• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sofy skrev 2010-08-25 11:10:07 följande:
    Hemma från läkarbesköket och VUL nu!

Tappen va stängd, livmodern kändes bra, tjock o fin slemhinna, och en HINNSÄCK på 4 mm! Jag tycker de låter toklite men hon säger att det stämmer! Nytt VUL om 2v, den 10 sept. för o se hjärtat o de lilla pyret :) De va ju såklart för tidigt nu.
    UNderbart!! hahah, helt facebookskadad satt jag och letade efter "gilla" knappen! ;)
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-25 17:55:19 följande:

på er begäran kissade jag på ett äl-test, obs ej grav.test

Jag hade gått på toa en timme innan så det var ju dömt att misslyckas.. men strecket blev ungefär hälften eller lite mer i styrka av kontrollstrecket, mindre starkt alltså... När jag testade med stickor innan äl var det ibland nästan helt vitt där strecket skulle vara för att sedan stegra innan äl och vid äl....

tolka detta om ni vill

Så var jumitt med!! Lite starkare än hälften ungefär!!  HAHAH! Vänta du bara!

Du kommer ge oss alla en infarkt med väntandet här!!
  • MCT79

Godmorgon tjejer! Hoppas ni sovit gott!

Jag gjorde ett nytt test i morse... förvånade? Cool Fortfarande svaagt men jag tycker det är starkare? Eller är det önsketänkande?

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-26 08:52:23 följande:
    Självklart kan man åka skidor ändå! Jag var i Alperna sist jag var gravid. Körde inte störtlopp precis men kunde leva precis som vanligt förutom alkoholen då. Visserligen slutade det i missfall men det var ju inte pga skidresan. Jag frågade BM om det var ok och hon sa att man ska råka ut för en rejäl jäkla vurpa om det ska vara skadligt.

Jag håller ju själv på att planera semester just nu för att livet ska gå vidare och man kan fokusera på annat så självklart råder jag även dig att åka till Thailand eller vad du vill göra. Folk är ju gravida där med så varför skulle det vara livsfarligt för oss att åka dit. Det är så jag resonerar och därför ska vi boka en resa, annars blir man ännu mer besviken om man inte blir gravid och så har man avstått från en resa också
    Många tror det inte, men Thailand har en mycket bra sjukvård på de större orterna. Det som är problemet i Thailand är att inte alla har råd med den vården utan tvingas söka den mindre (?) bra hjälpen på mindre sjukhus.

Har en kollega därifrån och i Bangkok bla ligger de rätt långt fram i mycket.. =)
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-26 08:40:14 följande:

Sugar och ni andra, har ni berättat för föräldrar och närmsta familjen om er graviditet?

När jag plussade i januari fick de veta först när jag var tvungen att berätta att jag var inlagd på sjukhus... det var 4 veckor efter jag plussade.. eller 5 veckor.. men då var det ju redan kört.
    Men det är ingen.. varken min sambos eller mina föräldrar som frågat eller kommit med kommentarer efter det... om vi ska försöka igen och så... skönt!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-26 08:45:09 följande:
    Japp, det verkar som jag hänger med dig till septemberlistan! Skönt att man har nån eftersom MCT79 verkar överge oss, snyft.. Jag tog ju ett test igår på BIM som var snövitt. Ingen mens än, men grav.testet talar sitt tydliga språk så jag skulle tippa på att den dyker upp idag eller imorn. Har ju varit lite oregelbunden på sistone.
    Jag kanske kommer med er... vem vet... bim i morgon, känner mig inte ett smack gravid och de tidigare rätt ömma brösten är klart mindre ömma idag...  :S
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-26 14:11:31 följande:

Jag TÄNKER inte testa Men det är låååångt till söndag... puh!!

Testa på lördag!! dammit!! ;)  Eller i kväll!!
  • MCT79

Jag har panik! Mina bröst ömmar inte längre och i morgon är bim, är detta ett sådantdär klassiskt fall av "hade du inte tagit ett gravtest så tidigt hade du inte ens vetat om att  du var gravid fall?!" Å i morgon kommer mensen??

:(((

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-26 14:53:35 följande:

Goooooda nyheter tjejer, killen kommer hem redan imorgon troligen!!!!!!!!!!

Hoppas nu ingen mens kommer!! Han kommer bli så ivrig. Han har totalt glömt bort att fråga om jag fått mens, så jag tror att han tror att jag haft det för när han åkte gnällde jag över att det inte tagit sig denna månad och att jag hade mensvärk...

Men tänk om jag testar och det är neg.... Vilken smäll....

Då kommer mensen och sen reser du dig men hjälp av oss igen ska du se! Jag håller alla tummar och tår!! Betyder detta att vi slipper vänta till i helgen?! :D
  • MCT79
    Odetta skrev 2010-08-26 18:30:04 följande:
    WOOOOHOOOOOO vilket URSNYGGT test!!!! I morgon kommer det se ännu tjusigare ut ska du se! *viskar grattis*

*bamsekramisar*
    Jag hoppas det sååååå... tycker det ser klent ut och är mest övertygad om att mensen kommer i morrn. Känner mig inte gravid alls!  Tack Odd!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3