• Linda1976

Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!

Hade nog anmält rikspuckot, faktiskt! 
    "åka försiktigt"?? Det var det dummaste jag hört!!! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Klart du ska anmäla! Det får ju finnas gränser....

• Linda1976
    Hannah76 skrev 2010-07-22 13:48:30 följande:
    Vad ska man anmäla? Läkare är människor med egna åsikter, sen att hon har korkade åsikter..
    Felaktiga råd. Ungefär som han som förespråkade vitkål mot långt gången cancer...
  • Linda1976
    Hannah76 skrev 2010-07-22 15:43:11 följande:
    Linda1976 skrev 2010-07-22 14:20:19 följande:
    Felaktiga råd. Ungefär som han som förespråkade vitkål mot långt gången cancer...
    Nja, hon jobbar ju inte med trafiksäkerhet.
    Nä, men ingår det inte i läkareden att upprätthålla, rädda och vårda liv eller nåt i den stilen. Att tipsa om barn i knäet vid bilåkning känns rätt långt ifrån den eden
  • Linda1976
    Gladabarnensmamma skrev 2010-07-22 16:15:38 följande:
    Ar det har sandladan eller?
    So what - din lakare kom med ett kocko-rad vad galler trafiksakerhet. Hon/han ar ju inte trafikpolis och du inser direkt att det ar helt fel - big deal liksom. Vilken hysteri att anmala & skvallra for BVC mm. Herregud, man har val ett eget omdome och sunt fornuft nog att vifta bort galna rad som dessa... eller?
    TS och de flesta andra viftar nog bort dem... Men det finns ju retards till föräldrar som säkert lyssnar på läkaren, och tja - då kanske det slutar med luftfärd genom vindrutan för ungen. Inte så kul.

• Linda1976

Men läkaren sa ju även "ha ungen i knäet" och det är inte samma sak som att vända på stolen bara...

Jag hade ju inte kunnat hålla käften när jag var där utan frågat vad i helvete han/hon menar med att ha ungen obältad i knäet, men det är ju jag.... 

• Linda1976
    Sara62 skrev 2010-07-23 00:12:51 följande:
    Vi svär ingen ed...

Värst vad alla tror att läkare är nån slags orakel som ska tas på djupaste allvar även inom områden som inte har med medicin att göra!
    Vad är läkar-eden då?

http://www.dagensmedicin.se/ledare/2008/04/16/lakareden-far-vi-aldrig-tu/index.xml
    http://www.laakariliitto.fi/r/etik/

Även om ni inte SVÄR den, så hade jag inte så jävla fel heller....

Det är ingen som tror att läkare är orakel, snarare tvärom faktiskt. Men faktum kvarstår, att ge ett så genomkorkat förslag som att ha en 1åring obältad är mer än lovligt efterblivet.

Svar på tråden Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!