Pancakes skrev 2010-08-26 08:52:23 följande:
Självklart kan man åka skidor ändå! Jag var i Alperna sist jag var gravid. Körde inte störtlopp precis men kunde leva precis som vanligt förutom alkoholen då. Visserligen slutade det i missfall men det var ju inte pga skidresan. Jag frågade BM om det var ok och hon sa att man ska råka ut för en rejäl jäkla vurpa om det ska vara skadligt.
Jag håller ju själv på att planera semester just nu för att livet ska gå vidare och man kan fokusera på annat så självklart råder jag även dig att åka till Thailand eller vad du vill göra. Folk är ju gravida där med så varför skulle det vara livsfarligt för oss att åka dit. Det är så jag resonerar och därför ska vi boka en resa, annars blir man ännu mer besviken om man inte blir gravid och så har man avstått från en resa också
Många tror det inte, men Thailand har en mycket bra sjukvård på de större orterna. Det som är problemet i Thailand är att inte alla har råd med den vården utan tvingas söka den mindre (?) bra hjälpen på mindre sjukhus.
Har en kollega därifrån och i Bangkok bla ligger de rätt långt fram i mycket.. =)