mariatösen skrev 2010-08-24 16:43:30 följande:
varför är detta så typiskt??? hon kan väl undersöka dej, känna livmodertappen, ta hcg prov? fy fan vad e det med vår sjukvård? känner samma sak här, fått mer hjälp här igenom av vad cytotec vid MA har för verkningar, än av läkarna. Tror det är att kvinnors hälsa har fortf. låg prio inom sjukvården-
Jag är såklart ocskå sur på den dumma läkaren. Men jag måste ändå få säga att mina akutbesök på gyn var bra, på återbesöket var där en dansk. Jag avskyr danska språket och en del förstod jag inte, men han var snäll och pratade då lugnare och svarade på allt jag frågade. Efter några dagar ringde han och berättade att de hittat denna GBS i odlingen från mitt besök. Han var väldigt trevlig och omtänksam, frågade hur jag mådde och om jag slutat blöda osv. Svarade igen på allt jag frågade och sa att jag ska ringa igen om inte penicillinet hjälper.
Och undersköterskorna var urgulliga när jag kom från mitt första akutbesök och snyftade fram att inga livstecken syntes i magen.
Å så ringer de upp ganska snabbt när man ringer mottagningen.
Så det finns ju några guldkorn här och där. Det är nästan så att jag skulle vilja "tjinga" den där dansken till en (förhoppnigsvis) framtida förlossning. Han var så lugn och saklig.
Och det här med kvinnor, jag tror att det är fläckvis i landet som vi är "bortglömda". Sedan jag flyttade ifrån Stockholm har jag häpnat nästan varje gång då jag haft kontakt med sjukvården. Här går det mesta fort och personalen verkar faktiskt bry sig.
Oj! Vad långt jag skrev....sorry