fönstret, men bara en naken människa som går omkring i sin bostad är väl inget man får gå och kräkas för!?
  • Analoga
    Waldo skrev 2010-07-26 19:07:38 följande:
    Ja de lär nog komma på studs
  • Alcaviola

Självklart får man det om man vill! Skulle själv inte tycka det vore passande att gå näck förbi fönster som har bra insyn utifrån där man vet att det är troligt att någon kan se in. Skulle tänka typ vad ska grannen säga om jag springer runt och flaschar mig hela tiden Samtidigt tycker jag inte man BORDE bry sig, vill folk glo på andra får de skylla sig själva om de ser någon naken..  

• k girl
    Pengen skrev 2010-07-26 14:27:41 följande:
    Det enda rättsfall jag känner till där det provats i domstol är när en man blev åtalad för sexuellt ofredande. Det ogillades, men rätten tog inte ställning till om det var förargelseväckande beteende eller inte.

Om man får vara naken i sitt eget hem oavsett vad, så borde jag ju även få gå omkring naken trots att mina fönster vetter mot ett dagis. På samma sätt är det ju lagligt att onanera i sitt eget hem, så då borde jag ju få stå och onanera i fönstret så att dagisbarnen ser mig också, eller hur? Eller är det bara i vissa situationer man blir osynlig? Varför ska man få stå och visa könet för dagisbarn i ett öppet fönster, men inte om man står två decimeter närmare, så att man hamnar utanför fönstret?

På samma sätt brukar ju folk resonera kring att man ska få vara naken på sin trädgård. Om min trädgård angränsar till en lekpark, får jag stå spritt språngande naken med flaggan i topp och titta på barnen då? Kanske får jag även ta på mig själv utan vidare, men hade åkt dit om jag tagit ett steg utanför min tomt? 
    Men du har ju fel. Man får visst vara naken i sitt eget hem. Gränsen dras vid huruvida man är naken i uppsåt att väcka anstöt eller ej.
  • Här och nu
    Jazza skrev 2010-07-26 18:41:13 följande:
    Klart man skall få vara naken hemma, herregud. Intressant att folk vill anmäla människor som står nakna i sitt eget fönster...
    Barn kan ju gå förbi.
  • Här och nu
    Waldo skrev 2010-07-26 19:07:38 följande:
    Vi får väl se.
  • Björnmossa
    Här och nu skrev 2010-07-26 19:26:30 följande:
    Barn kan ju gå förbi.
    Varför skulle ett barn bry sig?
  • BillyX
    Analoga skrev 2010-07-26 19:15:27 följande:
    Men vad är det som är så himla farligt med att se en naken människa? Jag tycker inte det är det minsta besvärande.

Det är väl en sak om en gubbe t ex står och runkar framför fönstret, men bara en naken människa som går omkring i sin bostad är väl inget man får gå och kräkas för!?
    Nej, förstår det inte heller. Är man tonåring kanske man blir generad av att se en vuxen naken, men en annan vuxen?? Nä, för sjutton, i sitt hem ska man få gå naken! Och i trädgårdar där andra kanske inte direkt ser (tänker mig att man kan näcka i en trädgård som är omringad av plakat eller skymmande buskar).
    Jag bor i lägenhet och kan springa ut kort på balkongen naken ifall jag ska hämta något klädesplagg som vädras där, eller något annat. Gör mig inget om nån skymtar mig, jag står inte och stretchar näck direkt, men en vanlig kropp är väl inget farligt?
  • Analoga
    Här och nu skrev 2010-07-26 19:26:30 följande:
    Barn kan ju gå förbi.
    Ja, och de dör ju säkert då? eller hur tänkte du?
Svar på tråden Är det okej att gå runt naken i sitt egna hem?