• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sofy skrev 2010-08-31 10:51:00 följande:
    Huddinge? Äre inte liite långt för dig som bor i Bro? Kör på Danderyd annars?

Men du ska inte ens behöva åka in pga smärta, så de behöver vi inte diskutera! *pepp* Du e gravid tills motsatsen bevisats! Du blöder ju inte, de e ju kanon! Upp me hakan!

Och ang inga symptom, har inte ja heller nu.. ömma bröst är de enda som håller i sig. Men annars känner ja mig ogravid till tusen! Så de behöver inte betyda ngt!
    Jo det är långt men det är där det är efter kl 15. Numera stänger de i Solna kl. 15... politik.
    Danderyd har väl ingen gynakut alls längre??
  • MCT79
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:41:54 följande:
    Jo det är långt men det är där det är efter kl 15. Numera stänger de i Solna kl. 15... politik.
    Danderyd har väl ingen gynakut alls längre??
    Svarar mig själv, det gör det visst det... jamen då åker jag dit om det blir så då. =) Klart närmare! =))
  • MCT79

Å nu blöder jag.... rosa flytningar...  fan.. å har gräsligt ont i ljumskarna.... bara skjut mig nån.

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-31 14:06:58 följande:
    Neeeeeeej

Kramar om!!!!

Men inte massa blod än?
    Näe inte en massa men med denna smärtan så dröjer det nog inte länge.... fan fan fan fan fan.... jag viiiiiill inte ju!!  Gråter
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-31 14:11:57 följande:
    Fyyyy vad hemskt... Jag vet hur du känner dig, men vad hjälper det?

Enda trösten är att du inte hann gå 10 veckor utan får reda på det snabbt nu... men fy fan så orättvist
    Precis det får vara min tröst... att det inte blir nått sent iaf....  men vafan... jag vill ju bli gravid och få förbli det snart.. och ha min mage..dammit.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-31 13:54:45 följande:
    Vi ska till Mexico! Vill ju inte tänka så riktigt (hmmm) men OM, och jag säger OM ,jag skulle vara gravid när vi är där så är det väl inte livsfarligt direkt? Bor på ett all inclusive-hotell som är 5-stjärnigt så det borde väl inte vara nån fara med mat och sånt? Lite nojig är man ju men vill inte att livet ska stanna bara för att man hoppas bli gravid. Vill hitta på roliga saker och inte sitta hemma och deppa.

Myra, spännande med BIM i helgen! Helt omöjligt att avgöra om det är inbillningssymtom eller riktiga symtom. Dock är det väl lättare om man kan jämföra med de symtom man kände sist man var gravid så det låter ju lovande. Jag kände typ inget och plusset kom som en överraskning så jag vet inte hur det ska kännas..

Jo, men visst finns det en gynakut i Danderyd? Jag var där i våras i alla fall och fick jättebra hjälp. De tog mig på allvar och inget sånt där "blödningar är vanliga, det är inget vi kan göra"-snack.
    Med gudars... mexico.... du har inte möjlighet att ta...säg.... sådär 80 kg handbagage?
  • MCT79

Ni är så himla rara så jag gråter här.... men jag blöder mer nu och har rätt ont... men smärtan är central denna gången.. ska ringa gynakuten på Danderyd och bara rådfråga men min gissning är att denna gången satt det i livmodern som det skulle men det var bara inte meningen...

Gråter

• MCT79

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 31 aug - 1 sept
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    23 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    MCT79 - X jan-10, MF aug-10

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
  • MCT79

Jagr ingde och pratade med dom på Danderyd som Sofy pratade om... fick prata med vårdguiden först och hon kopplade mig till sköterska direkt på akuten, det var inte alls nått snack utan hon tycker jag ska åka dit så de får undersöka mig. Inte för att de kan göra något om det är MF utan mer för att lugna mig som hon sa. Hon var jättebra att prata med..

Så så fort sambon kommer hem så åker vi.. gissar om 20 minuter sådär.

• MCT79

Godmorgon, tack söta ni för att ni tänker på mig!

Jag åkte in igår som sagt, blöder rött blod men inte massor... stoppade in en tamping i natt faktiskt.. jag vet att man inte ska det men kan fan inte sova med binda... det har inte kommit mkt allt på det, det mesta brunt.

De var jättegulliga på ds och tog mig på allvar, hon lugnade mig genom att säga att X inte ger symtom såhär tidigt... även om jag sist började blöda i v 4+3 så kom inte smärtorna och blodet i buken förren uppskattningsvis v. 8 den gången. Så även om det skulle vara samma sak nu så skulle hon inte kunna se något. Vilket hon såklart inte gjort heller.
    Hon kunde inte se något i livmodern, inget på äggledarna. Jag frågade om hon kunde se från vilken sida jag hade ägglossat men det kunde hon inte. (?) DET hade faktiskt kunnat lugna mig...om det hade varit från vänster sida iaf...

Sköterskorna var jättegulliga, läkaren liite stressad, hon hade väldigt bråttom upplevde jag.. men det var väldigt mkt folk där... därför jag blev borta så länge.
    Hon sa iaf "det är ju en pågående blödning, tappen ser sluten ut, det KAN vara helt normalt, det KAN vara ett X men det kan också vara ett vanligt mf"..

Så summa summarum vet jag inte så mkt mer... när jag frågade henne om mina gravstickor så sa hon att de borde ha blivit starkare på den här tiden.
    Jag gick iaf lämna blodprover och ska tillbaka igen på fredag morgon och lämna nya. Sen har jag en telefontid vid lunch då.

Kram på er alla!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3