• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-25 11:23:01 följande:
    Haha ja, du hade rätt ;)

Taaack! :D Känns mer på riktigt nu! Och läkaren är SÅ underbar! Förstående och hjälpsam! Hon sa redan innan att man knappt kunde se ngt nu, de e ju sååå tidigt, Och om de diffar nån dag så kan de göra mycke liksom. Men så såg vi lilla hinnsäcken på 4 mm! Så då sa hon att om 2v borde vi se mer så då bokade hon in mig :) Glad att ja slipper tjata om de :)
    Jag har mitt VUL om knappt fyra veckor, då jag är i v. 8+2. Läkaren ville hellre ha det då än på 6+4 som var mitt andra alternativ. (Tror att det är lite osäkert om de ser något hjärta i 6+4 och att det hellre skjuter upp det då så man inte oroar i onödan)
    Känns skitlångt dit!!!
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-25 11:26:08 följande:
    Jag har mitt VUL om knappt fyra veckor, då jag är i v. 8+2. Läkaren ville hellre ha det då än på 6+4 som var mitt andra alternativ. (Tror att det är lite osäkert om de ser något hjärta i 6+4 och att det hellre skjuter upp det då så man inte oroar i onödan)
    Känns skitlångt dit!!!
    jag fick se hjärtat picka 6+2
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-25 11:22:41 följande:
    sa ju det :) tjohoooo nu kan du slappna av
    Aaaaao! Iallafall nån dag... ;) Hahaha nerå! Nu e ja nog lugn sålänge ja slipper tokblödningar och smärtor. Dom små blödningarna kan jag "vänja" mig vid sa hon då de som sagt e vanligt me proggisar.

Och dumma jävla läkaren som sa att de va ett svagt gravtest. Allt va ju bra idag, inge konstigt alls. Ska ringa o klaga på hennes kompetens och yttranden!
  • Muffe80

bokar ni in privata vul eller får ni göra det pga missfallet?
    Ska ni göra KUB?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-25 11:46:59 följande:
    Ska ni göra KUB?
    Jag gick min utredning på Ultragyn Odenplan här i Sthlm, där får jag VUL utan o fråga.. Dom gör de automatiskt för o se så allt går som de ska, pga tidigare MF då.. :)
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-25 11:46:59 följande:
    Ska ni göra KUB?
    Jag har bokat ett privat som jag betalar själv, kostar 300 kr. Sedan ska jag säga till BM på inskrivningen att jag inte har någon aaaaaning om när jag hade min mens efter missfallet, och då kommer hon förmodligen lägga in ett extra VUL runt vecka 12 för att datera graviditeten.
    Vad gör man inte för att känna sig trygg nu efter missfallet...

Tror inte de gör något extra VUL för att man haft ett eller två missfall. Man måste nog tjata och gråta för att de ska släppa in en...
  • Pancakes

Underbart Sofy! Vad glad jag blir!

Tack alla ni andra för ert fina stöd! Visst är inte hoppet ute men försöker se framåt nu ändå. Håller på att kolla lite resor med dykning. Haha, dyka får man inte göra om man är gravid så det så! Tänker så här: bokar jag en resa och jag inte blir gravid då är det ju roligt att jag får dyka på resan. Blir jag gravid så åker vi ändå och så får jag ligga i skuggan på båten och läsa medans sambon dyker och kommer vara lika lycklig för det! Eller vad tror ni?

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-25 12:12:30 följande:
    Underbart Sofy! Vad glad jag blir!

Tack alla ni andra för ert fina stöd! Visst är inte hoppet ute men försöker se framåt nu ändå. Håller på att kolla lite resor med dykning. Haha, dyka får man inte göra om man är gravid så det så! Tänker så här: bokar jag en resa och jag inte blir gravid då är det ju roligt att jag får dyka på resan. Blir jag gravid så åker vi ändå och så får jag ligga i skuggan på båten och läsa medans sambon dyker och kommer vara lika lycklig för det! Eller vad tror ni?
    Skulle resonerat likadant! Låter underbart med en resa, kanske blir det sista semestern utan barn...
  • Längtan efter liten

finns det något godare en hemmagjorda pannkakor med drottningsylt och gräddglass... mumms...

Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Jag skulle vilja ha ett VUL i v 8 typ och sen göra KUB i v 11-12... men det kanske är för mycket att göra tre sammalangt eller klarar bebisen det? De säger ju ibland att man inte ska göra för månmga.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3