• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Väntan på en liten skrev 2010-08-02 18:05:32 följande:
    Tack, det var inget beslut jag tog, det bara kom.

Det började med att jag blev så ledsen när mensen kom i söndags den 25 juli och sedan dess har inte kroppen vart riktigt som den brukar, mer ont, längre blödning och annat mönster.

Sedan tempar jag och förr har jag alltid minnts vad tempen står på även om jag tar tempen kl 07 och sover hela dagen efter den är tagen så minns jag tempen exakt trots att jag nästan var medvetslös när jag tog den vid 07, nu minns jag inte alls. tar den och säger jaha 36,7 och somnar om och vaknar sen och minns inte om det var 36,5 eller 36,7 eller vad det var men fäster inte alls lika stor vikt vid det som förr och känner inget intresse att spekulera och fundera och känna och längta och räkna nere eller nåt.

Sedan igår så bara kom det och kände inte alls nåt sug efter att plöja gravidtrådar här , lägga in när jag ska börja med ÄL-tester, inseminera, drömma, hoppas, längta. Jag fann en ro att hålla på och packa och börja dagdrömma över min nya lägenhet som jag flyttar till om 1 månad minus 1 dag. jag lägger all kraft och fokus på det, men visst om 1 månad så kanske jag är sugen på att försöka få en liten eller om 6 mån eller 1 år, men sedan får vi också se hur det går med kärleken, blir det något mellan oss så är det ju han som ska bli pappa och då måste vi ju vara överens om den saken.

Jag kommer gå in och här och läsa och skriva då och då och följa er, men just nu så försöker jag alltså inte att bli gravid och jag mår jättebra, bättre än på länge.

Önskar er alla lycka till och att ni får era små underverk allihopa.
    Jag blir alldeles varm i magen när jag läser det där.. en massa fantastiska saker händer i ditt liv just nu, och det är kanske bara början! :D
  • MCT79
    färnik skrev 2010-08-03 20:42:30 följande:
    Drygt 12 timmar till mitt VUL, så hiskeligt nervös! Rynkar på näsan
    Det kommer gå fiiiint ska du se! Allt kommer vara toppen!!
  • MCT79

Woohooo Färnevik denna gången går det vägen ska du se!! Vad roligt!!

• MCT79
    Veronica88 skrev 2010-08-04 20:06:47 följande:
    hej hej.. Jag har en fråga Hur långt ska det gå innan man kan testa sig igen jag gjorde ett i lördess sen ett im måndess men det i lördes vad ett svagt streck och det i måndags visade inget allt tror ni att man kan göra dett test idag och så om det verkligen blir ett kryss el jag ska vänta nån dag till??
    Jag förstår inte riktigt... fick du ett positivt gravtest i lördags och negativt på måndagen efter? När skulle du ha din mens?
  • MCT79
    Veronica88 skrev 2010-08-05 16:06:03 följande:
    Ja det stämmer jag tycker det är konstigt att jag fick ett svag streck på positivt och i måndes visade negativt hur kan det bli så? jag hade min mens 100626 och sen fick jag den igen en månad efter jag fattar nadda.....
    men... alltså... du hade mens 26 juni? sen fick du ett positivt test i lördags vilket var den 31juli? sen negativt 2 augusti? När fick du mensen?  Du skriver att du fick den månaden efter? Alltså nu i slutet av juli?

Det låter kanske som ett tidigt missfall? Om det var negativt i måndags och du haft din mens efter det så känns det inte så meningsfullt alls att testa igen kanske... eller så tar du ett test och ser?
  • MCT79
    Veronica88 skrev 2010-08-05 20:10:23 följande:
    Jag fick min mens den 100619 och sen slutade den 100626 en vecka efter sen hade jag min mens 100721 sen slutade den en vecka efter 100728 fattar du nu? Jag får ursäkta på hur jag skriver och så... Sen då när jag hade min mens i juli hade jag ont i magen och ryggen. och nu har jag fortfarandet ont samt att jag känner mig trött och så..
    Ska kanske göra det får köpa ett imorgon;) men jag tror att jag är det för jag har känt mig konstig och så...
    Ja nu är jag med... :)  Köp ett nytt test och testa vettja! :)
  • MCT79
    Veronica88 skrev 2010-08-05 20:23:42 följande:
    Ska göra det... Vet du vilka test som är bra?
    Om det verkar oklart för dig med svaga sträck så hade jag köpt ett cb-digital.. men om du hade ett svagt plus EFTER mens och sen negativt två dar senare så tror jag att du hade ett tidigt mf vännen....
  • MCT79
    Veronica88 skrev 2010-08-06 15:18:06 följande:
    Det tror jag inte...
    OKej.. jag känner mig rätt puckad just nu... om din mens slutade 28 juli... du testade svagt positivt 31 juli och sen negativit ett par dar efter det... borde det inte bli starkare om du var gravid?
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-06 12:30:59 följande:
    var och tittade idag... skulle vara i v.6+1 men det var en lite skrutt på kanske 2mm där inne så han sa att mina beräkningar om att äl var kanske 2-3 dagar sen stämde.. så är inte i v.7 än. får räkna med att vi inte kan se något på någon vecka sa han... drar fram bf lite till 1 april iaf.. så blir man inte baktfyttad så mycket sen.

men han sa att allt såg bra ut så här långt iaf.
    Okej... men so far so good! Det finns en liten ärta där inne ju! Wow! Det kommer gå fint ska du se!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2010-08-07 18:00:37 följande:
    Fan, jag undrar vad som hände den här månaden med min ÄL egentligen. Började få stegring på mina billiga ÄL-stickor och bytte då till CB:s digitala, och trots att jag tog varje dag (dock vid olika tidpunkter eftersom jag är bortrest) har jag inte fått något positivt test. Såg på CB strecken (som det står att man inte ska titta på men jag förstår inte varför, fungerar väl likadant som andra ÄL-tester egentligen förutom att den ger en glad gubbe?) att det blev starkare än dagen innan. Och precis när jag trodde att ÄL skulle ske eller nån dag innan det fick jag blåskatarr! Det har gjort att jag inte har kunnat vänta 4 timmar med att gå på toa innan jag tagit mina ÄL-tester, sprang ju på toa så fort jag fick möjlighet istället. Sen blev strecket svagare igen två dar i rad. Har inte heller haft sex sen i onsdags eftersom det sved så mycket när jag fick blåskatarren i torsdags. Så jävla typiskt, jag blev så besviken! Nu tror jag inte att det har tagit sig eftersom vi inte har haft sex sen i onsdags. Min temp steg 0,2 grader idag vilket skulle kunna innebära att jag hade ÄL igår. Eller så har jag inte haft nån ÄL? Och precis som förra månaden har jag idag fått som nån slags skärande "smärta" i höften ibland som jag inte förstår vad det är. Känns bara ibland. Trodde förra gången att det kanske var att jag var gravid men det var jag ju inte.

Nej jag är så besviken den här månaden, det var ju nu det skulle ske. Rynkar på näsan 

fasen vad surt... man går ju ändå och väntar ju!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3