• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att gå runt naken i sitt egna hem?
  • Analoga

Ja självklart är det okey att vara naken i sitt eget hem, åtminstone inomhus! Går själv ofta omkring i bara trosorna särskilt nu när det är så varmt! 

...och ni som stör er på grannar som är nakna bakom fönstret, ni behöver ju inte titta så är ju det problemet avlöst

• alskdldskjf

Jag är absolut för nakenhet i hemmet och går ofta naken, speciellt på morgonen medan jag håller på att göra mig och barnen iordning. Men jag skulle aldrig göra det om någon tittade på och därför gör jag det sällan med tända lampor på vintern eller på kvällarna.

• Här och nu
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-26 14:34:25 följande:
    Ja, det finns onekligen vissa problem.
    Här och nu skrev 2010-07-26 14:29:41 följande:
    Stå i fönstret o visa sig är inte ok.
    Juridiskt sett är det svårt att uttala sig om den saken innan det har prövats, vilket det uppenbarligen inte har gjort. Det beror också mycket på hur situationen är, skulle jag stå naken i fönstret här så skulle eventuella åskådare behöva stå på privat mark för att kunna se något. Om det däremot är som pengen säger, att fönstret vetter mot ett dagis så är läget annorlunda.
    Man kan inte hjälpa om man bor vid ett dagis. Står man still naken i ett fönster en minut eller mer hade jag anmält, ifall huset låg i ett villakvarter. Det finns persienner.
  • Här och nu
    Analoga skrev 2010-07-26 15:00:54 följande:
    Ja självklart är det okey att vara naken i sitt eget hem, åtminstone inomhus! Går själv ofta omkring i bara trosorna särskilt nu när det är så varmt! 

...och ni som stör er på grannar som är nakna bakom fönstret, ni behöver ju inte titta så är ju det problemet avlöst
    Man glor ju inte alltid rakt fram när man går förbi hus.
  • Viggo och pyrets mamma

Ja men....
    Jag anser att man ör visa hänsyn även om man är i sitt eget hem, genom att ev dra ner persienner el att i möjligaste mån enbart vara naken i de rum där man inte har direkt insyn från grannar el dylikt. 

-Mammas älskling 080425-
  • Åsiktskvinnan

Jag tycker att man får det i sitt eget hem, fönstertittare får skylla sig själva.

• Waldo

Vad jag gör i mitt eget hem har ingen med att göra.
    Vill ni stå och stirra på mina snygga tuttar, stirra på, men jag tänker inte springa runt och dra ner persienner för att folk är oförskämda fönstertittare

• Här och nu
    Waldo skrev 2010-07-26 17:25:50 följande:
    Vad jag gör i mitt eget hem har ingen med att göra.
    Vill ni stå och stirra på mina snygga tuttar, stirra på, men jag tänker inte springa runt och dra ner persienner för att folk är oförskämda fönstertittare
    Tillhör ju sunt förnuft att inte parkera sig näck i fönstret.
  • Lakey
    Här och nu skrev 2010-07-26 17:28:32 följande:
    Tillhör ju sunt förnuft att inte parkera sig näck i fönstret.
    Jag tänker inte krypa runt bara för jag har glömt skeva persiennerna innan jag gick i duschen eller när kaffebryggaren ska laddas. Vänd bort blicken eller vänj er vid utsikten.
  • Här och nu
    Lakey skrev 2010-07-26 17:30:47 följande:
    Jag tänker inte krypa runt bara för jag har glömt skeva persiennerna innan jag gick i duschen eller när kaffebryggaren ska laddas. Vänd bort blicken eller vänj er vid utsikten.
    Går att anmäla.
Svar på tråden Är det okej att gå runt naken i sitt egna hem?