• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-08-19 18:31:28 följande:
    hej tjejer. har inte läst allt ni hunnit skriva och orkar verkligen inte göra det heller..
    sover så dåligt om nätterna... kuddarna är verkligen inte sköna längre. får ont i övre delen av ryggen och nacken/nedre delen av huvudet!
    Det är sååå frustrerande...
    Känner en massörr och skrev till henne inatt att jag behövde akut massage, men hon rekomenderade inte det nu när jag är gravid och allt är riskabelt.. hon tyckte jag skulle höra av mig när jag kommit förbi v.12...
    suck, så jag ska sova så här pissigt i flera veckor till :(
    känner mig som en zombie... Några råd?
    prova ligga på en värmedyna/kudde och stretcha lite efteråt?
  • MCT79

Hörrni nu börjars det.... molvärk.... en vecka före bim... lite mer. WHYYYY? Varje månad samma sak... första månaden hoppades jag att det var ett gravtecken men det var det ju inte.... BLÄÄÄÄÄ!!

• MCT79
    FruW skrev 2010-08-19 18:52:13 följande:

MCT - visst är det surt! Jag har insett att jag alltid har halsbränna några dagar innan BIM, tidigare tolkat det som ett bra tecken, men nepp, antagligen bara tecken på att mensen är på g! Vem har bestämt att gravsymptom o menssymptom ska vara lika?? Kunde de inte vara helt olika i stället, tex att kisset blir blått när man blivit gravid, eller ngt annat supertydligt!!

Håll ut - om några dagar vet du! Kram till dig!

Ang ålder på barn-diskussionen.. nu har vi ju ännu inga, men vi har alltid pratat tidigare om att ha 2-3 år emellan barnen, vi önskar oss 2 barn, men nu, med de här erfarenheterna, tänker vi nog börja testa för 2an så fort äl är tillbaka efter första barnet (om nu det ngnsin kommer..) eftersom ettan verkar ta sån tid på sig, så känns det lika bra att köra på direkt för att försöka få syskon.. men det är ju vi det..

Ja... klara och tydliga symtom tack! Gröna symtom är graviditet och röda symtom mens. Tack och bock.

Faaan om vi fick bestämma Mimmi....
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-20 10:06:45 följande:

Testade fet-neg imorse och är så deppad så jag snart bryter ihop. Tre dagar kvar till bim men känns som mensen kommer snart...
    ska bort hela helgen och har noll lust till detta

Varför gick det inte lika bra denna gång? Plus att samma minut som jag låg och väntade på grav.testet så messade en kompis ochsa att on var gravid.... gissa om jag blev ledsen

Jag har en otroligt bra app till min iphone... vilket datum var din sista mens och hur lång cykel har du? SÅ kan jag kolla lite datum åt dig..
  • MCT79
    MCT79 skrev 2010-08-20 10:20:30 följande:
    Jag har en otroligt bra app till min iphone... vilket datum var din sista mens och hur lång cykel har du? SÅ kan jag kolla lite datum åt dig..
    Jag hade tex min senaste mens 30 juli, har en cykel på 28 dagar och enligt denna (Baby Med) så ska jag ha min ägglossning 13 aug (vilket stämde), inplantation runt 22 aug, möjlighet att mäta hcg i blodet först 24 aug och 50% får pos grav test 26 aug.
    Enligt appen förväntad nästa mens 27 aug och ÄNDÅÅÅ står det att 95% får post gravtest i urin dagen efter bim.

Så min poäng.... bim-3 är väldigt tidigt... inte ge upp än!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-20 11:01:26 följande:
    Intressant läsning MCT79 och Alica! Jag var lite sugen på att testa på måndag eller nåt men väntar nog till onsdag (BIM). Jag har också haft som policy att vänta nån dag efter BIM med att testa men när jag hade sen mens förra månaden fick jag verkligen upp förhoppningarna och blev glad varje gång jag var på toa och mensen inte kom. Helt i onödan och jag blev så grymt besviken när mensen kom två dagar senare. Hade kännts bättre att testa direkt när mensen inte kom och inte bli så besviken.
    Jo min mens var sen 3 dagar förra månaden... vet inte varför men fick aldrig något såntdär kanonutslag på äl-stickorna så kanske uteblev min ägglossning? Man är ju ingen ungdom längre... :S
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-20 13:12:19 följande:
    Äsch då..säg inte så, jag är född -78 :) Antar att du är 79:a av namnet att döma?

Jag tror det tog sig för dig den här månaden! Du fick ju så himla starka utslag på stickorna och du och mannen har ju legat i som sjutton ju :)
    hahah, ja jag är -79:a... okej.. bra... då är vi gamla båda två. ;)  *kraaaam*

Ja...tokstarkt...två dagar... å massor med sex.... det vore väl själva fan nu.... 7 dagar kvar till BIM! Woohoo!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-20 14:51:26 följande:
    Visst hoppet är inte ute än men jag har mensvärk och känner mig inte gravid. Allt är pest och pina och jag klarar inte av folk sm blir gravida, kanske inte ens borde vara inne på fl förrän jag plussar...

Okrar fan inte åka  borto ch sova borta två nätter i helgen och vara social... Säkert är det ngn som kommer och säger de ska ha barn i januari eller februari också, då sätter jag mig ner och grinar helt allvarligt....

Jag förstår precis... min sambo har ju varit oerhört ledsen över folk som blivit gravida omkring oss.. jag tog det mer med jämnmod...
    I måndags på jobbet berättade en kollega att hon är gravid, vilket gjorde mig alldeles kall.. och jag ville bara gråta. Hon sa sent i våras att hennes sambo längtade men inte hon.... nu är hon i v 15 vilket i praktiken betyder att hon blev gravid ganska direkt efter det samtalet..
    I går pratade jag med pappa... han jobbar med en gammal kompis till mig så berättar han att "hon e med barn"... å samma sak.. alldeles kall och ville gråta... så jag vet vad du menar gumman...
  • MCT79

Det är bra statistik Odd! Hoppas jag får byta plats på listan snart!

Bim-6 idag.. och inte ett enda symtom.... blöh.

• MCT79

Vad söta ni är!  *kram på er!* OKej, jag ska inte ge upp än! Lovar!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3