Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Väntan på en liten skrev 2010-08-02 18:05:32 följande:
Tack, det var inget beslut jag tog, det bara kom.Det började med att jag blev så ledsen när mensen kom i söndags den 25 juli och sedan dess har inte kroppen vart riktigt som den brukar, mer ont, längre blödning och annat mönster.
Sedan tempar jag och förr har jag alltid minnts vad tempen står på även om jag tar tempen kl 07 och sover hela dagen efter den är tagen så minns jag tempen exakt trots att jag nästan var medvetslös när jag tog den vid 07, nu minns jag inte alls. tar den och säger jaha 36,7 och somnar om och vaknar sen och minns inte om det var 36,5 eller 36,7 eller vad det var men fäster inte alls lika stor vikt vid det som förr och känner inget intresse att spekulera och fundera och känna och längta och räkna nere eller nåt.
Sedan igår så bara kom det och kände inte alls nåt sug efter att plöja gravidtrådar här , lägga in när jag ska börja med ÄL-tester, inseminera, drömma, hoppas, längta. Jag fann en ro att hålla på och packa och börja dagdrömma över min nya lägenhet som jag flyttar till om 1 månad minus 1 dag. jag lägger all kraft och fokus på det, men visst om 1 månad så kanske jag är sugen på att försöka få en liten eller om 6 mån eller 1 år, men sedan får vi också se hur det går med kärleken, blir det något mellan oss så är det ju han som ska bli pappa och då måste vi ju vara överens om den saken.
Jag kommer gå in och här och läsa och skriva då och då och följa er, men just nu så försöker jag alltså inte att bli gravid och jag mår jättebra, bättre än på länge.
Önskar er alla lycka till och att ni får era små underverk allihopa.