• Jollboll

Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!

Måste bara berätta för jag är så upprörd!

Jag har precis varit med min 1-åring hos läkaren för att han är extremt åksjuk.

Då säger hon på fullaste allvar att jag ska vända honom framåt i bilen, alternativt att jag skulle ha honom i knäet när vi åker.

Jag trodde ta mig tusan inte att det var sant!

När jag frågade om hon drev med mig och att han ju kunde bryta nacken av sig om jag följde hennes råd, så sa hon bara:
    "Ni kan ju åka försiktigt!"

Hur kan det finnas legitimerade läkare som rekommenderar något sådant! Dessutom är det ju olagligt!

• Svar på tråden Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!
  • Linda1976
    Hannah76 skrev 2010-07-22 13:48:30 följande:
    Vad ska man anmäla? Läkare är människor med egna åsikter, sen att hon har korkade åsikter..
    Felaktiga råd. Ungefär som han som förespråkade vitkål mot långt gången cancer...
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Tingeling83

Gå upp till han igen & ifrågasätt ...  HJÄLP liksom !!!!!!
    En läkare borde veta bättre !!!!

Kunde dem inte rekommenderat ngt som hjälper ?!

Kärlek
  • Hannah76
    Impega skrev 2010-07-22 13:49:17 följande:
    Men dom åsikterna får hon ju inte använda i sitt yrke. Vad hon går runt o säger privat är ju en sak men att ge råd som är olagliga är inte ok. 
    Linda1976 skrev 2010-07-22 14:20:19 följande:
    Felaktiga råd. Ungefär som han som förespråkade vitkål mot långt gången cancer...
    Nja, hon jobbar ju inte med trafiksäkerhet.
  • BlommyNess12

Ge postafen, man kan ge det från ett år, men då får man ge en fjärdedels tablett, det sa dom på apoteket till mig när jag ville köpa åksjuketabletter till min son.

• Mia386

När jag var liten så fick jag åka framåt, eftersom jag var sjukt åksjuk. Men jag har ingen aning om hur gammal jag var när de valde att jag skulle åka framåt. Tror det var ganska tidigt. 

• BlommyNess12
    Hannah76 skrev 2010-07-22 15:43:11 följande:
    Nej men hon jobbar inom medicin. Åksjuka är en åkomma som man kan medicinera och lindra på andra sätt, läkare får rekommendera receptfri medicin, att man t.ex inte låter barnet äta innan man ska åka och så vidare.

Precis som de får både ordinera vätskedrivande och att lägga benen i högläge om man lider av t.ex benödem.
    Det de däremot inte får rekommendera till ödem är t.ex att köra bil med benen på instrumentbrädan i högläge medan man gasar med en hand och styr med den andra.
    Precis som man inte får rekommendera att barn ska åka utan bilbarnstol p.g.a en åkomma.
  • Impega

Hellre ett barn som är åksjuk i bilen än riskera barnets liv vid eventuell krock.

• Linda1976
    Hannah76 skrev 2010-07-22 15:43:11 följande:
    Nä, men ingår det inte i läkareden att upprätthålla, rädda och vårda liv eller nåt i den stilen. Att tipsa om barn i knäet vid bilåkning känns rätt långt ifrån den eden
  • Gladabarnensmamma

Ar det har sandladan eller?
    So what - din lakare kom med ett kocko-rad vad galler trafiksakerhet. Hon/han ar ju inte trafikpolis och du inser direkt att det ar helt fel - big deal liksom. Vilken hysteri att anmala & skvallra for BVC mm. Herregud, man har val ett eget omdome och sunt fornuft nog att vifta bort galna rad som dessa... eller?

• Linda1976
    Gladabarnensmamma skrev 2010-07-22 16:15:38 följande:
    Ar det har sandladan eller?
    So what - din lakare kom med ett kocko-rad vad galler trafiksakerhet. Hon/han ar ju inte trafikpolis och du inser direkt att det ar helt fel - big deal liksom. Vilken hysteri att anmala & skvallra for BVC mm. Herregud, man har val ett eget omdome och sunt fornuft nog att vifta bort galna rad som dessa... eller?
    TS och de flesta andra viftar nog bort dem... Men det finns ju retards till föräldrar som säkert lyssnar på läkaren, och tja - då kanske det slutar med luftfärd genom vindrutan för ungen. Inte så kul.

Svar på tråden Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!