Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Elsis skrev 2017-11-24 18:16:00 följande:
    Vi pyntat i alla rum, inte så mycket i sovrummet och badrummet dock. Barnen pyntar sina rum. Källaren pyntas inte, men så väl lekstugan som husvagnen, som står parkerad på tomten, har varsin ljusstake i fönstret:)
    Det lät mysigt att ni även pyntar lekstugan och husvagnen. Solig
  • MissFrost
    fluu skrev 2017-12-10 08:34:14 följande:
    Idag har vi bakat kanelhjärtan till julafton och i eftermiddag ska vi klä granen och göra julköttbullarna. Är det ett dåligt granår i år? Vi fick hem vår från svärisarna igår(de har skog) och vi får alltid superfina granar, men den igår såg ut som om den var döende eller nåt så maken ska köpa en ny idag och hoppas att han hittar en fin.
    Jag och min särbo ska iväg och kolla ut julgranar i hans skog idag. Jag tycker att det har varit dåligt granår de senaste åren. Att det är så där jag bor beror nog på att vi har haft för lite nederbörd när det gäller regn och snö se. Vi har haft bevatttningsförbud också senaste åren p.g.a. av det.. Dock så har vi haft mera regn än vanligt detta år under hösten. Så det återstår att se ifall vi hittar några fina granar
  • MissFrost
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-12-10 14:13:50 följande:
    Vi har lite motsatt problem. Här växer granarna så att det knakar, så det är svårt att få tag på lagom stora granar.
    Hoppas ni hittar några iallafall. Vi har redan huggit våra.
    Vi hittade en gran men ska kolla igen senare i veckan Glad
  • MissFrost

Här fick vi också snö igår som idag har töat bort lite. Tyvärr så har meteorologerna lovat regn resten av veckan så snön lär försvinna igen. 

• MissFrost

Yay, bara fem månader kvar tills julafton 
    Jag börjar längta till lite mera kyla, denna värmen gillar jag definitivt inte Obestämd

• MissFrost
    fluu skrev 2018-07-25 19:00:21 följande:
    Har köpt färdigt alla julklappar till familjen(men det kaaaaan högst eventuellt kanske råka bli några till) för att simulera "nu är det snart jul". Jag orkar inte den här värmen. Jag har fel på hjärtat och mår fruktansvärt.... Drömmer om snöstormar... Funderade idag på att baka en mjuk pepparkaka  och gråta en skvätt av längtan, men jag vill inte starta ugnen och är för uttorkad för att gråta..
    Oj, det låter inte så kul att du mår fruktansvärt i värmen.
    Har du redan köpta alla julklapparna? Hehe en annan har inte börjat fundera på julklappar än. Jag håller däremot på med paketkalendern i alla fall
    Åh, mjuk pepparkaka Tungan ute
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!