• erinny

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Lugnistormen skrev 2010-08-14 12:51:57 följande:
    Jag vill gärna hänga på men är det stark mat där? För min mage är lite dum av medicinerna jag äter(Har som sagt en ryggskada) men i värsta fall kanske man bara kan hänga på och ta en dricka? Sen får ni ursäkta om jag först säger ja och sen att jag måste blåsa av sama dag för att jag vaknar med en rygg som inte vill som jag vill.
    det fina är ju att du själv helt väljer mat. Sen finns det olika dressingar och såser att ha till.. I grunden är det ingen stark mat.

Sin hälsa kan man inte rå över. Man måste ju ha rätten att planera optimistiskt..
  • erinny
    vackert udda skrev 2010-08-14 14:10:57 följande:
    Jag är inte heller så förtjust i grekisk mat men jag hänger på ändå, det brukar finnas nåt litet man kan äta och värsta fall kan man kanske bara ta en dricka :) Det är mycket pga. min graviditet också som grekiskt inte funkar, jag mår illa av det, helt enkelt :P Sen är det där med restauranger alltid ett gissel för mej eftersom jag är vegetarian sen många år tillbaka och det finns väldigt sällan vegetariska alternativ ute (bortsett från sallad, och hur kul är det??). 

Vad jag menar är att det hade vart roligt om du ville komma ändå, hehe :D

Ha det så gott, kram
    så gulligt av dig..
    Problemet är att jag hade varit tvungen att ta buss och tåg för att komma till klippan och det hade väl kostat 200 kr fram och tillbaka och framför allt tid.. och då är det lite trist att bara ta en dricka.

Förra passet så jobbade jag med två vegetarianer och en vegan.. Dom hade jätteroliga maträtter som såg jättegoda ut. Smakade lite och det är nog första gången jag ätit något gott med linser i... Ena tjejen, veganen, sa att det är vanligt när hon blir bortbjuden att hon blir bjuden på fisk när de andra äter kött.
    Konstigt tycker jag...
  • erinny

Tror inte där är några nötter alls inblandade=)

Det får vi förhöra oss om innan vi ev bokar bord

• erinny
    071020 skrev 2010-08-14 17:29:31 följande:
    trodde inte att Malmö skulle va nästa helg... vill bara inflika om att det då är Malmöfestivalen, innnebärande massor av folk & mat i hela stan :D hade tänkt en runda ner på söndag då detta är antagligen enda dagen jag har möjlighet att besöka festivalen...
    Jag trodde inte heller att det var redan nästa helg. Du kunde ju inte då..
    vackert udda skrev 2010-08-14 17:31:48 följande:
    Ska vi inte se om vi kunde få ihop till en träff i Klippan också i så fall? Jag var ju nere i Malmö förra helgen på Vagabond och det är trots allt 1,5h körning, enkel resa, och det är ju inte billigt med bensinen heller. Skulle vara trevligt om det kunde bli träffar lite utspritt över länet så vi kan turas om att köra lite längre. 

Det som vi pratat om är (lägg gärna till om jag glömt nåt):

* Rackis (grekiskt) i Klippan - 20/21 aug?
    * Mongolisk afton, Malmö - 20/21 aug?
    * Restaurang i Helsingborg
    * Ullared - sept/okt

Vad gäller Ullared, vill folk åka bil eller, som nån sa, ta bussresa?
    Själv föredrar jag nog bil med tanke på att man blir mer oberoende och man kan ju självklart samåka. 

Ska vi försöka sätta upp några datum så vi kan planera in några träffar? 

Instämmer helt. En träff i varje hörn så att säga. Klart vi ska sprida ut träffarna.

Ang. ullared så kvittar det mig om vi tar bil eller buss. Vår familj har ingen familjebil för tillfället och då det gått så lång tid att jag hunnit vänja mig att cykla och ta buss överallt så kan det dröja innan vi köper en ny.
    Ingen vi känner har speciellt smarta "ullareds-bilar" så då är jag beroende av att kunna åka med någon av er..
  • erinny

Just det!

På tal om något helt annat..
    Sambon har varit lite mystisk senaste tiden och gått och nynnat och varit allmänt glad..
    Nu vet jag varför för min pappa råkade försäga sig.
    Till 90% så flyttar vi inom kort. Vilken skillnad det kommer bli!
    Är jättelycklig bara av tanken samtidigt som jag inte vill hoppas för mycket.
    Vi hade bott på 200 kvm + källare mot våra 100 kvm i nuläget!!

Håll tummarna tjejer!Cool

• erinny
    071020 skrev 2010-08-14 19:08:16 följande:
    nej jag kan inte 20/21, så då missar jag båda träffarna... :(
    till ullared kan spelar det  inte så stor roll hur vi tar oss dit, för min del...har inte körkort så kan inte köra..så det är upp till er med bil & körkort...(vi delar givetvis bensinkostnaden :))

Va roligt med flytten!!! håller tummarna!! Skrattande var blir det i så fall??
    utanför lund, mot eslöv.
    Är ju perfekt att bo på landet men ändå ha nära till saker.
    Sambon betalar ju åtskilliga 1000lappar i månaden för garage och förråd i nuläget då vi inte har tillräckligt med plats..
  • erinny
    maddlyn skrev 2010-08-14 20:09:29 följande:
    Ska vi till Ullared kör jag gärna, får plats 4 extra i min bil ju. Nästa helg jobbar jag tyvärr dubbel helg/dubbel pass :( veckan efter det har jag helt fritt. Sen som sagt har jag bil så ska det köras är det bara att åka med mig och jag kör från Sjöbo hållet.
    då hade jag gärna hängt på där=)
  • erinny

Bara jag får ett datum två veckor i förväg så kan jag hänga på närsomhelst. Men det är ju ingen idé att åka dit direkt efter att barnbidraget eller lönen kommit, då är där ju helt smockfullt med folk...

071020 skrev 2010-08-14 20:30:18 följande:
    det låter ju verkligen super :) det är så jag vill på också i framtiden...när ekonomin tillåter... (om en sisådär 100år;))
    Vet du vad det absolut bästa är? Vi ska bara hyra huset och hyra ut det vi bor i nu.
    Vi kommer betala en varmhyra på 6000 kr!!! Som hittat ju!
    Min pappa och hans sambo hyr av samma man och de betalar mindre än 4000 i månaden för deras radhus på 96 kvm! ( i januari så flyttar deras granne, kanske vore något för er;))
    Dom fick tom tillbaka pengar nyligen då de gjort av med mindre värme än beräknat!
  • erinny
    071020 skrev 2010-08-15 09:38:10 följande:
    wow det låter ju verkligen toppen!! ja det är ju billigare än vanliga hyresrätter...hyr ni på obestämd tid?
    visst är det fantastiskt!?
    Hade det inte varit för att pappa och hans sambo har hyrt av honom i fyra år nu så hade jag inte vågat chansa, det låter ju nästan för bra för att vara sant!

Man hyr tills man själv säger upp den eller tills man blir utsparkad för att man misskött sig..
  • erinny

Vi som vill äta på restaurang i malmö, förslag,,mongoliska restaurangen??

Fredag: 17/9
    Pergosyskon,
    071020
    erinny

Lördag 18/9
    Pergosyskon,
    071020
    erinny

Fredag 1/10
    Pergosyskon,
    071020
    erinny

Lördag 2/10
    Pergosyskon,
    071020
    erinny

Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!