• Rosdraken

oxelösund / nyköping

vi kommer snart flytta ner till Oxelösund och söker nu lite nya vänner och bekantskaper i närheten.

jag är 25 år och min man 28 sen har vi en liten tjej på 2 månader. Vore roligt att träffa någon ny människa att lära känna!

Sonja 20/5-10
  • Svar på tråden oxelösund / nyköping
  • Rosdraken

tack, väntar på svar från jobbet i dagarna nu var där igår.

jag är behörig tidigare lärare, men har redan sökt jobbet på saltkråkan tveksamt om jag får det bara då det innebär verksamhetsansvar.

vi har blåklockan som förstahandsval och skattkistan som andra men vi får se är ju länge kvar tills hon ska börja sen får vi se hur mycket hon går då jag ju förhoppningsvis är hemma med nr 2

Sonja 20/5-10
  • HallWall

Clawdia: misstänkte att du säkert hade sökt den tjänsten. Renoverar ni huset mkt?

Isaacs: jag har också valt Peterslund som 1:a och därefter Blåklockan. Jag pratade med kommunen om plats och då nämnde de att det står 25 över-/hemflyttningsbarn i kö för att komma in på Peterslund, vilka de har tänkt att ge plats from januari i en tillfällig barack. Därtill kommer de barn som redan står i kö för att få plats på Peterslund vilket gör det tufft att få sitt 1:a handsval. Guuuuuuuud det hade ju varit toppen o få plats 50 m från hemmet. Misstänker att vi får plats på Blåklockan istället i januari då den här stora rokaden ska ske. Tror jag avstår från Saltkråkan då jag vill ha honom närmare hemmet och inte kan uppoffra den tid det krävs att städa förskolan själv någon vecka i sträck med 2 små barn själv :-S

• dooleys85
    HallWall skrev 2010-10-04 21:09:03 följande:
    Clawdia: misstänkte att du säkert hade sökt den tjänsten. Renoverar ni huset mkt?

Isaacs: jag har också valt Peterslund som 1:a och därefter Blåklockan. Jag pratade med kommunen om plats och då nämnde de att det står 25 över-/hemflyttningsbarn i kö för att komma in på Peterslund, vilka de har tänkt att ge plats from januari i en tillfällig barack. Därtill kommer de barn som redan står i kö för att få plats på Peterslund vilket gör det tufft att få sitt 1:a handsval. Guuuuuuuud det hade ju varit toppen o få plats 50 m från hemmet. Misstänker att vi får plats på Blåklockan istället i januari då den här stora rokaden ska ske. Tror jag avstår från Saltkråkan då jag vill ha honom närmare hemmet och inte kan uppoffra den tid det krävs att städa förskolan själv någon vecka i sträck med 2 små barn själv :-S
    Hoppas ni får en plats på Peterslund i alla fall!
    ¸.?*¨*?☆ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ☆?*¨*?¸.
  • dooleys85

Har ni hört nått mer om förskola?
    Jag mailade med henne som har hand om det förut och våra barn kommer bli erbjudna plats på en förskola neråt stan, men kommer tacka nej till det, bara hoppas man kan få en plats nära så snart som möjligt för 5-åringens skull!

2-åringen kommer vi sätta på kö till Peterslund och vänta tills han får där helt enkelt, bara hoppas han får en plats inom 1 år i alla fallFlört

• HallWall

Isaacs: nej vi har inte hört något. Vi satte V i kö för 1 månad sen och det är  ju 4 månaders "väntetid" innan vi får garantiplats. Hoppas på att den platsen blir Peterslund som är vårt förstahandsval - men det lät inte så troligt när jag pratade med damen i fråga. Vi har ju plats på Föräldrakooperativet Saltkråkan från 1 nov, men jag vet ännu inte om vi kommer ta den. Usch, jag vet verkligen inte hur vi ska göra. Min son är så social av sig och skulle bara må dåligt av vara hemma med mig och ett spädbarn för länge, men jag vill heller inte att han ska hatta runt mellan olika förskolor tills han får den jag vill ha honom i.
    Förstår att du vill ha barnen samlade och så nära Er som möjligt. Speciellt nu när även du ska få en liten och de kommunala förskolorna endast har 15 timmars barnomsorg. Man hinner ju knappt vända i dörren förns man ska hämta dem igen.

• dooleys85

Vi satte dom i kö för 2 månader sen, fick detta svar av henne idag på mail:

Vi har inte många platser lediga just nu, det är bara på Oxelö fsk som de
    lediga platserna finns.
    Just nu går vi och väntar på besked om att få bygga en paviljong i
    anslutning till P-lund. Om allt går i lås kommer det att bli plats
    för 36 barn. Vi kommer att i första hand placera syskonförturer och de barn
    som står i överflyttningskön så att de får komma hem i rätt område. Om
    platser finns kvar efter det, erbjuds barn från den vanliga kön.

Med vänlig hälsning

Ulla Blåder
    adm.handläggare

Så känns som chansen är väldigt liten att man får på P-lundRynkar på näsan.
    Aja får bli att besöka öppna förskolan tills vidare sen och hoppas på att man har tur och får en plats bland dom 36.

• dooleys85
    HallWall skrev 2010-10-07 22:15:24 följande:
    Isaacs: nej vi har inte hört något. Vi satte V i kö för 1 månad sen och det är  ju 4 månaders "väntetid" innan vi får garantiplats. Hoppas på att den platsen blir Peterslund som är vårt förstahandsval - men det lät inte så troligt när jag pratade med damen i fråga. Vi har ju plats på Föräldrakooperativet Saltkråkan från 1 nov, men jag vet ännu inte om vi kommer ta den. Usch, jag vet verkligen inte hur vi ska göra. Min son är så social av sig och skulle bara må dåligt av vara hemma med mig och ett spädbarn för länge, men jag vill heller inte att han ska hatta runt mellan olika förskolor tills han får den jag vill ha honom i.
    Förstår att du vill ha barnen samlade och så nära Er som möjligt. Speciellt nu när även du ska få en liten och de kommunala förskolorna endast har 15 timmars barnomsorg. Man hinner ju knappt vända i dörren förns man ska hämta dem igen.
    Nej precis och jag har ju inte körkort heller så skulle jag tacka ja till den platsen så skulle jag bli tvungen att släpa med 3 barn på bussen om nu inte maken är ledig, så känns lite bortkastat när det handlar om ynka 3 timmar per dag, då skulle det bara bli hem och vända igen, alternativt fördriva tiden på bibblan eller nått!
  • HallWall

Isaacs: ja med det svaret så låter det inte så troligt att man får det man vill ha Städa själv med två små 1,5 km bort vid nattningen under en hel vecka är inget allternativ för mig. Då blir det även för mig som för dig, öppna förskolan och så får väl vi ses hemma hos varandra istället Tråkigt bara med RS-tider, vilket kan göra en liten isolerad bara.

Näe fy för o ta bussen med tre barn för den lilla tiden på dagis - det kostar mer än det smakar

Hur går det för Clawdia då? Tänker på dig och hoppas att allt är okej med dig!

• dooleys85
    HallWall skrev 2010-10-14 21:50:09 följande:
    Isaacs: ja med det svaret så låter det inte så troligt att man får det man vill ha Städa själv med två små 1,5 km bort vid nattningen under en hel vecka är inget allternativ för mig. Då blir det även för mig som för dig, öppna förskolan och så får väl vi ses hemma hos varandra istället Tråkigt bara med RS-tider, vilket kan göra en liten isolerad bara.

Näe fy för o ta bussen med tre barn för den lilla tiden på dagis - det kostar mer än det smakar

Hur går det för Clawdia då? Tänker på dig och hoppas att allt är okej med dig!
    Ja det låter bra ses hos varandra
  • Minoo

Hej! Jag bor i oxelösund! Bor på hagtornsvägen i peterslund Bor med min sambo som har två pojkar sen tidigare o dom bor hos oss varannan vecka då... Och vi har ett gemensamt på väg med bf 25 mars

Svar på tråden oxelösund / nyköping