-
Det verkar vara väldigt olika. Jag tycker det ser ut som att ju tidigare i graviditeten man får sitt mf, ju fortare kommer kroppen igång igen. Du ska se att du snart är på banan igen!Friida11 skrev 2010-07-26 22:47:57 följande:Jag har en liten fråga, fick mitt missfall den 2/7 och funderar på om det kan ta tid innan äl och mens komemr igång igen efter det?!? Hade sex då jag skulle haft min äl egentligen och hade BIM idag men ingen mens ännu :) Vad har ni för erfarenheter av det?
-
Näe Ipren går fort ur kroppen, det är ingen fara att ta varken den eller Diklofenak pga menssmärtor. Låter man bli den efter mens så kommer det inte öka risken för mf alls.Väntan på en liten skrev 2010-07-26 23:42:46 följande:Vad jag förstått så ska man inte ta Ipren alls eftersom det tar tid innan den går ur kroppen.
jag har gjort utredning så jag har varit hos gyn glera gånger och gjort VUL både i januari, mars, april, maj, juni och juli. tatt prover flera gånger, gjort spolning. Kör med ÄL tester och tempar varje dag. Jag har provat med 3 donatorer under dessa månader färsk sperma är det och den håller max 1 time ju kortare tid den är ute desto bättre så jag kan inte ha ett lager ståendes utan det är direkt som gäller från han in i mig genom spruta. Han bor ju 45 mil härifrån och tar ingen vidare hänsyn, lite konstig inställning har han är inte högprioriterad som han själv kallar det medans andra är det, fråga mig inte varför. hitta någon annan är inte lätt många är oseriösa och bara ute efter sex och förstår inte alls vad det hela handlar om.
Att jag kommer få barn känns inte alls självklart längre, det borde ha blivit det vid detta laget, försök 15 nu och jag kommer nog hamna i klimakteriet utan att lyckas få nåt barn eller ens ett plus så kan ju lika gärna ge upp.
Saxat ur fass:
Ipren 400mg
FarmakokinetikIbuprofen absorberas snabbt och maximal plasmakoncentration uppnås efter 1-2 timmar. Halveringstiden i plasma är ca 2 timmar. 60% av dosen utsöndras via urinen dels i fri form och dels som konjugat. Resterande elimineras i feces efter exkretion i galla. Utsöndringen är fullständig inom 24 timmar.
Så efter fyra timmar finns alltså hälften av dosen kvar... det är därför man kan ta en ny dos efter 4-6 timmar.
24 timmar efter man tagit sin sista tablett finns alltså inget kvar i kroppen alls. -
Väntan jag tror du måste försöka hitta något annat att fokusera på... du kommer gå under gumman..Det finns så många fantastiska saker i livet, massor med saker som gör livet värt att leva. Barn är en utan dem! Men livet fortsätter faktiskt för de som inte får några barn heller!Väntan på en liten skrev 2010-07-27 09:42:47 följande:Jag håller på att bryta ihop, jag bara gråter hela tiden när jag är själv för all längtan jag känner efter att bli mamma. Känns som alla blir gravida så fort och jag blir utsatt för hårda ord när jag berättar om min siituation. Nu har det gått så långt att jag inte ens kan gratta nån som plussat inom 1 år.
Jag förstår att det känns jobbigt, vi kämpar i samma båt här! Vi har alla liknande erfarenheter och lider samma kval varje månad när mensskiten kommer!
Jag tror inte man kan jämföra antalet försök, "jag har det jobbigare än dig "osv... alla är unika individer, alla har sin historia, sina erfarenheter. En del längtar såååå efter barn men inser att det finns mer i livet också och kommer vidare (tänker på min solskenshistoria....) Andra fastnar i att barn är "allt". En del kanske efter 3 försök andra efter 17....
Jag har inte försökt så länge, men mitt bagage är istället ett utomkveds som man lät "läka ut" på egen hand. Jag är inte uppkollad efter det, för allt vad jag vet kan min högra äggledare vara åt helvete! Vad är det som säger att vänster var ok från början? Jag vet inte ens om jag KAN bli gravid... men för de så blir jag glad när andra blir det... och jag försöker ha en plan vid sidan av.
Jag vill sååå gärna ha barn, och vi kommer fortsätta försöka... men tar det sig inte, om ev, hjälp inte hjälper.. så har jag en plan B.... jag har andra planer för livet också. Jag vill resa mera, fotogarfera fantastiska platser, Vietnam, Peru!.. Resor jag inte kommer kunna göra om jag har barn... Jag tror det är viktigt när man fastnar där vi befinner oss just nu i den här tråden.. att försöka ha visioner utanför barnalstrandet, att ha planer och drömmar kring det fortsatta livet...
massa kramar till dig Väntan! -
Det r inget skillnad, gallblåsan lagrar bara galla.. men den utsöndras via levern. Så varje gång du äter något kommer gallan från levern.. ingen skillnad... bara det att man inte har något "lager". =)Väntan på en liten skrev 2010-07-27 09:47:40 följande:Ok, har man ingen gallblåsa då så hur lång tid tar det då?
Jag mår deppigt tjejer så jag loggar ur och lägger mig och sover bort dagarna till ÄL. Eller så skiter jag i allt om donatorn drar sig ur allt.
Den enda gången man kan märka av saknade av gallblåsa är om man äter något som är mycket fett, då hinner kanske inte lever med. -
Usch vad illa jag skriver, jag hoppas ni förstår vad jag menar....
Lite ego då. Bim idag....enligt cykel. Kollar jag mina anteckningar brukar mensen dock komma exakt två veckor efter pos. gravtest så då är bim isf på onsdag. =) -
Jag testade toknegativt i morse! :SFruW skrev 2010-07-27 10:33:30 följande:MCT79 - åh vad spännande!! Jag håller tummarna stenhårt för dig!!!! När har du tänkt att testa?
-
mimmi ja jag hoppas det. Men det känns inte som det är nått annorlunda på gång faktiskt. Tom ilningarna jag hade över livmodern är borta. Så... mensen kommer snart tror jag. =) Bara gilla läget.
-
För mig går det..hmm. jag vet inte! Ingen mens idag iaf! Har inte kännt ett smack på hela dan men nu har molvärken kommit tillbaka. Mens på G? Plus på G? Spänningen är oliiiiidlig.
I morgon pyser vi hem till svärföräldrarna. De är inte hemma och vi får husera fritt i huset. Ska bli skönt, miljöombyte iaf. :)
Diggiloo i Båstad på..hmm torsdag? Har inte mensen kommit då kommer jag nog lite nervööös... -
Hej Pancakes, ja vi följs åt, hoppas på ett rejält plus för dig med den här månaden!! Ja för oss alla!
-
Nu luktar allt illa här... bananerna i köket stinker, sambon gjorde fattiga riddare tidigare ikväll och jag tycker sovrummet stinker matos NU, och sen gick jag in på toa efter honom och gick ut igen lika fort... han hävdar att han bara pissat men isåfall behöver han en läkare....
tre saker bara på kort tid. Fan vad jag inbillar mig... :((