Zunrose skrev 2010-06-15 18:59:38 följande:
är en elektrisk pump de har på sjukhuset..
jag hade inte tänkt pumpa när jag kommer hem antigen är det flaksmatning eller amning har stått ut nu i 4 v o kommer stå ut tills vi kommer hem sen gör jag slut med pumpen
Jag förstår precis! Jag stod ut i 8 månader, och du ska veta hur ofta jag klagade! Men min man är en sådan "moralkärring", ehm, bara inte han får höra detta, för då blir han arg, haha! Men han tyckte att vårt barn bara skulle ha det bästa, och det är alltså bröstmjölk! Så på sätt och vis tvingades jag, men jag ville ju själv också, men det var skönt att klaga ändå, haha! Men jag stod ut i 8 månader.
Jag bara hoppas att nästa barn ska kunna amma istället (jag kanske måste envisas mer själv istället för att ge upp så lätt med att låta barnet hitta bröstvårtan, men det var svårt i flera veckor och pumpandet blev till vardag och bekväm för mig till slut). Jag kommer att pumpa i värsta fall, har ju alla sakerna hemma redan och jag vet hur man ska göra, men jag hoppas att jag ska slippa! Det bästa är om barnet själv kan suga i sig mjölken via amning. Då slipper man all disk och uppvärmning. Fy fan, bara det gav mig handallergi nästan (eller riktigt torra händer!).
Hoppas du lyckas få ditt barn att amma och att du kommer ifrån det här pumpandet! Och om inget av detta skulle fungera så finns det ju ersättning att ge. Jag är ingen moralkärring, så jag tycker man gör det man måste i slutändan.
Lycka till!