Är det okej att gå runt naken i sitt egna hem?
Pengen skrev 2010-07-26 14:27:41 följande:
Det enda rättsfall jag känner till där det provats i domstol är när en man blev åtalad för sexuellt ofredande. Det ogillades, men rätten tog inte ställning till om det var förargelseväckande beteende eller inte.Om man får vara naken i sitt eget hem oavsett vad, så borde jag ju även få gå omkring naken trots att mina fönster vetter mot ett dagis. På samma sätt är det ju lagligt att onanera i sitt eget hem, så då borde jag ju få stå och onanera i fönstret så att dagisbarnen ser mig också, eller hur? Eller är det bara i vissa situationer man blir osynlig? Varför ska man få stå och visa könet för dagisbarn i ett öppet fönster, men inte om man står två decimeter närmare, så att man hamnar utanför fönstret?
På samma sätt brukar ju folk resonera kring att man ska få vara naken på sin trädgård. Om min trädgård angränsar till en lekpark, får jag stå spritt språngande naken med flaggan i topp och titta på barnen då? Kanske får jag även ta på mig själv utan vidare, men hade åkt dit om jag tagit ett steg utanför min tomt?