• Rosdraken

oxelösund / nyköping

vi kommer snart flytta ner till Oxelösund och söker nu lite nya vänner och bekantskaper i närheten.

jag är 25 år och min man 28 sen har vi en liten tjej på 2 månader. Vore roligt att träffa någon ny människa att lära känna!

Sonja 20/5-10
  • Svar på tråden oxelösund / nyköping
  • dooleys85
    Minoo skrev 2010-10-16 08:00:50 följande:
    Hej! Jag bor i oxelösund! Bor på hagtornsvägen i peterslund Bor med min sambo som har två pojkar sen tidigare o dom bor hos oss varannan vecka då... Och vi har ett gemensamt på väg med bf 25 mars
    Välkommen kul med en till som bor i p-lund och snart ska ha en liten!Skrattande
    ¸.?*¨*?☆ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ☆?*¨*?¸.
  • Rosdraken

det är granska bra med mig, eller jag är ju så där otroligt pigg som man är som nygravid.....för o inte tala om illamående känner mig väl kanske inte som den bästa mamman just nu men men det går ju tack och lov över......

Annars går det bra vi har börjat komma i ordning igen nu ska sakerna upp på väggarna och sen är det lite annat smått som måste hitta nya platser att "bo" på. Så det börjar så smått likna ett hem igen =)

Med jobb har det gått hyfsat var på en intervju men det fick jag tyärr inte, har varit på en annan intervju som jag ska tillbaka på så ser lovande ut annars så ska jag på ytterligare 2 intervjuer till så bara att hoppas nått ger napp alla är inom förskola/fritis men det blir säkert toppen bara jag vet så jag kanske hinner jobba lite innan nr 2 kommer.......

Sonja 20/5-10
  • Minoo
    IsaacsEliasMamma skrev 2010-10-16 08:03:46 följande:
    Välkommen kul med en till som bor i p-lund och snart ska ha en liten!Skrattande
    Hihi jaa :) Var på hagtorn ska ni bo då? :)
  • dooleys85
    Minoo skrev 2010-10-16 16:51:51 följande:
    Hihi jaa :) Var på hagtorn ska ni bo då? :)
    73.an, närmast tvättstuganGlad. vart på hagtornsvägen bor ni då?
    Hur gamla är din sambos pojkar?
  • Minoo
    IsaacsEliasMamma skrev 2010-10-16 16:55:53 följande:
    73.an, närmast tvättstuganGlad. vart på hagtornsvägen bor ni då?
    Hur gamla är din sambos pojkar?
    Ahaa ok, i 2-våningsradhusen eller? Hyres?
    Vi bor i enplansradhusen (bostadsrätterna) som går längs med skogen.. Om du förstår hur jag menar? :P

Dom är 11 och 7 år :) Ni har erat första på väg eller?
  • dooleys85
    Minoo skrev 2010-10-16 22:35:05 följande:
    Ahaa ok, i 2-våningsradhusen eller? Hyres?
    Vi bor i enplansradhusen (bostadsrätterna) som går längs med skogen.. Om du förstår hur jag menar? :P

Dom är 11 och 7 år :) Ni har erat första på väg eller?
    Ja det är i hyresradhusen med 2 våningar! Kände att man får mycket mer för pengarna att hyra en 4.a här än i nyköping.
    Vet vart du menar har bott i en likadan bostadsrätt (enplan) nr 131 som ligger närmast mördarbackenGlad (kallades så då när jag bodde där.)

Väntar 3.e barnet :)
  • Minoo
    IsaacsEliasMamma skrev 2010-10-17 09:26:35 följande:
    Ja det är i hyresradhusen med 2 våningar! Kände att man får mycket mer för pengarna att hyra en 4.a här än i nyköping.
    Vet vart du menar har bott i en likadan bostadsrätt (enplan) nr 131 som ligger närmast mördarbackenGlad (kallades så då när jag bodde där.)

Väntar 3.e barnet :)
    HAHA du skämtar?! VI bor ju i 131!!!!!
  • dooleys85
    Minoo skrev 2010-10-17 20:39:52 följande:
    HAHA du skämtar?! VI bor ju i 131!!!!!
    haha där ser manFlört.
  • dooleys85

Hur har det gått för er med flytt och allt?
    Vore skoj att få till en träff när alla kommit på plats och i ordning, här går flyttlasset nästa vecka *äntligen*Glad

• HallWall

Clawdia: skönt o höra att det är bra med dig och att ni snart har boat in Er. Vi tokrenoverar för fullt och just nu har jag svårt o se ljuset i tunneln då vi flyttar ner sakerna till helgen och hälften knappt är klart känns det som. Hoppas verkligen att du får det jobb du vill ha!

Minoo: välkommen till tråden och Oxelösund! Min sambo har även han två ungar som vi har varannan helg - två killar på 8 o 5 år.

Självklart tycker jag att vi ska ses när vi alla har landat lite. Jag har det så stressigt nu så jag vet inte hur det här ska gå. Ska ju föda om 1 mån, men i den här takten blir det nog tidigare :-S sen har vi ju jul också, men innan dess vore ju skoj om vi hade kunnat ses. Vi har ju några små som inte har plats på dagis än och det vore ju underbart om de fick leka lite med varandra.

Isaacs: läste i SN att de nu fått klartecken att bygga den där paviljongen vid Peterslunds Förskola. Den skall stå klar i januari och hysa ca 40 platser, varav 29 st går till hemmahörande barn i Peterslund. Hoppas hoppas hoppas vi får plats där till våra små i januari!

Svar på tråden oxelösund / nyköping