• Jollboll

Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!

Måste bara berätta för jag är så upprörd!

Jag har precis varit med min 1-åring hos läkaren för att han är extremt åksjuk.

Då säger hon på fullaste allvar att jag ska vända honom framåt i bilen, alternativt att jag skulle ha honom i knäet när vi åker.

Jag trodde ta mig tusan inte att det var sant!

När jag frågade om hon drev med mig och att han ju kunde bryta nacken av sig om jag följde hennes råd, så sa hon bara:
    "Ni kan ju åka försiktigt!"

Hur kan det finnas legitimerade läkare som rekommenderar något sådant! Dessutom är det ju olagligt!

• Svar på tråden Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!
  • LovisaTilda

Låter ju helg galet!!!  Tur att du är en mamma som är vettig nog att inte följa detta råd. Hua!

• Famlan

Var tvungen att kolla två gånger så att inte tråden låg i Sandlådan.

Helt otroligt att en LÄKARE rekomenderar en 1 åring att åka frammåt.. Alt sitta i vuxens knä..
    Har ni provat läkemdel för att undvika illamående?
    Har hört att man kan stoppa in lite bommul i örat/öronen.

• Fru Sveden

Det var det dumaste jag hört! Det kan man ju inte göra. Fick ni inga andra råd?

Har ni anmält henne?

• Linda1976

Hade nog anmält rikspuckot, faktiskt! 
    "åka försiktigt"?? Det var det dummaste jag hört!!! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Jollboll

Funderar faktiskt på att anmäla. Reste oss upp och stegade raka vägen till vår BVC-sköterska, som är superbra! Hon blev jätteupprörd och skulle också driva det här vidare.

• Linda1976

Klart du ska anmäla! Det får ju finnas gränser....

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Famlan

Håller med dom andra. Anmäl läkaren.. En läkare ska INTE komma med sådana kommentar.

• Impega

Spelar ju ingen roll om NI åker försiktigt... Finns ju andra puckon därute på vägarna som inte gör det.

Var tusan det dummaste jag hört. 

• Hannah76

Vad ska man anmäla? Läkare är människor med egna åsikter, sen att hon har korkade åsikter..

• Impega
    Hannah76 skrev 2010-07-22 13:48:30 följande:
    Vad ska man anmäla? Läkare är människor med egna åsikter, sen att hon har korkade åsikter..
    Men dom åsikterna får hon ju inte använda i sitt yrke. Vad hon går runt o säger privat är ju en sak men att ge råd som är olagliga är inte ok. 
Svar på tråden Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!