• Rosdraken

oxelösund / nyköping

vi kommer snart flytta ner till Oxelösund och söker nu lite nya vänner och bekantskaper i närheten.

jag är 25 år och min man 28 sen har vi en liten tjej på 2 månader. Vore roligt att träffa någon ny människa att lära känna!

Sonja 20/5-10
  • Svar på tråden oxelösund / nyköping
  • dooleys85
    HallWall skrev 2010-10-19 23:35:05 följande:
    Clawdia: skönt o höra att det är bra med dig och att ni snart har boat in Er. Vi tokrenoverar för fullt och just nu har jag svårt o se ljuset i tunneln då vi flyttar ner sakerna till helgen och hälften knappt är klart känns det som. Hoppas verkligen att du får det jobb du vill ha!

Minoo: välkommen till tråden och Oxelösund! Min sambo har även han två ungar som vi har varannan helg - två killar på 8 o 5 år.

Självklart tycker jag att vi ska ses när vi alla har landat lite. Jag har det så stressigt nu så jag vet inte hur det här ska gå. Ska ju föda om 1 mån, men i den här takten blir det nog tidigare :-S sen har vi ju jul också, men innan dess vore ju skoj om vi hade kunnat ses. Vi har ju några små som inte har plats på dagis än och det vore ju underbart om de fick leka lite med varandra.

Isaacs: läste i SN att de nu fått klartecken att bygga den där paviljongen vid Peterslunds Förskola. Den skall stå klar i januari och hysa ca 40 platser, varav 29 st går till hemmahörande barn i Peterslund. Hoppas hoppas hoppas vi får plats där till våra små i januari!
    Ja jag läste också det i tidningenGlad. Jag hoppas verkligen vi får en plats då men tyvärr inga större förhoppningar eftersom det som sagt är 29 st överflyttningsbara+syskonförturer men man vet ju aldrig, kan ju tänkas att några tackar nej till plats på P-lund om dom trivs med förskolan dom fick istället för därFlört
    ¸.?*¨*?☆ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ☆?*¨*?¸.
  • HallWall

Isaacs: håller tummarna för att vi får plats och att de andra trivs på sina redan befintliga dagisplatser. Man vill ju inte skola om barn hur mkt som helst heller - inte jag iaf :-S    .....men vi får se............. känns inte som att man får hoppas för mkt.

• dooleys85
    HallWall skrev 2010-10-21 22:39:33 följande:
    Isaacs: håller tummarna för att vi får plats och att de andra trivs på sina redan befintliga dagisplatser. Man vill ju inte skola om barn hur mkt som helst heller - inte jag iaf :-S    .....men vi får se............. känns inte som att man får hoppas för mkt.
    Nej är precis så jag känner med, visst man skulle kunna ta nått tillfälligt men som sagt känns bara elakt skola in äldsta på ett ställe och han kommer hitta nya kompisar och kanske precis börjar känna sig trygg där med fröknar och allt och då kanske han måste bryta upp och skolas in på nytt ställe igen.

Nej så känns som att vi hellre väntar på barna får en plats i P-lund där vi vill ha dom!=)
    Är ju som sagt tur man ska vara mammaledig så det inte är nån jättebrådska på den fronten.
  • dooleys85

Nu är vi också äntligen på plats i ockleGlad.

Minoo: Såg erat boende är till salu, vart ska ni flytta?

• dooleys85
    Clawdia skrev 2010-11-02 18:44:07 följande:
    Härligt hoppas ni kommer att trivas nu =)
    Det kommer vi säkert att göraGlad
  • Minoo
    IsaacsEliasMamma skrev 2010-11-02 16:31:09 följande:
    Nu är vi också äntligen på plats i ockleGlad.

Minoo: Såg erat boende är till salu, vart ska ni flytta?
    Vi har spanat lite på hus på Arnö, men inget bestämt än :)
  • HallWall

Hej på Er,

Här var det tyst som i graven

Ville bara säga att vi den 9:e november fick en liten flicka, 48 cm 3240 gr. Jag är nu ensam med mina två små om dagarna då pappan har börjat jobba igen. Om det är så att någon vill ses så är jag gärna på. Hemma hos mig fungerar om ni vill även om vi inte riktig är helt iordning. Vet att kan svårt att få till tider (min äldsta har sina rutiner som vi gärna följer), men annars så "hänger" jag på öppna förskolan i stort sett dagligen, vore kul o ses!

• dooleys85
    HallWall skrev 2010-11-24 21:03:48 följande:
    Hej på Er,

Här var det tyst som i graven

Ville bara säga att vi den 9:e november fick en liten flicka, 48 cm 3240 gr. Jag är nu ensam med mina två små om dagarna då pappan har börjat jobba igen. Om det är så att någon vill ses så är jag gärna på. Hemma hos mig fungerar om ni vill även om vi inte riktig är helt iordning. Vet att kan svårt att få till tider (min äldsta har sina rutiner som vi gärna följer), men annars så "hänger" jag på öppna förskolan i stort sett dagligen, vore kul o ses!
    Stort Grattis till lilltösen
    ses gärna någon dag!
  • Rosdraken

ses med gärna någon dag :) hoppas vi kan få till det innan jul bara för sen börjar jag jobba igen o maken är hemma i alla fall till maj då blir vi hemma båda tills nr 2 behagar komma ut.

Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
Svar på tråden oxelösund / nyköping