• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-08-27 13:22:22 följande:
    Jaaaaa.... vi åker Sugar!!

Jag skrev till killen att vi kan säga att jag spar mina pengar till Thailand, för jag vill faktiskt dit i januari eller så...
    Hey... jag är inte tvilling men man kan väl få åka med.....va va va? ;)
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 20:56:00 följande:
    Ja det är UCPA och just nu är jag inbokad men det går att boka av.... när vi har berättat... Kändes enklast så

Man sover ju vekrligen skittrångt i de bussarna så jag skippar det : -)
    Vad skönt, då löste det sig...=))
  • MCT79
    sofy skrev 2010-08-27 21:27:08 följande:
    Hur gåre för dig vännen? Någe gravsymptom? Hoppas de lilla pyret stannar kvar! :)
    Jo det går väl bra.. jag blöder inte iaf... :D
    Har köpt CB idag så jag tänkte testa i morgon bitti igen...

Min sambo fick extrajobb idag och jobbar över natten till i morgon fm... trist.. jag har inte sovit ensam sen jag låg på sjukhuset med med utomkveds i februari......  Obestämd
  • MCT79

Godmorgon på er.. sovit som en kratta... :S
    Å preciiis när jag äntligen har somnat ordentligt så vaknar jag vrålkissnödig.. så här sitter jag .. nytestad. med ytterligare ett svagt plus...denna gång med CB.. Det finns i mitt galleri för den intresserade.

Nu tänker jag låtsas att jag är gravid. vänta några dagar innan jag tar ett nytt test. Vid mitt utomkvedes började jag blöda efter tre dagar... jag tror tom jag hade starkare plus den gången...

Varför kan man inte bara vara glad?? =)

• MCT79
    Myra skrev 2010-08-28 08:23:04 följande:
    Hej!

Tror jag har skrivit i den här tråden tidigare efter mitt missfall. Har läst lite att många av er har plussat efter era missfall.
    Stort grattis till er.:)

Jag fick missfall början på maj. Fick äl 1,5v efter missfallet och sen en ny äl 2 veckor efter det. efter alla dessa år utan äl så ploppar dom bara ut av sig själv. Tyvärr så kunde vi inte få till det när mannen var mycket bortrest den perioden.
    På semestern så fick jag äntligen min första mens 2,5 mån efter mf. Hade haft lite små blödningar innan den kom igång. Mensen höll i sig lite längre än normalt. FIck ingen äl när man skulle ha men fick den istället 2 veckor senare eller rättare sagt ett par dagar innan BIM. Vet att en del säger att man kan få itslag på äl stickan vid BIM. Vet inget om det. Har inte fått mens och var inte gravid då. Vi körde på och jag hoppas att det var en äl.

Nu undrar jag hur eran första mens var efter era missfall. Var den "normal"?  Fick ni äl när ni skulle eller var den försenad?
    Hoppas så att jag lyckas. Min bästa kompis som alltid sagt att hon inte vill ha barn är gravid i v 10. Tog det såååå hårt. Nu har hon ändrat sig och börjat tänka på framtiden.
    Men det är nog svårt när bästa vännen blir gravid men det känns så surt när hon alltid sagt att hon aldrig velat medans en annan alltid velat och och man har kämpat i så många år.

Håller mina tummar att ni som inte plussat än i tråden snart får sen ett härligt plus..:)
    Hej Myra och välkommen hit! Tråkigt med ditt missfall! Mitt svar speglar inte riktigt din situation egentligen då jag hade ett utomkveds och gick med blödningar 10 veckor innan det gav med sig.
    Men det första mensen jag hade efter det var precis som vanligt, möjligen lite mindre mängd. Men dagarna och cyklerna var igång som vanligt på en gång sen.

Hoppas din kropp snart kommer på banan igen! Här kommer då få en massa stött och pepp!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-28 08:23:48 följande:
    Plusset syns ju tydligt men inte jättestarkt så det ser ut som du är gravid, jättegrattis och jätteskoj!!!

tror du kanske ska vänta två dagar till och sen testa med CB som visar veckoindikator? Då går det ju inte att misstolka.
    Ja jag ska vänta några dar nu... har mått lite illa ett par ggr idag.. när jag ansträngde mig.. inte så jag ville kräkas men...
  • MCT79
    Myra skrev 2010-08-28 09:51:41 följande:
    Skönt att din kropp återhämtade sig så snabbt. Jobbigt om det börjar strula.
    Såg nu att du plussat, grattis.
    Tog det lång tid efter ditt utomkveds att bli gravid igen?
    Jag plussade 19/1 och började blöda den 22/1... det tog EN  MÅNAD innan de konstaterade attt det var ett utomkvedes... sen blödde jag 6 veckor till och hade ett Hcg som inte ville sjunka.... Sen har vi försökt varje månad sedan dess... så på femte försöket nu plussade jag! Även om jag nog är lite tveksam än!

Skönt att höra att ni andra tycker det är ett fint plus!  kram till er!
  • MCT79

Lyfter fram listan bara! Väntar med att flytta mig själv lite.... :S

BIM AUGUSTI
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
    Sugarrush 30/4 2011
    Muffe 80    1/5 2011

• MCT79

Muffe det skrivs ju rätt mycket om att man kan få en mindre blödning när man skulle haft sin mens och så. Sen om ni har haft sex kan det ju vara som för Sofy också att du blöder pga att du är skör.

Bruna flytningar = gammalt blod... inte lika farligt. I teorin... sen vet jag exakt hur du känner.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3