• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

LillaMy3 skrev 2010-09-06 19:06:51 följande:
    Hoppas du hittar dem snart! Ja Pergotime har varit restnoterade länge nu. Tålamodsprövande....

MCT och Pankaces. Jag är mitt emellan er Hoppas min äl får "draghjäp" av er och förstår att inträtta sig efter att jag skall var där jag är på BIM-listan. Kroppen borde ju fatta att nu när jag satt upp mig på BIM-listan måste man ju få äl Så man hamnar rätt.

Börjar närma sig exaKt två år sen sonen skapades. Kan det betyda tur tro?
    Perfekt med en mitt emellan! Då håller vi spänningen uppe i tråden, så det alltid är en BIM på gång! :)
    Jag tror det betyder tur... om inte annat är det mer än din tur nu va?
  • MCT79

Oj här händer det saker!!
    Grattis Pilgrimmen!! Nu håller jag alla tummar och tår för att det blir starkare! Woohooo!!!  bebis!!

Mimmi, håll mig om armen så håller vi varann upp! Jag kan inte föreställa mig hur det är att vara i din sits faktiskt... jag har ju i allafall kroppen på min sida! Hoppas såååå att reder ut sig för dig snart!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-07 10:53:43 följande:
    Skönt att tiden går fort! Minns när man var gravid och tyckte det kändes som en eeeevighet till vecka 12. Nu tror jag inte det skulle kännas likadant.

En liten fråga...ni andra som tar ÄL-test, har ni sex flera dagar i rad så fort ni får utslag på stickan eller kör ni varannan dag-metoden? Eller bara den dagen ni får utslag eller dagen efter? Sexlusten är inte superstor just nu pga jobb och annat så vill inte "tjata ut det" liksom.
    Tidigare månader har vi kört varannan dag.. förra månaden när det tog sg körde vi faktiskt varje dag från det jag fick utslag och tre dar framåt. Men visst.. det är som du säger...man tjatar ut det lite just då.
    Jag tror det är viktigt att man pratar om det, så ingen känner sig utnyttjad... att man är på det klara med vad risken är.. vi tvingar oss inte men självklart handlar sexet runt äl mer om produktion är ren lust... iaf när det blev varje dag. Sen har vi varit noga med att faktiskt ha mys/njut/lek sex andra tider i månden... så sexet inte bara handlar om att göra bebis...
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-07 12:00:32 följande:
    Min man vill inte har "produktionssex" alls, han vill bara ha när man känner för det och är mån om att inte ta död på passion och lust och sånt. Jag håller väl med till viss del men kan inte låta bli att försöka tima i alla fall. Att ha sex fem-sex dagar i rad har vi inte haft sen vi träffades. Vi båda mycket mer av typen "kvalitet hellre än kvantitet" så det lär väl ta lååååång tid innan man plussar då. När jag plussade förra gången hade vi haft sex två gånger bara under ÄL-helgen men hade väl tur antar jag.

Usch, jag tycker det här är jobbigt...
    Mmm... jag förstår... det är helt klart knepigt... idka avhållsamhet direkt efter mens nån vecka kanske leder till att lusten infaller mer precis kring äl? Fast då är man ju ändå där och styr liksom...
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:57:52 följande:
    Ja eller hur, haha, men man klarar mer än man tror Dock skulle jag bli knäckt om jag väntar två veckor och det visar sig att det inte finns någon där inne.... men då är det väl så...
    Jag hade nog inte kunnat vänta... men sån är jag... testar på bim-3... ;)  Vem ska nu balansera upp mig när du hänger i plustråden! ;)
  • MCT79
    FruW skrev 2010-09-07 19:30:11 följande:
    MCT - tack för armen!! Glad Det känns lite bättre idag iaf, tack för all förståelse för gårdagens ledsna inlägg! Har bestämt mig för att inte ringa igen, utan vänta ut antingen telefonsamtalet från läkaren den 16 eller brev på posten...

En liten fråga - hade ju äl i onsdags och har i dag fått lite rosaaktiga flytningar, samt lite blod på pappret när jag torkade mig.. Varför?? Borde va försent för en nidis, eller? Har ju ibland spottings ett par dagar innan mensen, men de brukar inte komma så här tidigt! Förvirrad!!

Var o köpte mig en muntermometer idag, tänkte testa tempmetoden.. Ngn som har erfarenheter av detta o tips att dela med sig? Jag har fattat det som om man kan se när äl redan har varit, men kan man se att den är på gång med? Har hört om tjejer som använder det som preventivmedel, o då borde man ju kunna förutspå äl eller..?

Grattis förresten till Pilgrimm!! Jag hade lite svårt att se plusset på diitt cb, men anade en skugga. Oftast blir det ju sämre när man fotar testerna! Men kunde se strecket på testlagrets sticka, så stort GRATTIS till dig!!!
    Nidis kan man väl få 6-10 dagar efter äl?? Det låter ju perfekt ju! hahah!! Håller mina tummar!!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-08 09:10:23 följande:
    Vad var det någon skrev förra månaden?! Om man får utslag på ÄL-test två dagar irad så infaller ÄL 12 timmar efter den andra dagen eller nåt sånt? Eller var det 24 timmar?
    Ja 12 timmar efter andra stickan...

Gooo girl! Hoppas sambon är sugen!!
  • MCT79

Jag håller mina tummar för dig Pilgrimmen!! Som Odd säger, kissa lite i en burk om det är ljus urin strunta i testet... ju gulare desto bättre. :)

• MCT79

Pancakes gissa vad?? Mina älstickor har börjat stegra! Redan! Fortsätter det på detta sätt borde jag ha äl om ett par dar.... håll tummarna!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3