Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Om en vecka är det dags att besöka den första julmarknaden för min del. Det här är en julmarknad som jag brukar besöka och i år lär den nog vara bättre än någonsin. De har satt ett tema för i år: Tomteverkstad, man ska kunna köpa färdiga julklappar men även sådant som man får färdigställa själv. Tomte

• MissFrost

En fråga: pyntar ni i alla rum? Jag kom på att förutom badrummet (som jag inte vet hur jag ska pynta) så pyntar jag inte i mitt sovrum. Eller jag har julgardin och en ljusslinga i fönstret  och inget mer Förvånad. Men i år ska det bli ändring på det tänkte jag Flört

• MissFrost
    BossHoss skrev 2017-11-23 13:22:53 följande:
    Kan vi skjuta på den frågan ett år???
    Absolut! Glad
  • MissFrost
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-11-23 12:47:03 följande:
    Allt utom källaren och garaget (5 rok, två stora hallar och två toaletter). Dock blir det mindre i vissa rum som inte används.
    Min käre sambo har snöat in sig på gardiner, han byter gardiner minst 7 ggr per år. Samtidigt byter han ut fönsterlampor, dukar, ljusmanschetter, ljus mm så att det passar årstiden/högtiden. Så det är standard i vårt hem. Sen blir det en del jultomtar, girlanger i taket, glitter mm. Och så julgranar, en på altanen och en inne.
    7 ggr per år? Förvånad Här blir det två ggr per år som mest Flört
  • MissFrost

Tack för era svar Skrattande  Känns lite konstigt att jag har glömt bort att pynta i mitt sovrum under flera år.

• MissFrost
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-11-23 22:23:31 följande:
    Det är ju det normala. Men han kör vinter-, påsk-, vår-, sommar- , höst-, vinter- och julgardiner. På landet blir det "bara" 4 ggr. :) (har frågat svärmor vad sambon fått gardinintresset ifrån, hon har ingen aning, hon byter max 3 ggr per år inkl julgardiner)

I vår familj är det han som står för mest av pyntandet. Fast han är bra på det.. jag står för julbak ch matlagningen.
    Ah, på så vis. Lika bra att låta han hållas om han gillar det Glad
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2017-11-23 23:55:51 följande:
    När jag var tonåring bytte vi gardiner 1 gång i månaden......Oskyldig
  • MissFrost
    BossHoss skrev 2017-11-24 08:46:35 följande:
    Beslutade med frugan igår att vi skall packa upp hela julen i vårt nya tillfälliga boende, så det blir lite jul i alla flal smile1.gif
    Lite är bättre än ingenting Glad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!