• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej tjejer... vad tråkigt att du kommer tillbaka till oss Sugarrush... :(( Hur känns det idag`?

Ego, Äl över för denna gången...myste i förrgår och igår, borde kanske mysa lite idag men vi får se hur lusten är ikväll...... nu inleds väntan....å väntan...

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-22 11:04:23 följande:
    Känns lite bättre nu när jag fått en tid på fredag för cytotec-behandling. Ska bli så skönt när det är klart! Då kan man andas ut och ladda om.
    Mmm... skönt att ha en tid ändå..  för då gör man nått aktivt... det var det som var så jobbigt tyckte jag med mitt utomkveds.. att man inte agerade utan bara avvaktade... det täääär på psyket...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-22 16:55:32 följande:
    Nu har jag beställt 40 gravtest och 20 ÄL-test. Jäklar vad det ska testas efter sjukhusvistelsen. Väck ska det, det där jäkla hcg-hormonet!

Beklagar ditt missfall, MelikaH!
    Jag beundrar din inställning! You GOOOOOO GIRL!!
  • MCT79
    Pilgrimmen skrev 2010-09-23 22:02:43 följande:
    Tack, jo visst ska jag ge det lite tid. Men fan va deppig man blir när man testat neg på ett test efteråt och trott att kroppen skött allt själv och att ägglossningen förhoppningsvis inte ska dra ut på tiden. Jag var helt säker på att äl skulle komma igång snart.

Men jag måste bara fråga..Jag har bara fått svaga plus innan mf och sen testade jag nästintill neg, för det var inget man inte sett om man nu inte var en testoman, haha! Men så tog jag ju som sagt ett test till idag för att vara på den säkra sidan men det var pytte pytte lite starkare än innan mfet. Hur går det ihop, eller kan det öka även efter? Nu är det ju 14 dagarsen mfet. Och 4 dagar efter fick jag mitt "negativa"

När har du bim? Kan det vara ett nytt plus?
  • MCT79

Fast vid så tidiga mf och när det aldrig ens blivit ett svagt plus och men sen får en ordentlig blödning så har jag svårt att tro att det hänger kvar än...

Vid mitt utomkveds var det så.. jag hade små blödningar varje dag, och plusset 5 veckor efter jag började blöda var starkare än på bim... men då var det ju inte som det skulle i övrigt heller.

Visst hade du en riktig blödning efter ditt mf Pilgrimmen?

• MCT79
    Pilgrimmen skrev 2010-09-23 22:35:35 följande:
    ja men precis så tänker jag. För efter alla mina andra tidiga mf så har det varit svaga plus innan och nästintill efter mfet så har det varit negativt, men nu lixom, varför håller det i sig? Jag har ju dessutom fått ett svagare test efteråt. ja men negativt..Haha! Varför kan man inte vara som en normal människa. För efter 14 dagar kan man ju inte få ett nytt plus?!
    Nej ingen riktig blödning efter mitt mf. Men en riktig miniförlossning när mitt mf kom. Så ingen snack om saken att det var ett mf men man är ju nojjig över att allt inte kommit ut. Men då ska det ju ändå inte "öka" i styrka...
    Mamaobabba skrev 2010-09-23 22:27:23 följande:
    Åh, hoppas verkligen, verkligen att det tar sig då!!!!
    Å om inte annat kanske ni kan få bli gravida på resan.. Maken å jag vart gravida på bröllopsresan efter att ha försökt i 18 månader. Vi slappnade väl äntligen av då.. Men, ja.. sen blev det ju MA.. Så nu är vi på't igen! 3:e ÄL efter MA i juni.. Hoppas, hoppas att det ska vilja bli något!
    Åh gulliga du =) Joo om det nu inte tar sig nu så hoppas vi självklart att det kanske tar sig därnere. För som det ser ut nu så är det äl tider i thailand då Bättre kunde det inte varit isåfall =)
    Hållerr tummarna för att det är NU det gäller och det är NU det smäller för er del
    Så du fick rejält ont men småblödde bara?
    Jag vill inte skrämmas men jag skulle nog kolla upp mig.. säg att du fick mf för två veckor sen, att du fick ordentligt ont men inte blödde så mkt och att ditt plus fortfarande är supersvagt men att det var neg. 4 dagar efter ditt mf.
    För mig låter det som att kroppen inte lyckades göra sig av med allt den gången. Jag fick den förklaringen vid mitt utomkvedes...
  • MCT79

Jisses vad olika det verkar vara.. mitt plus efter mitt mf var borta efter två dar denna gången... sist tog det 10 veckor.. men då satt det ju galet med.

Pilgrimmen jag har haft äl... så bim runt 4 oktober... men har inga förhoppningar om att lyckas direkt... det tog ju 5 försök efter utomkvedes så...  Rynkar på näsan

• MCT79

hej tjejer...
    Sugarrush jag förstår att du behöver en brejk, vi finns här när du behöver oss!

Pixan, jag har också ömma bröst nu.. men bara äl+4 så jag kan omöjligen ha några symtom alls..=) Gud vad sakta tiden går...

Jag skulle haft BF i morgon... har tänkt på det en del sista dagarna.. å nu är jag inte  gravid alls...när jag började blöda och fick mf konstaterat i januari så tänkte man ju att man snart skulle vara å¨banan igen.. iofs tur att jag inte visste det jag vet nu. Hade nån sagt åt mig 22 januari att jag skulle blöda en bit in i april hade jag nog fått panik...

• MCT79
    pixerpie skrev 2010-09-25 16:18:04 följande:
    Usch, förstår känslan... Var också så inställd på att vara gravid igen eftersom det ju var en evighet till oktober... Hann ju med ett mf till i april och sedan dess har kroppen flippat totalt!! Och du har ju tyvärr också erf av två mf- blä för det!! Men enligt läkaren skulle ömma bröst och t om mjölk i brösten för mig inte göra någon skillnad eftersom jag ändå har äl... men påmind blir man ju hela tiden då det spänner och drar och växer en halv stl... Vore det inte för brösten hade jag nog kunnat ignorerar och glömma av väntan på bim eftersom jag har mycket omkring mig ändå...

Hittar du någon bra strategfi för att " orka igenom" förväntat bf så dela gärna med dig...

Vi får kämpa tillsammans och hoppas på att vi snart har små underverk i magen... men njuta av det på samma sätt som första gången kommer vara omöjligt... samtidigt borde vi ju ha "gjort vårt för statistiken" ...

KRAMAR!!
    Näe.. ingen bra strategi alls,... bita ihop och låtsas som inget alls är min stragetgi idag... eller iaf sysselsätta mig med annat.
    Som att plocka äpplen under äppelträdet och lägga i komposten... hade sällskap av en del larver, flygor och maskar kan jag berätta....uuuusch!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3