Zunrose skrev 2010-06-07 19:54:41 följande:
usch ja det hänger ju mycket på hur man mår och inte lätt med tjatande sköterskor i nacken även om de gör det för att vara snälla...
saken är det att jag fick inte min drömförlossning vaginalt så skulle så gärna få min dröm att amma i uppfylld !!!
Hoppas då att det löser sig om du vill amma. Men kom bara ihåg att inte pressa för hårt. Det kan ju tydligen ha motsatt effekt.
Tyvärr gick det inte för mig, och jag ville från början amma. Nu har min erfarenhet gjort att jag verkligen inte vill det med nästa barn.
Alla ska få bestämma själva men så är det inte och det upprör mig. Hoppas du får fin hjälp och inte anklagelser och press om du inte orkar kämpa efter några månader.
Jag provade sprayer och te och pumpa oftare, vara med mitt barn samtidigt, jag provade att pumpa direkt efter jag haft henne, dricka mycket, ja, allt. I början, första månaden, fick jag mellaqn 30-40 ml per gång. Vi bytte sjukhus och där pratade de bara om pumpandet och att jag MÅSTE fortsätta. på ronderna berättade de ca 1 min om vad som händer med mitt barn men resten av tiden handlade bara allt om pumpningen. Jag visste knappt hur mitt barn mådde men pumpndet var viktigare. Det sinade ganska fort kan jag säga.
Så nu när jag tänkar på att amma blir jag illamående och får ångest liknanade känslor.
Så jag hoppas verkligen att du får träffa rätt personal som förstår mer och faktiskt kan hjälpa, istället för att bara pusha på..
du får klappa dina bröst och ta dig ett snack med dem..

.