• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pilgrimmen skrev 2010-09-12 13:33:50 följande:
    Åh jag förstår det. Så fick jag förra månaden och det var skitjobbigt men några dagar senare så fick jag mitt 100% positiva. Tror det höll på i ca en vecka med höjningar och sänkningar. Men sen var det inget tvivel när det positiva kom

Har bara en liten fråga också =) Är det normalt att bara blö ca 1 dag när man fått missfall? Blödde riktigt rejält igår men idag är det, tjaaaa, ingenting typ.
    Det låter ju skumt.. jag blödde rejält första två dagarna sen som en vanlig mens... har du tagit nått mer test? Kommer det inte igång och blöder och det inte blir nått starkare streck så kanske det är läge att ringa och boka en tid för blodprov alt. VUL för att se så allt kommit ut.
    Har ju läst om en del som blöder gräsligt en eller två dar sen är det klart så omöjligt är det väl inte. =)
  • MCT79
    mariatösen skrev 2010-09-12 18:59:41 följande:

Jag har för mig att vid mitt första MA 1992, blödde länge, 10-12 dagar. Då skrapades jag.

Vid nästa missfall 1999 var det vanlig spontan missfall utan skrap eller tabletter. Då var det som mens. Mycket dag 1, lite dag två, men sedan mycket igen några dagar. Sedan klart.

Nu MA år 2010 är min kropp tydligen seg o gammal och jag blöder fortfarande mycket och länge 20 dagar.

Pilgrimmen. Det kan vara så att det kommer tillbaka i morgon igen. Skulle tro att det ska komma mer än 1 dags blod. Annars, kolla upp det! Kram

Jag hade en tubarabort i januari... lite blödde ut i buken och en del blödde vaginalt. De vaginala blödningarna pågick 10 veckor...vad blir det....70 dagar?
  • MCT79
    mariatösen skrev 2010-09-12 20:35:53 följande:
    MCT - vad är tubarabort? Är det när det sitter i äggledaren`?
    Precis... det satt i äggledare och kroppen aborterade själv. När äggledaren brister för att fostret växer sig för stort kallas det tubarruptur.

Så jag hade tur.... i oturen...
  • MCT79

Nu har jag äl-flytningar... ska vi tro att jag får maxutslag på äl-testerna snart med? Annars blir jag tokig! ;)

Det skulle i så fall stämma med min normala cykel så.... vääänta vääänta...  liiite höga förhoppningar man har på stackars rosenroten denna månad då! Jisses....

Tack Sugarrush för HCG! Vi behöver det!!

• MCT79
    FruW skrev 2010-09-14 20:51:49 följande:
    MCT - härligt att höra!! om du är som jag så kommer det fullt utslag på äl-testen inom ett par dar, så på´t bara Flört

Sugar - vännen, läste precis om dig i plus-tråden, o jag hoppas hoppas att det inte är någon fara med dig!! Usch vad jobbigt att va utomlands när man börjar blöda! Men jag TROR inte att det är ngn fara, ni är ju många i tråden som har haft bruna flytningar o t o m blödit och det gått bra ändå! Mina tankar är hos dig!! Stor stor kram Hjärta

Vet inte om jag gjort ngt dumt, men nu är den köpt iaf så då kan man ju lika gärna läsa den.. Skulle köpa lite fler gravtester på testlagret, de säljer även en bok som heter "älskling vi blir inte med barn" - hade rea på den så jag beställde den med.. dumt kanske...?! Kanske blir mer negativt inställd till det här, tanken var att jag ska få lite hopp och att jag ska inse att det finns ett liv även om man inte kan få barn... Vi får väl se..
    Jag fick med den boken på köpet för några månader sen, de hade nått erbjudande.
    Den var faktiskt bra.... mycket bra tyckte jag...
  • MCT79

Men vad är det jag ramlar in här och läser?! vad är det som händer!!

Sugarrush! KRAAAM!!  Muffe80, kraaaam till dig med!

Det gör så ont i hjärtat på mig att läsa, håller alla mina tummar och tår att det är ofarliga korkade dumma blödningar som bara vill skrämmas och inga misssfall!!!

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-15 19:18:27 följande:
    Känns för jävligt måste jag säga. Är ledsen både för min egen skull och för Muffes. 
    Önskar jag vore hemma nu, hos sambon, och med tillgång till sjukvård. Sitter här och vågar knappt röra mig från sängen, bara gråter och gråter. Fy fan alltså!
    Usch vad hemskt det måste kännas för dig... det är jobbigt nog när man är hemma med nära och kära och en sjukvård man känner till... att befinna sig på andra sidan atlanden måste kännas oerhört ensamt.

Jag tänker på dig Sugar!
  • MCT79

Min äl har antingen varit eller bestämt sig för att ute bli... jag blir galen... stickorna svänger från staarka till nästan ingenting.. Tråk!

Jag slutar iaf med rosenrot nu IFALL jag haft min äl redan... tidsmässigt borde jag det.... nu väntar vi in mens och hoppas kroppen är tydligare nästa månad.

SKITnyheter fick jag igår med... vi har ju en resa bokad till england om 4 veckor.. hyrt husbil och skulle köra runt. vandra lite och bara njuta.
    Det gick ju åt skogen... firman vi hyrt bilav an har konkat... de andra husbilar jag kan hitta som är lediga kostar mellan 10-12 000... fan!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-17 15:52:16 följande:
    Nu gav du mig lite förhoppningar, hmmm. Fast var på toa nyss och är lite konstig i magen så det kan mycket väl bero på det. Det gör liksom lite ont i hela "systemet", både fram och bak.
    Spännanade pancakes... håller mina tummar!
  • MCT79
    annaj84 skrev 2010-09-17 18:46:10 följande:
    Hej! Hoppar in i den här tråden!
    Jag har precis fått mf. Var gravid för första gången (vad jag vet) och blev ortolig glad då jag fick se ett svagt plus på stickan. Fick dock inte behålla denna lyckokänsla så långe då jag ca 1½ vecka senare började blöda och jag förstod direkt vad som var på gång.
    Försöker dock tänka positivt.Det var inte meningen att det skulle bli denna gång.
    Så fort jag slutat blöda ska vi försöka igen. Så nu ska jag proppa i mig allt jag inte får äta då man är gravid. För fan jag tänker bli gravid snart! :)

Kram
    Hej anna, välkommen hit! Tråkigt att det kommer ännu en med samma erfarenhet, men här stöttar vi varann!
    Skriv in dig i vår lista så har vi lite koll på när det är dags att peppa varann!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3