• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-08-25 09:08:08 följande:
    Taaack!

Beklagar ditt test. När har du BIM? :/

Kram!
    Idag..tror jag. 28 dagar sen senaste mens idag men mina cykler har varierat från 26 dagar till 32 dagar sen missfallet. Så säker kan man ju inte vara. Fast jag känner i kroppen att mensen är på g.
  • MCT79
    sofy skrev 2010-08-25 09:02:16 följande:
    Hahaha ;) Ta ett digital imorn eller freda vetja! :D

Nu sticker vi till läkaren. Jag skakar! Gah.

Hörs om 2 timmar!
    Hoppas du får en vettig läkare idag, men framförallt bra besked!!
  • Alicia 72
    Pancakes skrev 2010-08-25 09:00:24 följande:
    Är bara inte så fertil som alla andra i min omgivning verkar vara. Det bestämmer sig för att skaffa barn och så vips är de gravida månaden efter och inte slutar det i missfall heller.
    Det är vad DU ser och tror. Man har ingen aning om hur pass ärliga de är med huruvida de försöker skaffa barn eller inte. De som säger sig vilja vänta med barn kanske jobbar som tusan i sänghalmen och mår lika skit som oss varje månad. T.ex. heter det gentemot mina kompisar och de av dotterns kompisars föräldrar som vi umgås med att vi faktiskt inte vet om vi vill ha syskon, att vi tycker att ett barn är rätt lungt och skönt egentligen. Inte riktigt sant...
    Och de som säger att det gick på första försöket kanske inte heller är helt ärliga.
    För att inte tala om alla missfall som sker i det tysta, det är ju absolut inget man basunerar ut till allmänheten.

Kör på den inställningen till bebis som du skriver att du skulle vilja ha, dvs kasta äl-testerna och kör när NI vill sexa, OM ni vill sexa, osv. Man orkar inte hålla på att vara hyperseriös med detta i allt för lång tid, det tar knäcken på förhållandet tycker jag.

Alicia
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-25 09:09:57 följande:
    Är det inte fantastiskt vad folk måste snacka?? Kan de inte bara hålla käften, huruvida ni försöker varje kväll eller har tagit en paus är er ensak och ingen annans!! jag blir så trött....

Men skulle ge svar på tal... "nej vi försöker men det vill sig inte".. men då kommer det väl en massa goda råd med.... "har ni provat ha sex vid ägglossningen"... man blir så trött....
    Haha, det där stämmer verkligen. Tror folk man är dum i huvudet. Fick höra häromdagen som en som kvittrade om hur de bestämde sig för att de skulle göra barn på bröllopsnatten.....och det gjorde de också! Men hallå, hur stora är oddsen liksom att det var ÄL precis just den dagen och dessutom tog det sig.
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-25 09:16:30 följande:
    Det är vad DU ser och tror. Man har ingen aning om hur pass ärliga de är med huruvida de försöker skaffa barn eller inte. De som säger sig vilja vänta med barn kanske jobbar som tusan i sänghalmen och mår lika skit som oss varje månad. T.ex. heter det gentemot mina kompisar och de av dotterns kompisars föräldrar som vi umgås med att vi faktiskt inte vet om vi vill ha syskon, att vi tycker att ett barn är rätt lungt och skönt egentligen. Inte riktigt sant...
    Och de som säger att det gick på första försöket kanske inte heller är helt ärliga.
    För att inte tala om alla missfall som sker i det tysta, det är ju absolut inget man basunerar ut till allmänheten.

Kör på den inställningen till bebis som du skriver att du skulle vilja ha, dvs kasta äl-testerna och kör när NI vill sexa, OM ni vill sexa, osv. Man orkar inte hålla på att vara hyperseriös med detta i allt för lång tid, det tar knäcken på förhållandet tycker jag.

Alicia
    Ja, du har så rätt. Det tar knäcken på en. Min man tycker precis som du och jag har gjort det hela tiden också fram tills för nån månad sen när jag började bli frustrerad över att det aldrig tog sig. Men han vet ingenting om ÄL-tester, jag berättar det inte för honom. Vi pratar inte så mycket om när och hur det ska till, försöker ha det spontant. Det är bara jag som vet om vi timade ÄL eller inte.
  • Muffe80

Sitter på jobbet så kan inte testa men det är nog ingen idé...

Det kommer mycket flytningar och dessutom aningen bruna nu... så det är nog mensen på ingång idag

• rontgensyrran

MTC79. Grattis!!!! Snart kommer plusset att växa sig starkare. I mitt galleri finns bilder från BIM -5 där man ser hur plusset efter några dagar växer sig starkare. Jag säger bara Rosenrot is  da shit! Hahahaha...slumpen eller inte? Men det funkade den månad jag provade och även du :D

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-25 09:46:32 följande:
    ...
    Fan jäkla skit också!
    Jag blir så förbannad och ledsen å dina vägnar. Mensen kan fara å flyga!!!!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-25 09:27:40 följande:

Sitter på jobbet så kan inte testa men det är nog ingen idé...

Det kommer mycket flytningar och dessutom aningen bruna nu... så det är nog mensen på ingång idag

Alltså.... nej.. jag blir sååå ledsen för din skulle.... faan också... det såg ju så hoppfullt ut!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3