• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Atti

Ojojoj vad ni skriver.... men så härligt att läsa.... 'Tungan ute
    Sitter här och äntligen har mensen slutat och om min "nya" konstiga cykel stämmer så ska jag har äl redan i helgen.... får se...

Sugar -  hoppas det går vägen nu, inget mer?

MCT79 -  hoppas hoppas! Det är klart att du är gravid Skrattande.

Sofy -  Vilket stolpskott till läkare, all lycka till imorgon. Hur är det nu, något mer blod?{#emotions_dlg.flower}

Muffe -  Alltså, HUR kan du vänta till på söndag, jag förstår att du vill för din mans skull, men ändå. Innan min tant röd kom för en vecka sedan så testade jag både med äl stickor och gravtester.... hade lovat mig själv att invänta bim men jag kunde inte ens hålla mig så jag tror jag testade nånstans runt bim -7, fast egentligen bim-3 eftersom jag fick tanten 4 dagar tidigt.

Kram på er allaSolig

Och så heja alla nuvarande och blivande Plus

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Atti

Just ja, detta med rosenrot.... när vi i mars bestämde oss för att försöka för en trea så tog jag ut min hormonspiral i mars tror jag, sen dröjde det innan äl kom igång och jag läste om rosenrot och tänkte jag skulle prova. Sagt och gjort, jag tog det fram till äl och döm om min förvåning när vi upptäkte att vi blev gravida på en gång, när de tidigare två graviditeterna tagit omkring ett halvår. Men nu slutade ju den sista graviditeten i ma i v13och eftersom det var mitt första mf/ma så blev jag lite rädd och misstänksam om det kan ha berott på rosenroten.

Vad tror ni, ska jag ta rosenrot nu fram tills äl, vågar jag och kan det ha betydelse???

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 21:45:15 följande:
    Nix, det kom bara som en enkronas storlek ungefär, ljusbrunt. Sedan slutade det = SKÖNT!
    Eftersom det inte kom mer sedan så bestämde jag mig för att inte oroa mig.

Hur känns det själv? Du ska ju ha VUL imorrn, jag är så avis!
    Det känns.. inge bra.. Om jag ska va ärlig.

Just IDAG är jag faktist gravid fortfarande. Imorn kan vadsomhelst hända på VUL, kanske inte finns ngn hinnsäck, kanske dom ser att ngt är på g att gå fel. HCG är för lågt, osv. Då är jag inte gravid längre.

Idag, 4+6 är de längsta hittils. Jag är så glad för det. Men SÅ orolig för dom där jävla blödningarna jag fått, ÄVEN om det skulle bero på progesteronet så känns det ju såklart inte bra med rött blod, om så även bara på pappret. Det känns som ngt är fel.

.. fast andra sekunden så - nä! Jag har ömma bröst fortfarande, molvärken hänger i till och från - UTAN BLOD! Det är ju bra. Dock inget annat. Blodtrycksfall om jag går mycke eller står länge, andfådd för ingenting. Men nä, då tycker jag brösten ömmar lite mindre emellanåt och så dyker tanken upp igen.. Är HCG påväg ner? Förbereder sig kroppen på MF? Igen. Och pga den dumma idioten idag som påpekade strecket på mitt test så känns det inte bra alls. Faktist. Jag tycker ändå innerst inne de borde va tokstarkt nu!

Å andra sidan.. mina tidigare MF började me blödning som fortsatte, smärtan var outhärdlig och jag har legat inne alla ggr ett par timmar för smärtstillande osv. Nu blod utan smärta. Men kan de bero på att de inte kmr igång för progesteronet? Tankarna är många, svaren är få.

Äeh, jag är negativ och bitter, orolig och ledsen.

Idag får gärna vara för alltid. För idag är jag gravid..
  • sofy
    Atti skrev 2010-08-24 21:46:46 följande:

Sofy -  Vilket stolpskott till läkare, all lycka till imorgon. Hur är det nu, något mer blod?{#emotions_dlg.flower}

Nää, inget mer blod. Det har varit två ggr, söndags kväll endast på pappret. Idag på dagen, endast på pappret. I söndags några timmar efter progesteron, idag en liten stund efter ja stoppat upp progesteronet. Båda utan smärtor. Ingen mängd, endast lite.
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-24 21:54:31 följande:
    Idag får gärna vara för alltid. För idag är jag gravid..
    Idag kommer INTE att vara för alltid. Men det kan absolut vara fram till april.
    Jag tror på dig. Och som sagt, vilken tur att du ska till läkaren redan imorgon. För om det är proggisarna som irriterar så får du ju ändå veta det relativt snabbt och kanske kan byta taktik i samråd med läkarna...
  • Muffe80

en sak känns annorlund och det är som ett "band" av molande värk ovanför och strax under naveln, det hade jag sist som gravid... mensvärken är just nu för tillfälet totalt borta... hoppas det håller i sig!!!

Haha, jag vet inte hur jag skulle klaras mig att vänta till söndag men mensen kanske kommer så då har jag inte det problemet... :)

Men, jag ska vänta... tror dock sambon glömt bort att jag skulle ha mens idag för när han ringde frågade han inte. ska även försöka hålla tyst om mensen inte kommer och så testa när han kommer hem, kanske redan på lördag vilket är bonus isåfall

• sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 22:00:47 följande:
    Idag kommer INTE att vara för alltid. Men det kan absolut vara fram till april.
    Jag tror på dig. Och som sagt, vilken tur att du ska till läkaren redan imorgon. För om det är proggisarna som irriterar så får du ju ändå veta det relativt snabbt och kanske kan byta taktik i samråd med läkarna...
    Men idag är jag gravid - därför vill jag att det ska vara för alltid.

Imorn kanske jag inte är det, och då är jag tillbaka på ruta ett.

Jag skulle inte klara mig utan er tjejer, så jävla tacksam för den här tråden, för er fina människor som läser, ger råd, peppar och stöttar!

Ovärderligt.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-24 22:02:07 följande:
    sugar, har du några symtom nu?
    Ja lite. Brösten är lite ömma, men har inte svällt direkt... de gör väl det så småningom.
    Lite molvärk emellanåt, men inte farligt mycket.
    Har blivit JÄKLIGT törstig, precis som sist, och dricker 3 liter vatten om dagen (dricker typ inget alls annars) - varpå jag måste kissa lite oftare än vanligt.
    Nya symptom denna graviditeten är att jag känner lite illamående på dagarna om det går för lång tid mellan måltiderna samt att jag har en äcklig smak i munnen nästan hela tiden (metallsmak)
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-24 22:05:05 följande:
    Men idag är jag gravid - därför vill jag att det ska vara för alltid.

Imorn kanske jag inte är det, och då är jag tillbaka på ruta ett.

Jag skulle inte klara mig utan er tjejer, så jävla tacksam för den här tråden, för er fina människor som läser, ger råd, peppar och stöttar!

Ovärderligt.
    Vet inte riktigt om du förstod vad jag menade... jag menade att KLART du kommer vara gravid ett bra tag framöver, men inte för alltid. För sedan kommer något ännu mer underbart, din fina bebis!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3