• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Nej jag testade inte, men ville att MC skulle göra det :)

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 20:43:08 följande:
    Nej jag testade inte, men ville att MC skulle göra det :)
    men duuu då? :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 20:49:17 följande:
    Söndag Det du :)
    Hahaha herregud.. skulle aldrig palla vänta sååå länge!
  • Jania
    mariatösen skrev 2010-08-24 16:43:30 följande:
    varför är detta så typiskt??? hon kan väl undersöka dej, känna livmodertappen, ta hcg prov? fy fan vad e det med vår sjukvård? känner samma sak här, fått mer hjälp här igenom av vad cytotec vid MA har för verkningar, än av läkarna. Tror det är att kvinnors hälsa har fortf. låg prio inom sjukvården-
    Jag är såklart ocskå sur på den dumma läkaren. Men jag måste ändå få säga att mina akutbesök på gyn var bra, på återbesöket var där en dansk. Jag avskyr danska språket och en del förstod jag inte, men han var snäll och pratade då lugnare och svarade på allt jag frågade. Efter några dagar ringde han och berättade att de hittat denna GBS i odlingen från mitt besök. Han var väldigt trevlig och omtänksam, frågade hur jag mådde och om jag slutat blöda osv. Svarade igen på allt jag frågade och sa att jag ska ringa igen om inte penicillinet hjälper.
    Och undersköterskorna var urgulliga när jag kom från mitt första akutbesök och snyftade fram att inga livstecken syntes i magen.
    Å så ringer de upp ganska snabbt när man ringer mottagningen.

Så det finns ju några guldkorn här och där. Det är nästan så att jag skulle vilja "tjinga" den där dansken till en (förhoppnigsvis) framtida förlossning. Han var så lugn och saklig.

Och det här med kvinnor, jag tror att det är fläckvis i landet som vi är "bortglömda". Sedan jag flyttade ifrån Stockholm har jag häpnat nästan varje gång då jag haft kontakt med sjukvården. Här går det mesta fort och personalen verkar faktiskt bry sig.

Oj! Vad långt jag skrev....sorry {#emotions_dlg.wink}
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-24 20:33:09 följande:
    Okej jag har testat.... absolut inget maxutslag på äl-testet... alls. Kanske 70%?  Tog ett gravtest från billiga tester också... nejdå jag har inte alls för lite att göra eller en massa tester liggandes... inte alls...

Alltså.. ett annat märke på gravtest än från i morse... och även denna gång... en svag svag skugga på rätt ställe, rätt bredd... definitivt inte grå men så satans svag att den inte går att få på bild....

GAAAAAH!!!
    Men herregud! Jag tror du är preggo!
    Du testade men INTE med morgonurin. Du fick streck på rätt ställe som INTE var grått.
    När har du BIM?
  • MCT79
    mariatösen skrev 2010-08-24 20:36:27 följande:
    haha så du testade i morse oxå.... en svag skugga kommer ju inte från inget!Flört
    Neeeej då.. inte i morse... bara nu..... *visslar*  Cool
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-08-24 20:58:55 följande:
    Men herregud! Jag tror du är preggo!
    Du testade men INTE med morgonurin. Du fick streck på rätt ställe som INTE var grått.
    När har du BIM?
    På Fredag... den 27:e....  Gud jag hoppas.... i så fall ska jag ägna mitt liv till att missionera för Rosenrot...
  • sugarrush

Testa med morgonurin imorgon. Då blir det kanske ett riktigt streck. Kan du ta kort på det förresten?

• Jania
    MCT79 skrev 2010-08-24 21:01:14 följande:
    På Fredag... den 27:e....  Gud jag hoppas.... i så fall ska jag ägna mitt liv till att missionera för Rosenrot...
    Hjälper rosenrot kroppen att bli befruktad, eller vad har du den till? Avråder de inte från att äta den när man ÄR gravid? Aah...det är en djungel med alla 'får' och 'får inte'.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3