• Rosdraken

oxelösund / nyköping

vi kommer snart flytta ner till Oxelösund och söker nu lite nya vänner och bekantskaper i närheten.

jag är 25 år och min man 28 sen har vi en liten tjej på 2 månader. Vore roligt att träffa någon ny människa att lära känna!

Sonja 20/5-10
  • Svar på tråden oxelösund / nyköping
  • Krabaten1

Hej!

Ser att det är länge sen ni var inne på tråden, men testar ändå! Jag bor i Stenvik och skulle gärna träffa några trevliga mammor att hänga med under ledigheten. Har en liten Vera, 2 månader.

• Rosdraken

hejsan

nej nu har det varit lite stilla här ett tag, men roligt att du hör av dig välkommen!

Själv är jag sjukskriven just nu i väntan på barn nummer 2 som kommer om ca 5 veckor men vi har även en liten tjej på 11 månader. Vi bor inne i Oxelösund.

Sonja 20/5-10 BF 11/6-11
  • Krabaten1

Spännande tider att vänta! Hoppas att du inte mår alltför dåligt, även om du är sjukskriven. Det gäller väl att försöka att se det positivt och tänka att det är bra att vara hemma och ladda, även om det kanske blir begränsat när man har en till liten tjej.

Har tänkt att ta mig till öppna förskolan någon dag, men idag var det helt enkelt för ruggigt väder. Vera är ju så liten än, men jag känner att jag behöver få lite mer vuxenutbyte. :) Min lilla dam är dessutom en aning svårsövd på dagen (minst sagt) så det är inte alltid lätt att komma iväg på ett trevligt sätt. Är det många som brukar gå dit - vet du? 

• Rosdraken

Det är väldigt olika hur många som är där. Men det brukar alltid vara någon där att prata med i alla fall.
    Vi ska dit i morgon ons så kan ju hoppas vi ses där då (emma heter jag). Det är klart inte lätt att passa in så det passar den lilla men det finns alltid villiga att hjölpa till om det behövs nere på öppna personalen är toppen på det.

Sonja 20/5-10 BF 11/6-11
  • ljansson
    Minoo skrev 2010-10-17 20:39:52 följande:
    HAHA du skämtar?! VI bor ju i 131!!!!!
    Lite lustigt...jag har själv bott i det radhuset som ligger till vänster om tvättstugan, alltså intill berget...det med en vit mur på framsidan. Var pappa som gjorde den för typ 17 år sedan Glad
  • dooleys85

Provar att puffa upp tråden igen

¸.?*¨*?☆ Isaac 051109, Elias 080923, Nova 101231☆?*¨*?¸.
  • Rosdraken

hej igen :)
    Hoppas att allt är bra med dig!
    Ska försöka kolla in oftare :)

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11
  • dooleys85

Allt är bara bra Hur är det själv, trivs ni i Oxelösund'?

• HallWall

Hej,
    Ska ta mig i kragen o bättra mig på att använda det här forumet. *saknar vuxenkontakt jag med*

Grattis till den lilla!!!! Kommer du gå hemma länge till?

Clawdia: dig springer jag ju på titt som tätt

• dooleys85

Vuxenkontakt saknar jag med, men börjat jobba lite igen vilket är jättesköntGlad

• HallWall

isaac: jobbar du mkt? Kanske kan få till en träff annars, vi bor ju inom gångavstånd
    Hmmm undrar om vi har setts vid hämtning/lämning på dagis....? Min Vilde går på pingvinen (för dem minsta barnen).

• dooleys85

Jag hoppar bara in extra lite då och då. så en träff ska absolut kunna gå att få ihop. Ja det är möjligt att vi har, min mellersta går på Delfinen.

• Rosdraken

då kanske vi har setts ? jag arbetar på sälen :)
    Bor ju med innom gångavstånd  så är gärna med jag med :)

• dooleys85

Sälen är det nya paviljongen eller? :)

• Rosdraken

Sälen är de stora barnen ligger närmast skolan, paviljongen är småbarnen (pingvinerna)

• dooleys85

Ah var jag som läste fel trodde du jobba på pingvinen men såg nu att det var din son som går därGlad men då vet jag vart sälen är. Min äldsta slutade på avdelningen brevid Hajen innan sommaren.

• Trådpuffaren

Puff, puff!

Skulle så gärna vilja ha lite matnyttig information om Oxelösund, då jag planerar att flytta dit med min 7-åring.

Hur är skolorna?
    Omgivningarna?

Kan ni bekräfta eller dementera de rykten man hört om "dålig luft med damm och stoft"?

Har även hört rykten den senaste tiden om att det är mycket stök och bråk på torget och Esplanaden. Stämmer det?

Tacksam för svar! :D

Svar på tråden oxelösund / nyköping