• Jollboll

Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!

Måste bara berätta för jag är så upprörd!

Jag har precis varit med min 1-åring hos läkaren för att han är extremt åksjuk.

Då säger hon på fullaste allvar att jag ska vända honom framåt i bilen, alternativt att jag skulle ha honom i knäet när vi åker.

Jag trodde ta mig tusan inte att det var sant!

När jag frågade om hon drev med mig och att han ju kunde bryta nacken av sig om jag följde hennes råd, så sa hon bara:
    "Ni kan ju åka försiktigt!"

Hur kan det finnas legitimerade läkare som rekommenderar något sådant! Dessutom är det ju olagligt!

• Svar på tråden Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!
  • seejtaan

som alla andra kärringar här på FL, anmäla anmäla anmäla, har ni inget bättre för er?

• Fia 30

men kära nån! allt ska vara så politiskt korrekt här i Sverige...blåsa upp en sån grejj... Jamen hua! Hur kan hon fått sin legitimation? Hon borde få en anmälan och bli av med jobbet!!!!

• daddybear

men herregud tänk om TS inte haft lite vanligt vet och tagit läkarens råd och haft barnet i knät och sen krockat! jag brukar oxå vara emot anmäla hetsen som finns på FL men shit,läkaren kan ju inte slänga ur sig en sån grej!

• Fia 30

det låter ju som om läkaren redan dödat barnet bara genom sitt uttalande...

• Mammi07

Mycket korkat uttalande av läkaren!!
    Har hört talas om att de finns nåt armband man kan ha på barnets arm när man åker bil!! Vet tyvärr inte var de går att få tag på!! Funkar för vänner till oss!!
    Lycka till!!

• sataya
    Mammi07 skrev 2010-07-22 23:25:16 följande:
    Mycket korkat uttalande av läkaren!!
    Har hört talas om att de finns nåt armband man kan ha på barnets arm när man åker bil!! Vet tyvärr inte var de går att få tag på!! Funkar för vänner till oss!!
    Lycka till!!
    är det seaband du tänker på?
  • Mammi07
    sataya skrev 2010-07-22 23:26:52 följande:
    är det seaband du tänker på?
    De e möjligt!! Har bara hört att dom har armband mot åksjuka!
  • sataya
    Mammi07 skrev 2010-07-22 23:31:59 följande:
    De e möjligt!! Har bara hört att dom har armband mot åksjuka!
    ja fast det är mer sjösjuka tror jag.. jag har använt de mot illamåendet i graviditeten och det är ett bra tips om man kan få  ett barn att ha de på sig..
    man måste dessutom hitta punkten och sedan trycka lite i typ 2min tror jag det var..
    ahh hittade nu att det finns för barn med :)

Ts kanske är värt att testa?
    www.sea-band.com/
  • mamion
    Gladabarnensmamma skrev 2010-07-22 16:15:38 följande:
    Ar det har sandladan eller?
    So what - din lakare kom med ett kocko-rad vad galler trafiksakerhet. Hon/han ar ju inte trafikpolis och du inser direkt att det ar helt fel - big deal liksom. Vilken hysteri att anmala & skvallra for BVC mm. Herregud, man har val ett eget omdome och sunt fornuft nog att vifta bort galna rad som dessa... eller?
    Fel! När jag fick mitt första barn hade jag ingen aning om någonting och då litar man på läkare i allra högsta grad!  En man/kvinna i den positionen ska absolut inte säga något sådant!
  • jagälskarallaminabarn

Mycket får man höra men aldrig detta (trodde jag i alla fall), den läkaren verkar knäppare än knäpp, hittar inga ord för det! *morr* Kan du inte fråga bvc om det finns någon medicin mot åksjuka eller något annat du kan ge till din lille? Säg också vad den läkaren sa och att du absolut INTE på några villkors vis vill att den läkaren tar emot er om det skulle behövas. Kanske kan det vara värt att få komma till en barnläkare som ju borde veta mer om barn men så är det ju om det behövs remiss eller inte, vet ej tyvärr. Något du kan göra är ju att ringa barnmottagningen och rådfråga, om inte förr så får du ju veta i fall det är något de vill ta tag i och om det i så fall krävs remiss från bvc. Lycka till!

Svar på tråden Läkaren sa att vi skulle ha 1-åringen i knät i bilen!